Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval?
8.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nevíme o tom, že by jiný výrobce aut dával ke svým vozům cokoli jako diplomatický kufřík, navíc karbonový. Tento se zachoval i s nejetým autem.
Těsně před tím, než na přelomu let 1999 a 2000 převzal otěže automobilky koncern Volkswagen skrze dceřiné Audi, vypustilo Lamborghini do světa hned několik speciálních edic modelu Diablo. A tohle byla jedna z nich. Říkala si GT a s výrobou omezenou na pouhých 80 kusů dosud představuje jednoho z nejvzácnějších italských býků vůbec.
Kus, na který se díváte, je i mezi nimi výjimečný. Vznikl jako dvanáctý v řadě, což zase tak zajímavé není, pozoruhodný je ovšem tím, že se do dnešního dne zachoval prakticky nejetý. Jeho prvním majitelem se stal doktor Peter Worm, Němec žijící v Malajsii, který tehdy zcela propadl italským supersportům. Ve své sbírce měl okruhová provedení Diablo SVR a Diablo GTR a když mu Lamborghini nabídlo i silniční GT, neodolal. S autem ale za celých 19 let od jeho vzniku najel pouhých 276 kilometrů, takže po koupi už jeho svodům očividně odolávat dokázal...
Trochu se divíme, neboť tohle auto je opravdu něco. Verze GT má k okruhovému GTR tak blízko, jak jen silniční auto může mít - z auta bylo odstraněno vše, co není nezbytně nutné v jízdě a třeba v interiéru nenajdeme krom popelníku ani jeden odkládací prostor. Extrémní je i vnější provedení, jehož aerodynamické speciality jsou vidět snad i z kilometru. A pak je tu motor - šestilitový dvanáctiválec s 583 koňmi a 630 Nm, který posílá výkon „jen” (to je u verze GT plus...) na zadní kola přes šestistupňový manuál.
Je to skvost mezi skvosty a doktor Worm jej 12. května „pošle do světa” na aukci RM Sotheby's v Londýně, cena se bude pohybovat nejspíše za hranicí 20 milionů Kč. To je všechno zajímavé, nás ale na tomto autě nejvíce zaujal jeden detail - originální karbonový kufřík s nápisem Diablo GT, který majitelé dostávali k vozu. Něco takového se nevidí, a tak jsme se pídili po jeho smyslu. Italové sice občas něco dělají „jen tak”, tento případ to ale nebyl.
Kufřík vznikl ze dvou důvodů - jednak kvůli obřímu aerodynamickému prvku na přední kapotě zbyla z původního zavazadlového prostoru jen malá škvírka, do které se tento kufřík akorát vejde. Bylo by těžké najít zavazadlo, které by do této mezírky pasovalo, tak Lambo sáhlo po jakémsi originálním příslušenství v ceně a vymyslelo tento kufřík, který se už kvůli tvaru onoho prostoru nabízel.
To ale není celý příběh. Jak jsme zmínili výše, v autě není jediný větší odkládací prostor, takže věci jako návod k obsluze, servisní knížku a podobné dokumenty bylo třeba někam dát. Pohodit je v interiéru nebo v kufru by nebylo dost na úrovni, a tak všechno skončilo v tomto kufříku. Karbonový je pak logicky kvůli co nejnižší hmotnosti - když už automobilka šetřila kila i eliminací schránky před spolujezdcem, nebude vůz zatěžovat koženým kufrem, to dá rozum.
Je to pikantní kousek historie italské automobilky a docela závidíme tomu, kdo se jej 12. května zmocní. Samozřejmě v dobrém, takový klenot bychom doma chtěli mít také. Však si představte jen tu možnost někam nakráčet s karbonovým kufříkem Diablo GT, tomu se říká vysoký styl..
K možná nejzachovalejšímu Lamborghini Diablo GT na světě dostane i úžasný dobový kufřík z karbonu. Stačí drobnosti - pár desítek milionů korun a trocha štěstí při londýnské aukci
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 2 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 3 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 5 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 6 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva