Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Majitel dvou kusů to popsal do detailu
2.12.2019 | Mirek Mazal
Na rozdíl od mnoha jiných je nejen vlastní, ale také s nimi pravidelně jezdí. Tím snáze může povyprávět o jejich provozních nákladech - jde o milionové sumy každý rok, za kdejakou drobnost.
Realitní magnát Manny Khoshbin vlastní 0,44 % všech Veyronů na celém světě, protože si z celkem 450 vyrobených monster s motory W16 koupil hned dva exempláře. Pracovitý imigrant z Íránu začínal s pověstným dolarem v kapse, ale vypracoval se a nepolevuje v píli ani po dosažení většiny vytyčených cílů. Díky své oddanosti byznysu si může dovolit nejen koupit nejdražší vozy planety, ale také je pravidelně venčit po kalifornských silnicích.
Khoshbin zaslouží obdiv za neutuchající elán, stejně hlasitý potlesk patří odvaze jezdit v provozu s auty za stovky milionů korun. Zajištěný otec od rodiny auta pravidelně střídá a nikdy nepůsobí dojmem, že by měl obavy o negativní dopady každého kilometru na zůstatkovou hodnotu jakéhokoliv pokladu z jeho garáže.
Většinu jeho aut známe z jiných videí, nejnověji se Khoshbin rozpovídal o reálných nákladech vlastnictví právě Bugatti Veyron. Sedmimístná kupní částka v dolarech byl jen začátek, pravé finanční nároky přicházely postupně během používání tisícíkoňového Bugatti.
Automobilka doporučuje výměnu všech tekutých náplní každý rok, přitom výměna oleje stojí 25 tisíc USD (582 tisíc Kč). Auto má neuvěřitelných 16 vypouštěcích zátek čili dvakrát tolik ve srovnání s jiným exotickým, ale mnohem dostupnějším výkonným vozem jménem Lamborghini Huracán. Zátky nejsou snadno přístupné, mechanici musí demontovat zadní kola včetně brzd, podběhů a dalších částí.
Samotný olej ale auto nespasí, je třeba také provádět pravidelně kontroly a výměny dalších dílů, jako jsou kabinové filtry a další drobnosti. Taková prohlídka vyjde na 5 až 10 tisíc dolarů ročně (116 až 232 tisíc Kč) v závislosti na aktuálním rozsahu servisu.
Pokud jde o nádherně členitá kola, výrobce radí všem majitelům Veyronů měnit pneumatiky jednou za dva až tři roky dle ojetí, a to nová sada zhltne okouzlujících 38 tisíc dolarů (885 tisíc Kč). Disky samotné musí být nahrazeny každou třetí výměnu pneumatik, nejpozději však po 16 000 kilometrech za neuvěřitelných 50 tisíc dolarů (1,2 milionu Kč), protože pneumatiky se na ně lepí a kola tím dostávají zabrat.
Suma sumárum, kdybyste najeli s Veyronem za 3 roky 16 000 km a spotřebovali během nich trojici sad pneumatik, potřebujete 3 výměny oleje (75 tisíc dolarů), 3 pravidelné servisy (řekněme 22,5 tisíce dolarů), 3 sady pneumatik (114 tisíc dolarů) a 1 sadu nových kol (50 tisíc dolarů). To dělá... 261,5 tisíce dolarů, tedy něco málo přes 6 milionů Kč a více jak 2 miliony ročně. Vynásobte si to dvěma a jste na sumě, kterou Manny K. potřebuje jen na to, aby udržoval v provozu dva exempláře - asi 4 miliony korun znamenají pěkných 333 tisíc Kč měsíčně, jen na tato dvě auta.
Miliardář z Floridy má navíc doma zástup dalších exkluzivit a Bugatti Chiron Hermès na cestě. Měsíční účty si snad ani nedokážeme představit, půjde skoro jistě o víc než 1 milion Kč. Možná i proto Khoshbin aktuálně přemýšlí o prodeji Veyronu Mansory, pokud tedy nespřádá v hlavě plány na další velkolepý nákup...
Iránský přistěhovalec vybudoval prosperující podnikání a teď může lidem popisovat nároky vlastnictví několika Bugatti - jde o statisíce korun každý měsíc
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 4 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 5 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 6 hodinami