Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám

Kdysi slavná sovětská a ruská značka je dnes 16 let po smrti, v srdcích některých lidí ale žije dál. Tento muž chtěl mít aspoň trochu moderní vůz s jejím logem, a tak si jej stvořil sám, dost neobvyklým způsobem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám

6.10.2018 | Mirek Mazal

Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdysi slavná sovětská a ruská značka je dnes 16 let po smrti, v srdcích některých lidí ale žije dál. Tento muž chtěl mít aspoň trochu moderní vůz s jejím logem, a tak si jej stvořil sám, dost neobvyklým způsobem.

V důsledku lidské vynalézavosti se po světě pohybují napodobeniny různých automobilů. Méně povedené repliky střídají více podařená díla, jedno ale obvykle mají společné. Ve většině případů se autor pokusil věrně napodobit drahé auto pomocí levných součástek. V Rusku nic není nemožné a jeden z patriotů se vydal zcela opačnou cestou.

Automechanik jménem Andrej koupil starý Moskvič 2140 vyráběný automobilkou AZLK (Automobilový závod Leninského Komsomolu) v letech 1976 až 1988. Auto ale časem přestávalo být rozumně použitelné pro každodenní ježdění, navíc se jeho údržba začala stávat neúnosnou - shánět díly z časů SSSR je dnes se stále obtížnější. Andrej ale Moskvičem chtěl jezdit dál, at tak ruský stroj podrobil radikální přestavbě.

Jeho kamarád měl doma starší BMW řady 3 k prodeji. Dva pánové probrali obchodní podmínky a po smluvené ceně se vedle Moskviče objevil německý vetřelec. Hrdý Rus nechtěl přijít o pocit z řízení domácího automobilu, ale současně chtěl auto, které spolehlivě dojede do cíle. Pustil se tedy do přestavby BMW tak, aby co nejvíce napodobovalo tvary Moskviče.

Většina podobných dobrodruhů by postupovalo opačně, ale proč ne. Nejdříve pět měsíců řešil, jak ze starého kupé řady 3 generace E36 udělat vůz alespoň vzdáleně připomínající ruský stroj. Své plány pak předložil úřadům, ovšem zde poněkud narazil. Skoro půl roku trvající administrativní martyrium ho naštěstí neodradilo a dostal potřebná oprávnění. Získal jistotu, že auto bude moci jezdit legálně po silnici jako Moskvič, i když Moskvičem ve svém nitru dávno nebude.

Po byrokratickém trápení začala fyzická práce v garáži. Nejvíce dostala zabrat karoserie, přímý pohled na přední či zadní část už BMW vůbec nepřipomíná. Auto si udrželo základní rysy mnichovských vozů, jasně viditelné části ale jednoznačně odpovídají Moskviči. Vznikl tak rusko-německý unikát s velkým sáním na kapotě se značkou, která je už více jak dekádu po smrti.

Pro majitele by jistě bylo snazší jezdit starším BMW řady 3, možná by si bez nákladů této přestavby mohl dovolit i novější. Ale to by měl jen jedno z mnoha podobných aut, kterých jsou plné ulice - takto má něco naprosto jedinečného...


Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 1 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 01Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 2 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 02Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 3 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 03Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 4 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 04Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 5 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 05Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 6 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 06Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 7 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 07Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 8 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 08Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 9 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 09Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 10 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 10Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 11 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 11Fanda toužil po moderním Moskviči dávno po jeho krachu. Tak si ho postavil sám - 12 - Moskvic 2140 krizeny s BMW 12
Pod modrým lakem a nápisem Moskvič se skrývá BMW. Unikátní stroj vznikl v garáži fandy dávno zkrachovalé značky

Zdroj: Trinixy

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.