Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
I takhle zdevastované auto umí šikovný Rus vrátit na silnice, s minimem dílů
9.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeho práci už jsme viděli, případy jako tento nám ale velí se k ní vrátit. Tohle auto byla totálka a stěží byste řekli, že s tím půjde ještě něco udělat.
Artur Tussik není jen tak nějaký karosář, to bychom vám jeho práci nepředstavovali, navíc opětovně. Je to karosářský mistr, který umí ze dvou totálek slepit „zdravé” auto. Z jistého úhlu pohledu je to odsouzeníhodná praktika, z jiného obdivuhodný kumšt - Artur pracuje opravdu pečlivě a zajímavá a hlavně drahá auta dokáže dávat dohromady velmi efektivními cestami.
Tentokrát pracoval na poměrně silně poškozeném BMW 4 Coupe. Poničené bylo tak moc, že z některých pohledů sotva poznáte, co je to za vůz, snadno ale identifikujete nepoškozené části - jejich počet se limitně blíží nule. Karoserie včetně nosných částí byla zdeformovaná v obou předních rozích, v pravém výrazně více než v levém, a do značné míry také v levém zadním rohu. Jak k tomu došlo, netušíme, ale zbytky vozu byly prodány v aukci pojišťovnou jako totální škoda.
Ty jsou obvykle používány jen jako zdroj náhradních dílů, u Artura ale podobné stroje vstávají jako Fénix z popela. Nekupuje a neprodává je sám, jako karosář pracuje pro klienty, kteří se tímto živí, což můžete a nemusíte brát jako morální ospravedlnění jeho aktivit, dnes se ale soustřeďme na technickou stránku věci.
Proslulý karosář dokázal i v tak extrémním případě pracovat především s originální karoserií. Nosné části zůstaly původní a byly narovnány, některé segmenty ale musely být vyříznuty a vyměněny za jiné, protože byly zdeformovány příliš. Na pravém předním rohu byly zčásti měněny i nosné prvky, ale hlavní nosník vespod zůstal původní. V případě některých vnějších panelů karoserie též stačila oprava, některé díly byly doplněny z jiných havarovaných aut, zejména pak levý zadní roh.
Artur tentokrát neměl na starosti úplnou opravu auta, které by záhy mohlo být prodáno jako zánovní, svěřena mu byla jen karosářská práce. Auto je tedy uvedeno do stavu, kdy je znovu schopno pohybovat se po vlastních kolech a má kompletní karoserii. Lakování a doplnění některých „drobností”, jako jsou třeba rozbitá skla, už bude mít na starosti někdo jiný. To jsou ale skutečně relativně jednoduché úkoly, což se o vytažení této čtyřky z hrobu říci nedá.
Podívejte se na to sami a posuďte, jestli tam náhodou neměla zůstat. Auto bude vypadat jistě znovu dokonale, neumíme ale říci, jak se bude chovat na silnici či jak bude umět odolat případné další nehodě. Arturova práce je přesto pozoruhodná a pohled na ni zajímavý. A je také nejlepším připomenutím, že každou vámi vyhlédnutou ojetinu je třeba řádně prověřit - ten skvěle vyhlížející vůz mohl klidně vzejít z něčeho takového a pokud to nevíte a neodpovídá tomu cena...
Auto v takovém stavu se zdá být neopravitelné, alespoň ne za rozumných nákladů
Dokumentace opravy startuje v době, kdy je částečně očištěná karoserie znovu postavena na kola
Zbytek už je historie, z naprosto poničené čtyřky se tu stalo znovu použitelné auto. Jak moc, je jiná otázka
Zdroj: Arthur Tussik@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 32 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry