Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jak dokonale vyčistit auto? Mistr v oboru vám to předvede na nejdražším voze světa
20.12.2018 | Mirek Mazal
Pokud toužíte po dokonalém návodu, jak správně čistit vůz, lepší než tento nedostanete. Auto, na kterém kdejaká prkotina stojí více než běžný rodinný vůz, dostal péči od špičkového detailera.
Čištění by mělo být neodmyslitelnou součástí používání jakéhokoli auta. Bez ohledu na typ a stáří si špína zaslouží odstranit, a to způsobem, který vozu více dá než vezme. Ruční mytí je jistě nejlepší a manuální péče o vozy na nejvyšší úrovni se nazývá detailing. Serge Langendoen se tituluje jako mistr tohoto oboru a rozhodl se nám ukázat, jak se leští nejdražší sériově vyráběné auto světa.
Rozsáhlá epizoda zájemcům ukáže všechny kroky správného pečování, které zahrnují mytí, leštění i nanášení ochranných povlaků. Serge se vyřádil na tom nejlepším, co kdy přijelo do jeho dílny - za model zde posloužilo Bugatti Chiron s pořizovací cenou neskutečných 3,5 milionu Eur (90,2 milionu Kč).
Postup se pochopitelně dá aplikovat na jakékoli auto, ale Chiron dodává lekci správný náboj - těžko by si mohl někdo dovolit poškrábat lak na autě za 90 milionů korun. Jako vždy je nutné začít důkladným mytím vysokotlakým čističem. Vapkou je možné nanést aktivní pěnu, která rozpustí nejhorší nečistoty. Hned po chvíli začíná poctivá ruční práce s měkkým návlekem na dlani a první větší fáze končí důkladným opláchnutím čistou vodou.
Po osušení Serge přesunul čtyřkolový poklad pod zářivky reflektorů, aby ukázal nedokonalé mytí předchozích detailerů. Špatný postup je vidět na přítomných škrábancích, které by na laku stále zánovního vozu neměly být vidět Teorii brzy vystřídala praxe a na řadu přišlo zalepení částí, které by mohly trpět zásahem leštícího kotouče. Auto připomíná fázi lakování, ale místo lakovací pistole přišla na řadu leštička, která opravila předchozí neodborné zásahy.
Později se o slovo přihlásily špinavé ráfky. Impozantní disky si zaslouží stejnou pozornost jako karbonová karoserie, proto Serge demontoval kola z vozu a pustil se do mytí jednoho po druhém. Rýhy se staly minulostí a bez agresivní chemie se každé kolo proměnilo v zářící ozdobu.
Profík se pak vrátil k autu a zopakoval první proces mytí vodou. Místo návleku vyzkoušel ruční práci s utěrkami z mikrovláken. Tím se Serge ujistil, že má před sebou naprosto dokonale čisté Bugatti připravené na další zákrok.
Pokračování si vzal do parády podobně zapálený kolega jménem Youri. Odborník na fólie nejprve popsal ve videu postřehy z polepování Chironu a pozdější záběry ukázaly celou práci od začátku do konce. Přísně aerodynamické tvary nebyly lehkou výzvou pro položení povlaku bez bublin, ale vlhká impregnace a šikovné zásahy skalpelem si poradily s každou nástrahou.
Do akce se vrátil Serge a na průhlednou ochrannou fólii nanesl další vrstvu. Tentokrát pomocí houbičky aplikoval keramickou ochranu s molekulárním složením slibující funkčnost tvrdého filmu se zachovanou pružností. Na každý milimetr karoserie včetně kol přišla závěrečná vrstva ochrany proti vodě a nečistotám.
Posledním krokem bylo vysušení a zapečení ošetřeného povrchu Bugatti. Pár minut pod tepelnými panely a tím se dlouhá anabáze dostala ke konci. Největší odměnou je pohled na sluneční paprsky, které se odrážejí od zářivého Chironu. Hodiny práce vydrží do prvního deště, který přichází pravidelně po ukončení každého mytí. Zákon schválnosti asi každý zná, ale mistr Serge Langendoen se nezlobí - aspoň bude mít další práci...
Pod šikovnýma rukama se spoustou speciálních přípravků se Bugatti Chiron proměnilo ve vyleštěný drahokam za 90 milionů korun
Zdroj: Ride & Shine Detailing@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:01 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis