Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval?
8.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nevíme o tom, že by jiný výrobce aut dával ke svým vozům cokoli jako diplomatický kufřík, navíc karbonový. Tento se zachoval i s nejetým autem.
Těsně před tím, než na přelomu let 1999 a 2000 převzal otěže automobilky koncern Volkswagen skrze dceřiné Audi, vypustilo Lamborghini do světa hned několik speciálních edic modelu Diablo. A tohle byla jedna z nich. Říkala si GT a s výrobou omezenou na pouhých 80 kusů dosud představuje jednoho z nejvzácnějších italských býků vůbec.
Kus, na který se díváte, je i mezi nimi výjimečný. Vznikl jako dvanáctý v řadě, což zase tak zajímavé není, pozoruhodný je ovšem tím, že se do dnešního dne zachoval prakticky nejetý. Jeho prvním majitelem se stal doktor Peter Worm, Němec žijící v Malajsii, který tehdy zcela propadl italským supersportům. Ve své sbírce měl okruhová provedení Diablo SVR a Diablo GTR a když mu Lamborghini nabídlo i silniční GT, neodolal. S autem ale za celých 19 let od jeho vzniku najel pouhých 276 kilometrů, takže po koupi už jeho svodům očividně odolávat dokázal...
Trochu se divíme, neboť tohle auto je opravdu něco. Verze GT má k okruhovému GTR tak blízko, jak jen silniční auto může mít - z auta bylo odstraněno vše, co není nezbytně nutné v jízdě a třeba v interiéru nenajdeme krom popelníku ani jeden odkládací prostor. Extrémní je i vnější provedení, jehož aerodynamické speciality jsou vidět snad i z kilometru. A pak je tu motor - šestilitový dvanáctiválec s 583 koňmi a 630 Nm, který posílá výkon „jen” (to je u verze GT plus...) na zadní kola přes šestistupňový manuál.
Je to skvost mezi skvosty a doktor Worm jej 12. května „pošle do světa” na aukci RM Sotheby's v Londýně, cena se bude pohybovat nejspíše za hranicí 20 milionů Kč. To je všechno zajímavé, nás ale na tomto autě nejvíce zaujal jeden detail - originální karbonový kufřík s nápisem Diablo GT, který majitelé dostávali k vozu. Něco takového se nevidí, a tak jsme se pídili po jeho smyslu. Italové sice občas něco dělají „jen tak”, tento případ to ale nebyl.
Kufřík vznikl ze dvou důvodů - jednak kvůli obřímu aerodynamickému prvku na přední kapotě zbyla z původního zavazadlového prostoru jen malá škvírka, do které se tento kufřík akorát vejde. Bylo by těžké najít zavazadlo, které by do této mezírky pasovalo, tak Lambo sáhlo po jakémsi originálním příslušenství v ceně a vymyslelo tento kufřík, který se už kvůli tvaru onoho prostoru nabízel.
To ale není celý příběh. Jak jsme zmínili výše, v autě není jediný větší odkládací prostor, takže věci jako návod k obsluze, servisní knížku a podobné dokumenty bylo třeba někam dát. Pohodit je v interiéru nebo v kufru by nebylo dost na úrovni, a tak všechno skončilo v tomto kufříku. Karbonový je pak logicky kvůli co nejnižší hmotnosti - když už automobilka šetřila kila i eliminací schránky před spolujezdcem, nebude vůz zatěžovat koženým kufrem, to dá rozum.
Je to pikantní kousek historie italské automobilky a docela závidíme tomu, kdo se jej 12. května zmocní. Samozřejmě v dobrém, takový klenot bychom doma chtěli mít také. Však si představte jen tu možnost někam nakráčet s karbonovým kufříkem Diablo GT, tomu se říká vysoký styl..
K možná nejzachovalejšímu Lamborghini Diablo GT na světě dostane i úžasný dobový kufřík z karbonu. Stačí drobnosti - pár desítek milionů korun a trocha štěstí při londýnské aukci
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999