K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie

Je to vrchol jedné éry, poslední motor, pod který se mohl podepsat ještě sám mistr Enzo Ferrari. Je to navíc srdce jedné z největších legend automobilové historie a teď může být vaše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie

28.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je to vrchol jedné éry, poslední motor, pod který se mohl podepsat ještě sám mistr Enzo Ferrari. Je to navíc srdce jedné z největších legend automobilové historie a teď může být vaše.

Ferrari F40 je bezesporu jednou z největších ikon automobilové historie. Vůbec se vám tedy nedivíme, pokud při jeho spatření okamžitě začínáte automaticky uvažovat, bez jakých orgánů se dá žít. Aktuálně je tu ovšem nabídka, díky které si můžete plíci, ledvinu či játra ponechat. K mání je srdce tohoto vozu, tedy 2,9litrový přeplňovaný osmiválec Tipo, a to zatím za nepříliš vysokých 22 tisíc dolarů (cca 489 600 Kč). Za to nekoupíte ani novou Škodu Octavia v jedné z jejích typických specifikací.

Pohonná jednotka je agregátem, který byl v letech 1993 až 1994 vystavován v newyorském muzeu umění v rámci výstavy Designed for Speed. Pravděpodobně tedy nikdy nebyla zamýšlena pro běžné použití, nicméně i tak je postavena přesně dle specifikací Ferrari, a samozřejmě za použití normálních komponentů. Víceméně tedy jen stačí dolít kapaliny, motor usadit do vozu, zapojit hadičky, kabely a můžete jet.

Dá se ovšem předpokládat, že toto asi nikdo neudělá. I když lidé jsou různí, jak ostatně dokazuje i stávající majitel. Ten motor koupil v roce 1998, přičemž jej měl vystaven v ryze továrním stavu po dvanáct let a motor sám o sobě nikdy žádné auto nepoháněl. Majitel z něj ale pak použil některé součástky do svého vlastního Ferrari F40, které bylo upraveno pro závodní účely a do tohoto motoru namontoval ony upravené. Ve výsledku tedy motor ztratil část své autenticity a pro někoho i část svého kouzla.

Pokud vás ovšem ani úpravy provedené během posledních osmi let neodradily, pak vězte, že Tipo F120D i nadále počítá s „továrnou otestovaným sériovým blokem, použitou vačkovou hřídelí, ložisky a použitými písty“. Nechybí ani původní turbodmychadla IHI, nicméně třeba hlava válců již byla vysoustružena na zakázku, vyportována a má větší ventily. Vyportováno bylo i sání, dorazily i větší vstřiky.

Z výše zmíněného je jasné, že pokud by jej opravdu někdo zprovoznil, motor již rozhodně nebude produkovat původních 478 koní, ale poněkud vyšší výkon. Vlastně by nás tedy ani neudivilo, kdyby jej někdo pořídil s tím, že již přestane být ozdobou obývacího pokoje, ale skutečně zamíří pod kapotu nějakého vozu. Stejně tak je samozřejmě možné, že jej někdo použije jako zdroj náhradních dílů.

Osud motoru, jenž je vůbec posledním, který vznikl pod dohledem Enza Ferrariho, ale již necháme na vás. Respektive na novém majiteli. Jsme přitom zvědavi, na kolik jej nakonec pohonná jednotka přijde. Oněch 22 tisíc dolarů je totiž aktuálně nejvyšším příhozem v internetové aukci. Ta ale končí až za pět dní, stoprocentně lze tedy počítat ještě s nějakým nárůstem.


K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 1 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 01K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 2 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 02K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 3 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 03K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 4 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 04K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 5 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 05K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 6 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 06K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 7 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 07K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 8 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 08K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 9 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 09K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 10 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 10K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 11 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 11K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 12 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 12K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 13 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 13K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 14 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 14K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 15 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 15K mání je poslední Ferrariho motor. Nikdy nevyjel a zatím je levnější než Octavie - 16 - Ferrari F40 V8 Tipo na prodej 16
Pokud jste celý život toužili po Ferrari F40, nyní můžete mít alespoň jeho srdce. Zatím vcelku levně

Zdroj: Bring A Trailer

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.