Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jon Olsson ukázal své nové auto. Stačí i Bugatti Veyron, s lyžemi na střeše
23.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Olsson není jen slavný lyžař, ale i zapálený fanda do aut. Nechává si stavět úchvatné kreace a upravené Lambo Huracán tuhle sérii nekazí.
Proslulé Audi RS6 Avant DTM Jona Olssona sice lupiči spálili na prach, nedá se ale říci, že být zničili i jeho touhu stavět podobná auta znovu. Právě naopak. Aktuálně tedy uvažuje i o stavbě něčeho ještě ujetějšího, včera ale představil světu vůz, na kterém začal pracovat dříve - Lamborghini Huracán upravené přesně v jeho stylu, kterému neříká DTM, ale Monstrum. A dvakrát tím nepřehání.
Původně tedy bylo záměrem postavit něco ještě monstróznějšího - vůz s rozšířenou stavbou, který by na silnici děsil hlavně svým vzhledem. Jak ale sám při odhalení vozu řekl, zvítězila nakonec snaha stvořit auto více použitelné než oslnivé.
„Mým cílem bylo zprvu postavit jen šílené rozšířené auto, ale poté, co jsem ho dostal a sjel si s ním, přehodnotil jsem to a rozhodl se jít raději cestou šílených výkonů namísto pouhého vzhledu. Byl jsem unešený z toho, jak tohle auto jezdí a nechtěl jsem ho ničit úpravou zavěšením, kterou by si rozšíření vyžádalo. Takže tentokrát je všechno upraveno stoprocentně pro jízdu,” říká Olsson a nemůžeme říci, že by za toto rozhodnutí neměl naše sympatie.
Auto pochopitelně ani tak nevypadá dvakrát obyčejně, a to jak kvůli svým funkčním doplňkům, tak především kvůli Olssonově typické šedé „kamufláži” a několika drobnostem jako červeným nápisům na pneumatikách. Jde tu ale vážně hlavně o výkony a ty berou dech.
Olssonova představa byla postavit auto, které bude upraveno k větší rychlosti, jak to jen jde, a přitom zůstane stoprocentně spolehlivé. Takový výsledek asi dosažitelný není, přesto šel Olsson cestou ještě rozumných úprav - původnímu Huracánu LP 610-4 tak byl u firmy Stertman Motorsport namontován kompresor od VF engineering, s jehož nastavením si Stertmana řádně pohráli. Výsledkem je vůz, jehož výkon není přesně znám, ale je prý výrazně vyšší, než je strojů s kity VF zvykem (přes 800 koní). Výkon teprve bude muset být změřen, Olsson ale říká, že auto teď dokáže ze 100 na 200 km/h zrychlit za 5,3 sekundy, se zvláštní „rakví” (dostaneme se k ní) s lyžemi na střeše. Bugatti Veyron toto zvládá za 5,0 sekundy. Olsson říká, že jde možná o nejrychlejší Huracán v Evropě - americká twin-turba jsou jinde, ale také jistě nemají za cíl vozit někoho celou zimu po „lyžovačkách”...
Jde tedy opravdu o extrémně rychlé auto, zvláště když si uvědomíte, že s ním Olsson chce skutečně jezdit po horách. Nezůstalo ale jen u zvýšení výkonu, na kterém se podílí i lépe znějící výkon Akrapović a také karbonové sání motoru od firmy Eventuri.
Je tu také upravený podvozek od K&W, který poslal vůz o něco více k zemi a učinil odpružení trochu tužším, pochopitelně. Olsson konstatuje, že se teď na silnici chová ještě přesvědčivěji a i když nižší podvozek není ideální do sněhu, kdo prý říká, že úžasné věci mohou být zároveň i praktické a vice versa. Ne vždy to jde dokonale skloubit a jednomu aspektu je třeba dát přednost.
Standardní nezůstaly ani brzdy, které už ale nejsou karbon-keramické. To zní jako krok vzad, Olsson ale říká, že karbon-keramika není to pravé na ne zcela zpevněných cestách či za nízkých teplot, kde se jeho Huracán bude též pohybovat. A tak dal přednost ocelovým kotoučům od firmy Girodiscs, které si prý zvládnou poradit i s potenciálem auta, jehož výkon nebude mít daleko k 1 000 koní.
A pochopitelně, pak je u ona „rakev”, střešní úložný box, který mu na míru postavila firma 56Nord. Můžete to považovat za svatokrádež, ale lyže do Huracánu opravdu nesložíte a tato... rakvička je docela sexy. Je subtilní, celá z karbonu a uchycená tak, že vypadá i trochu jako zvláštní přítlačné křídlo. Pokud byste měli o podobnou zájem, bude v prodeji od prosince, tehdy jen v karbonové (a tedy jistě ne levné) verzi. Později ale dorazí i plastová stejných tvarů.
Jak vidíte, postavit takový stroj nebylo snadné a jistě si to vyžádalo i spoustu peněz. Olsson je má, nežijte ale představou, že jeho vášeň pro auta se bere z nich - na zlatých kobercích se nenarodil a jeho automobilovými začátky už jsme se zabývali. Bydlí v Monaku, kde také bude auto k vidění nejčastěji, odtud s ním ale bude vyrážet do lyžařských center v celé Evropě. Takže o něm jistě ještě uslyšíme. A nebudeme se zlobit...
Toto je nový superstroj Jona Olssona - vypadá decentněji, než měl, o to lépe ale jede
Takto vypadal po převzetí v sériové podobě, interiér takový zůstal
Ještě při rozebrání mířily záměry s autem poněkud více k show, nakonec převládlo go
Toto byl aprílový žertík, přesto naznačoval, jakým směrem měl vůz původně mířit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 5 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva