Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini?

Je to nejvíce ojeté Lamborghini na světě a potřebovalo na to jen 13 let s jednou velkou přestávkou. Udělat z něj něco takového nevyšlo vůbec lacino.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini?

30.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to nejvíce ojeté Lamborghini na světě a potřebovalo na to jen 13 let s jednou velkou přestávkou. Udělat z něj něco takového nevyšlo vůbec lacino.

Jde asi o nejznámější Lamborghini vůbec a krystalický důkaz toho, že výjimečný sporťák nemusí být jen garážovou královnou tu a tam vytaženou na nějakou přehlídku elegance. Tohle jasně oranžové Murciélago má dnes na tachometru skoro 420 tisíc kilometrů, což je v případě jakéhokoli supersportu extrémní porce, u staršího Lamba tuplem.

Řeč o něm byla i u nás, když jsme kdysi probírali, kolik stálo dát jej do pořádku po těžké nehodě a teď se k němu můžeme, vlastně spíše musíme znovu vrátit. Majitel totiž prozradil více o tom, jak se vůbec k tomuto vozu dostal a na kolik jej přišlo ho tak po 13 let jeho života tak intenzivně provozovat. A obojí je velmi zajímavé čtení.

Jednak by člověk čekal, že když si někdo pořídí takové auto jako vůz na denní ježdění, musí jít o někoho bohatého. Dnes si tak Simon George, britský majitel tohoto vozu, snad může i říkat, v roce 2004 ale bylo všechno jinak. Tehdy se živili jako topenář, jen byl trochu podnikavější, než topenáři bývají. Už dříve tak využil levného úvěru, aby investoval do nákupu nemovitostí v jeho rodném Yorkshiru, což mu vydělávalo slušné peníze, v roce 2004 ale refinancoval hypotéky spojené s tímto podnikáním s jediným cílem - získat okolo jeden a čtvrt milionu Kč na první splátku nového Lamborghini. To opravdu nepůsobí dojmem, že by koupě vozu byl okrajový výdaj nějakého boháče, spíše jako trochu neuvážená snaha koupit si vysněné auto stůj co stůj. A přesně to Simon tehdy dělal.

„Vždycky jsem žil na hraně,” připouští dnes a dodává: „A vždycky jsem chtěl Lamborghini. Potřeboval jsem v tu chvíli krom zálohy okolo 100 tisíc měsíčně na další splácení úvěru a měl jsem bokem peníze asi jen na osm dalších měsíců. A tak jsem věděl, že tohle auto si na sebe bude muset vydělat,” prozrazuje dnes. Toto Murciélago zkrátka nebylo nějakým přídavkem do jeho dnes velké, „zážitkové půjčovny” supersportů jménem 6th Gear Experience, která obstarává celkem 27 vozů. Stálo na počátku jeho zrodu, byla to jeho koupě tohoto vozu, která jej přiměla se takových aktivit pustit.

Simon si tak jednak nechal tento vůz na své ježdění do práce skoro 1 000 km týden co týden, jednak jej používal jako součást vrcholu nabídky služeb firmy, kterou čerstvě založil se svým známým. Vůz tak musel být přítomen až na 90 akcích ročně s cílem vydělat si sám na sebe, což se mu dařilo až do roku 2012, kdy byl skoro osudně havarován jedním z klientů. A trvalo další čtyři roky, než byl opraven. Dnes už Simon jen stručně rekapituluje, jak složité bylo dát vůz zase dohromady.

Za normálních okolností by to totiž byla totální škoda, majitel byl ale okamžitě rozhodnut nechat auto opravit a vyjednal z pojišťovnou podmínky, za nichž to bude moci provést. „Srdce tady vyhrálo nad hlavou,” říká k tomu a připomíná, proč se taková auta běžně neopravují. „Všechno je tady drahé. Jen jedno čelní světlo stojí přes 190 tisíc Kč a já jsem potřeboval dvě,” konstatuje. Nakonec byl vůz nákladem „jen” něco přes 2,8 milionu Kč díky velkorysosti dealera Lamba, který toto Murciélago původně Simonovi prodal a tomu, že na opravách se zdarma (pro pojišťovnu) podílel mechanik 6th Gear Experience dán do pořádku a dnes zase jezdí.

Už není nikomu půjčován, jezdí v něm sám majitel, což jsme koncem loňského roku též zmiňovali. Nyní ale - ač to jinak přesně raději nepočítá - dal dohromady celkové náklady spojené s ujetím už téměř 420 tisíc km s tímto dvanáctiválcovým italským ořem. A vážně to nebylo nic levného.

Je tu tedy jedna neznámá - ztráta hodnoty. Ta může být dnes u podobných skvostů velmi malá, klidně blízká nule, jenže takové nemají na tachometru přes 400 tisíc km. Říci zde jasné číslo nelze, možná by za takové auto dalo samo Lamborghini plnou cenu, aby jej mohlo vystavit v muzeu, to je ale ryzí spekulace. Simon předpokládá, že minimálně cenu použitelných dílů pro někoho vůz mít bude a ztrátu hodnoty tak kalkuluje nanejvýš na 3,79 milionu Kč. Není to ovšem největší výdaj, protože tohle auto za celý svůj život spotřebovávalo v průměru 23,5 litru benzinu každých 100 km. A má za sebou i pořádnou servisní historii - průměrnou mimo jiné 8 spojek, 3 velké opravy motoru a 14 sad pneumatik ročně či podobné množství výměn brzdových desek, přinejmenším. To už u Lamba leze do peněz.

Suma sumárum, máme tu dále 3,99 milionu Kč za palivo (v britských podmínkách, u nás by to bylo o něco méně), 2,4 milionu Kč za 84 sad pneumatik, 1,58 milionu za servis, 468 tisíc za pojištění a 616 tisíc za všechno ostatní včetně třeba britské silniční daně. Nyní si sami řekněte, jestli pro ukázku zvolíme přívětivější možnost, kdy započítáme cenu pojištění a nebudeme počítat cenu oné opravy nehody 2,83 milionu Kč (nějaká se při 13 létech tak intenzivního ježdění s takovým autem stane skoro vždy...), vezmeme-li ale tu horší variantu, jsme na 15,2 milionu Kč za v tuto chvíli 418 429 najetých km přesně.

To je přes 36 Kč na každý ujetý kilometr, takže na podobné auto vlastně ještě docela přijatelná částka. Pesto si představte, že si například vyrazíte na 400km cestu z Prahy do Brna a zpět - jste na 14 520 Kč jen na nákladech na auto. Jezděte tak denně každý pracovní den a potřebujete skoro 300 tisíc Kč za měsíc. To už musíte mít sakra dobře placený důvod do toho Brna jezdit, jinak vás jen dojíždění ožebračí...

A jak tohle rekordní Lambo vypadá dnes? Podívejte se sami na přiložené fotky dokumentující aktuální stav. Zvnějšku je po oné opravě skoro jako nové, i když některé věci jako plaketka s označením motoru stále nesou stopy někdejší nehody. Uvnitř je to jiný příběh, tady je život auta patrný mnohem víc. Ovšem, nejvíce opotřebený díl byste neuhodli - tlačítko otevírající nádrž s palivem. Inu, ani Lamborghini zjevně nejsou připravená na tankování paliva za skoro 4 miliony Kč celkem...


Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 1 - Lamborghini Murcielago 415 km 01Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 2 - Lamborghini Murcielago 415 km 02Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 3 - Lamborghini Murcielago 415 km 03Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 4 - Lamborghini Murcielago 415 km 04Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 5 - Lamborghini Murcielago 415 km 05Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 6 - Lamborghini Murcielago 415 km 06Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 7 - Lamborghini Murcielago 415 km 07Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 8 - Lamborghini Murcielago 415 km 08Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 9 - Lamborghini Murcielago 415 km 09Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 10 - Lamborghini Murcielago 415 km 10Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 11 - Lamborghini Murcielago 415 km 11Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 12 - Lamborghini Murcielago 415 km 12Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 13 - Lamborghini Murcielago 415 km 13Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 14 - Lamborghini Murcielago 415 km 14Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 15 - Lamborghini Murcielago 415 km 15Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 16 - Lamborghini Murcielago 415 km 16Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 17 - Lamborghini Murcielago 415 km 17Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 18 - Lamborghini Murcielago 415 km 18Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 19 - Lamborghini Murcielago 415 km 19Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 20 - Lamborghini Murcielago 415 km 20Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 21 - Lamborghini Murcielago 415 km 21Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 22 - Lamborghini Murcielago 415 km 22Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 23 - Lamborghini Murcielago 415 km 23Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 24 - Lamborghini Murcielago 415 km 24
Takto vypadá nejvíce ojeté Lamborghini dnes, v momentě pořízení fotek s 415 397 km na tachometru. Dnes už je za hranicí 418 tisíc, protože... se s ním dál jezdí

Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 25 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 11
Tato fotka z návštěvy Le Mans v roce 2006 ukazuje, jak moc se s tímto autem žilo. A že majitel není žádný boháč zvyklý na cokoli od hotelu Ritz výše

Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 26 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 01Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 27 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 02Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 28 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 03Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 29 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 04Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 30 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 05
V té době vůz vypadal nějak takto

Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 31 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 06Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 32 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 07Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 33 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 08
Takto vypadal s 200 tisíci km na tachometru

Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 34 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 01Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 35 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 01
Osudná nehoda toto Lambo málem zabila

Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 36 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 02Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 37 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 03Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 38 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 04Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 39 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 05Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 40 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 06Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 41 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 07Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 42 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 08Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 43 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 09Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 44 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 10Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 45 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 02Jak drahé je najet přes 400 tisíc km s dvanáctiválcovým Lamborghini? - 46 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 03
Rozsáhlá oprava z něj ale udělala znovu prakticky nové auto. Tehdy už mělo na tachu přes 400 tisíc km

Zdroj: Car and Driver

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.