Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Tento karbonový kufřík dávalo Lambo k jednomu ze svých vzácných aut. Proč? A co skrýval?
8.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nevíme o tom, že by jiný výrobce aut dával ke svým vozům cokoli jako diplomatický kufřík, navíc karbonový. Tento se zachoval i s nejetým autem.
Těsně před tím, než na přelomu let 1999 a 2000 převzal otěže automobilky koncern Volkswagen skrze dceřiné Audi, vypustilo Lamborghini do světa hned několik speciálních edic modelu Diablo. A tohle byla jedna z nich. Říkala si GT a s výrobou omezenou na pouhých 80 kusů dosud představuje jednoho z nejvzácnějších italských býků vůbec.
Kus, na který se díváte, je i mezi nimi výjimečný. Vznikl jako dvanáctý v řadě, což zase tak zajímavé není, pozoruhodný je ovšem tím, že se do dnešního dne zachoval prakticky nejetý. Jeho prvním majitelem se stal doktor Peter Worm, Němec žijící v Malajsii, který tehdy zcela propadl italským supersportům. Ve své sbírce měl okruhová provedení Diablo SVR a Diablo GTR a když mu Lamborghini nabídlo i silniční GT, neodolal. S autem ale za celých 19 let od jeho vzniku najel pouhých 276 kilometrů, takže po koupi už jeho svodům očividně odolávat dokázal...
Trochu se divíme, neboť tohle auto je opravdu něco. Verze GT má k okruhovému GTR tak blízko, jak jen silniční auto může mít - z auta bylo odstraněno vše, co není nezbytně nutné v jízdě a třeba v interiéru nenajdeme krom popelníku ani jeden odkládací prostor. Extrémní je i vnější provedení, jehož aerodynamické speciality jsou vidět snad i z kilometru. A pak je tu motor - šestilitový dvanáctiválec s 583 koňmi a 630 Nm, který posílá výkon „jen” (to je u verze GT plus...) na zadní kola přes šestistupňový manuál.
Je to skvost mezi skvosty a doktor Worm jej 12. května „pošle do světa” na aukci RM Sotheby's v Londýně, cena se bude pohybovat nejspíše za hranicí 20 milionů Kč. To je všechno zajímavé, nás ale na tomto autě nejvíce zaujal jeden detail - originální karbonový kufřík s nápisem Diablo GT, který majitelé dostávali k vozu. Něco takového se nevidí, a tak jsme se pídili po jeho smyslu. Italové sice občas něco dělají „jen tak”, tento případ to ale nebyl.
Kufřík vznikl ze dvou důvodů - jednak kvůli obřímu aerodynamickému prvku na přední kapotě zbyla z původního zavazadlového prostoru jen malá škvírka, do které se tento kufřík akorát vejde. Bylo by těžké najít zavazadlo, které by do této mezírky pasovalo, tak Lambo sáhlo po jakémsi originálním příslušenství v ceně a vymyslelo tento kufřík, který se už kvůli tvaru onoho prostoru nabízel.
To ale není celý příběh. Jak jsme zmínili výše, v autě není jediný větší odkládací prostor, takže věci jako návod k obsluze, servisní knížku a podobné dokumenty bylo třeba někam dát. Pohodit je v interiéru nebo v kufru by nebylo dost na úrovni, a tak všechno skončilo v tomto kufříku. Karbonový je pak logicky kvůli co nejnižší hmotnosti - když už automobilka šetřila kila i eliminací schránky před spolujezdcem, nebude vůz zatěžovat koženým kufrem, to dá rozum.
Je to pikantní kousek historie italské automobilky a docela závidíme tomu, kdo se jej 12. května zmocní. Samozřejmě v dobrém, takový klenot bychom doma chtěli mít také. Však si představte jen tu možnost někam nakráčet s karbonovým kufříkem Diablo GT, tomu se říká vysoký styl..
K možná nejzachovalejšímu Lamborghini Diablo GT na světě dostane i úžasný dobový kufřík z karbonu. Stačí drobnosti - pár desítek milionů korun a trocha štěstí při londýnské aukci
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova