- -

K mání je auto nejslavnější oběti rallyové skupiny B, dodnes z něj mrazí

 | 12 příspěvků | 28.5.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený Giri

Řekl bych rovnou, že nejsl.. | 28.5.2017 18:54reagovat
avatar

Řekl bych rovnou, že nejslavnější a nejbrutálnější auto skupiny B.

Nepřihlášený Zajda

Není cesty jak by Delta mo.. | 28.5.2017 19:13reagovat
avatar

Není cesty jak by Delta mohla byť vzdáleně konkurovat tehdejším turbo formulím, o stovky kg lehčím, s 1200+ koňma v kvalifikačním nastavení, s aero přítlakem a pneumatikama tak měkkýma, že vydržely jedno ostré kolo. Už jsem tu povídačku slyšel v různých verzích a i 10. čas Reného Arnouxe 1:19.657 by při tehdejší konfiguraci okruhu s 4350m odpovídal průměrné rychlosti 196,6 km/h (pole position tehdy Senna 1:16,7). Jedině že by Henri katnul okruh o pár zatáček.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený faubléé

Zajímalo by mně opravdu st.. | 28.5.2017 22:10reagovat
avatar

Zajímalo by mně opravdu strašně moc, které že 3 závody po sobě to Henri vlastní chybou, nebo zradou techniky nedokončil, když po Monte startoval jen 3x, z toho jeden vyhrál...Costa Smeralda pane Bednáři..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Není cesty jak by Delta mo.. | 28.5.2017 22:13reagovat
avatar

Když si vezmu pohon 4x4 a ještě k tomu 500 kobyl s 3x lepší aerodynamikou, než mají formulové vozy s odkrytými koly, je možné, že nějaký čas na konci první desítky mohl být reálný. Ovšem nikde jsem se nedopátral důkazu, že tomu tak skutečně bylo. Ovšem pokud máš zbytečných sedmadvacet milionů, můžeš si tu káru koupit a vyzkoušet to... :-))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zajda

Reakce na: Když si vezmu pohon 4x4 a.. | 28.5.2017 22:52reagovat
avatar

Jak jako 3x lepší aerodynamikou? Jestli myslíš koeficient odporu, tak ten je extrémní u formule především kvůli nastavení na přítlak. S čímž si turbomotory naládované v kvalifikaci přes 1000 koní hravě poradily. Nikde kromě rozjezdu z místa do 100 km/h nemohla mít Delta šanci. Dál byly formule v jine dimenzi jak zrychlením tak zatáčením i oproti béčkovým monstrům. Zkoušet nic nemusím, je to čirý nesmysl. Ještě bych si musel k autu nechat vyrobit novou převodovku, protože se soutěžní která má na 200 km/h tak možná maximálku bych průměr 200 km/h asi nedal. A ještě pár (desítek) miliard na přestavbu Estorilu do původní podoby bych potřeboval.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Cocos

V Estorilu to onehdá byla.. | 28.5.2017 23:23reagovat
avatar

V Estorilu to onehdá byla exhibice a není o tom žádný oficiální záznam, nebo údaj, nicméně se o tom zmínili moderátoři předloni na legendách v Sam Marinu, že Henri Toivonen dosáhl při jízdě na Estorilu času, kterým by se s přehledem kvalifikoval do závodu F1 téhož roku.. Pro pana redaktora mám možná překvapující informaci, a sice že Toivonen startoval a S4 celkem 6x a pokaždé s jiným autem, takže neměl k dispozici pouhé 2 kusy. Jenže co by čtenář čekal od člověka, který sesmolí článek a ani si ho po sobě nepřekontroluje..

Nepřihlášený Zajda

Že se o tom zmínili koment.. | 29.5.2017 01:56reagovat
avatar

Že se o tom zmínili komentátoři na legendách se vůbec nedivím, je to prostě taková lidová slovesnost, každý si k tomu přisadí nějakou informaci, někdo mluví o 6.místě, někdo o 10. V Estorilu WRC týmy tehdy normálně testovaly, stejně tak tam testovaly F1. Že někdo něco změřil na testu Lancie S4, pak čas porovnal s nejpomalejší F1 která testovala úplně jiný den kdovíco, tomu bych věřil taky. Ale opravdu nevidím smysl v diskusi zda pro jakékoliv rally auto byly dosažitelné top10 kvalifikační časy na roštu F1. S volume na turbu otočeným doprava, 2/3 váhou, přítlakem stovek kg a pneumatikama které vydržely přesně jedno kolo v tom tempu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jak jako 3x lepší aerodyna.. | 29.5.2017 07:04reagovat
avatar

Formulové vozy mají Cx někde na 0,70 - 0,90 díky odkrytým kolům proti cca 0,25 - 0,35 u plechových aut. V té době jezdily monoposty s Cosworthem, který měl cca 520 - 580 k, takže je docela reálné, že Lancia mohla zajet kvalifikační čas.

Nepřihlášený Tomáš

Reakce na: Že se o tom zmínili koment.. | 29.5.2017 07:24reagovat
avatar

Souhlas, v turbo éře F1 nebylo zdaleka nic tak rychlého, kor na okruhu. Neměly šanci ani Le mans speciály (možná tak nějakej dlouhej drag race).

Nepřihlášený Fonsee

Jen pro upřesnění neznamen.. | 29.5.2017 08:43reagovat
avatar

Jen pro upřesnění neznamenalo to jen konec skupiny B ale hlavně konec chystané skupiny S kde měli být ještě lepší vozy např. zesnulým Voltou zrenovovaná Lancia ECV I či pozdější prototyp ECV II atd

Nepřihlášený Farnsw0rth

Jj, S4, Delta, 037, Strato.. | 29.5.2017 10:43reagovat
avatar

Jj, S4, Delta, 037, Stratos, to byly stroje, ne jako ty dnešní R5, S2000 a podobně, kde jsou mraky elektroniky...

Nepřihlášený Daniel

Reakce na: Zajímalo by mně opravdu st.. | 31.5.2017 10:38reagovat
avatar

Přesně tak, nedokončil pouze Švédsko a Portugalsko, pak vyhrál Costu Smeraldu, což byl podnik ME.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama