Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech

Kdo si hraje, nezlobí. To platí v jakémkoli věku, a tak se ani dospělý majitel auta právě s tímto motorem nezdráhal pustit do stavby jeho kopie z Lega. Blízkost originálu je úchvatná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech

15.10.2018 | Mirek Mazal

Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo si hraje, nezlobí. To platí v jakémkoli věku, a tak se ani dospělý majitel auta právě s tímto motorem nezdráhal pustit do stavby jeho kopie z Lega. Blízkost originálu je úchvatná.

Stavebnice z Lega jsou možná primárně určené mladším ročníkům, svět fantazie ale věkové limity nezná. Mnohokrát jsme se mohli přesvědčit, že skládáním kostek tráví čas i dospělí lidé, kteří výtvorům dávají úplně jinou úroveň. Měli jsme tu čest žasnout nad manuální šestistupňovou převodovkou, Bugatti Chiron v životní velikosti nebo dílem Erica Steenstry, který vyrobil funkční motokáru v měřítku 1:1.

Obdiv si zaslouží i funkční replika čtyřlitrového řadového šestiválce postavená právě z Lega. Tento motor vznikl původně ve spolupráci australské divize Fordu a firmy Prodrive. Dopovaný turbodmychadlem Barra patří do výkonných modelů Ford Falcon, ale exemplář vyrobený z Lega má své místo spíše na výstavce exkluzivit Legolandu.

Agregátu ale skutečně není jen pro parádu a práci jeho jednotlivých komponentů je možné sledovat prostřednictvím odnímatelných celků. Obnažený výtvor z plastových kostiček kmitá jako jeho velká předloha pod plným plynem. Důraz na detail je vážně příkladný, člověk by nevěřil, co všechno je možné z Lega sestavit.

Modrý motor je celkově již druhý výjimečný počin stavitele, který si říká Leo. První pokus měl červenou hlavu, druhý má pro změnu modrý kryt. Sám autor zmenšenin parkuje v garáži reálný Falcon XR6 Turbo z roku 2014, takže o podobě skutečné předlohy má více než dobrou představu...


Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 1 - Ford Falcon motor z lega 01Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 2 - Ford Falcon motor z lega 02Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 3 - Ford Falcon motor z lega 03Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 4 - Ford Falcon motor z lega 04Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 5 - Ford Falcon motor z lega 05Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 6 - Ford Falcon motor z lega 06Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 7 - Ford Falcon motor z lega 07Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 8 - Ford Falcon motor z lega 08Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 9 - Ford Falcon motor z lega 09Fanda si postavil plně funkční motor 4,0 I6 z Lega. Jeho zpracování bere dech - 10 - Ford Falcon motor z lega 10
Funkční motor z Lega je nádherná podívaná, ze kterou se skrývá mnoho trpělivosti a důrazu na detail

Zdroj: Pussking Leo@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.