Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
I takhle zdevastované auto umí šikovný Rus vrátit na silnice, s minimem dílů
9.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeho práci už jsme viděli, případy jako tento nám ale velí se k ní vrátit. Tohle auto byla totálka a stěží byste řekli, že s tím půjde ještě něco udělat.
Artur Tussik není jen tak nějaký karosář, to bychom vám jeho práci nepředstavovali, navíc opětovně. Je to karosářský mistr, který umí ze dvou totálek slepit „zdravé” auto. Z jistého úhlu pohledu je to odsouzeníhodná praktika, z jiného obdivuhodný kumšt - Artur pracuje opravdu pečlivě a zajímavá a hlavně drahá auta dokáže dávat dohromady velmi efektivními cestami.
Tentokrát pracoval na poměrně silně poškozeném BMW 4 Coupe. Poničené bylo tak moc, že z některých pohledů sotva poznáte, co je to za vůz, snadno ale identifikujete nepoškozené části - jejich počet se limitně blíží nule. Karoserie včetně nosných částí byla zdeformovaná v obou předních rozích, v pravém výrazně více než v levém, a do značné míry také v levém zadním rohu. Jak k tomu došlo, netušíme, ale zbytky vozu byly prodány v aukci pojišťovnou jako totální škoda.
Ty jsou obvykle používány jen jako zdroj náhradních dílů, u Artura ale podobné stroje vstávají jako Fénix z popela. Nekupuje a neprodává je sám, jako karosář pracuje pro klienty, kteří se tímto živí, což můžete a nemusíte brát jako morální ospravedlnění jeho aktivit, dnes se ale soustřeďme na technickou stránku věci.
Proslulý karosář dokázal i v tak extrémním případě pracovat především s originální karoserií. Nosné části zůstaly původní a byly narovnány, některé segmenty ale musely být vyříznuty a vyměněny za jiné, protože byly zdeformovány příliš. Na pravém předním rohu byly zčásti měněny i nosné prvky, ale hlavní nosník vespod zůstal původní. V případě některých vnějších panelů karoserie též stačila oprava, některé díly byly doplněny z jiných havarovaných aut, zejména pak levý zadní roh.
Artur tentokrát neměl na starosti úplnou opravu auta, které by záhy mohlo být prodáno jako zánovní, svěřena mu byla jen karosářská práce. Auto je tedy uvedeno do stavu, kdy je znovu schopno pohybovat se po vlastních kolech a má kompletní karoserii. Lakování a doplnění některých „drobností”, jako jsou třeba rozbitá skla, už bude mít na starosti někdo jiný. To jsou ale skutečně relativně jednoduché úkoly, což se o vytažení této čtyřky z hrobu říci nedá.
Podívejte se na to sami a posuďte, jestli tam náhodou neměla zůstat. Auto bude vypadat jistě znovu dokonale, neumíme ale říci, jak se bude chovat na silnici či jak bude umět odolat případné další nehodě. Arturova práce je přesto pozoruhodná a pohled na ni zajímavý. A je také nejlepším připomenutím, že každou vámi vyhlédnutou ojetinu je třeba řádně prověřit - ten skvěle vyhlížející vůz mohl klidně vzejít z něčeho takového a pokud to nevíte a neodpovídá tomu cena...
Auto v takovém stavu se zdá být neopravitelné, alespoň ne za rozumných nákladů
Dokumentace opravy startuje v době, kdy je částečně očištěná karoserie znovu postavena na kola
Zbytek už je historie, z naprosto poničené čtyřky se tu stalo znovu použitelné auto. Jak moc, je jiná otázka
Zdroj: Arthur Tussik@YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva