K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí

Čekali byste, že si 20 let nevyráběné auto půjde dnes koupit jako skoro nové? Je to výjimečná příležitost, právě teď se ale jedna taková naskytla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí

27.1.2018 | Petr Miler

K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čekali byste, že si 20 let nevyráběné auto půjde dnes koupit jako skoro nové? Je to výjimečná příležitost, právě teď se ale jedna taková naskytla.

Proslulou „papaláškáru” ze 70. a 80. let minulého století asi nemusíme příliš představovat, mimo jiné proto, že jsme to v minulosti nejednou udělali. Kupříkladu ne až tak dávno jsme psali o verzi 613-4 Electronic, která dokázala i mluvit. Ta ovšem pocházela ze samého konce vývoje tohoto modelu, už z časů postkomunistického Československa. Kousek, který máme před sebou dnes, je z dob končící normalizace, z roku 1982. A jako KITT mluvit vážně neumí.

Koupit 613 obecně není až takový problém, koupit zachovalou 613 už ale potíž je. Tato ovšem není jen zachovalá, je jako nová. Jestli tenhle konkrétní kousek jezdil pro nějakou důležitou vládní organizaci, ať už u nás nebo třeba v NDR, nám známo není. Je ale zjevné, že nejezdil téměř vůbec - najeto má jen 7 890 originálních kilometrů, tedy skoro nic a vypadá podle toho. Je to skutečně extrémně zachovalý kus.

Jeho německý prodejce hovoří také o renovaci, ale popravdě řečeno ji na autě nevidíme. Kupříkladu interiér vypadá naprosto originálně včetně trochy té patiny, která k 35 létům existence vozu, třebaže minimálně ježděného, patří. Pravděpodobně šlo tedy jen o uvedení vozu do provozuschopného stavu poté, co stál osm let ve skladu bez hnutí. Právě takový osud jej v poslední dekádě potkal.

Rok výroby 1982 znamená verzi T613-2, a tedy 3,5l V8 se vzduchovým chlazením, výkonem 168 koní a točivým momentem 265 Nm. Z dnešního pohledu žádný zázrak, ne na osmiválec, ale 35 let starou Tatru 613 si jistě nekoupíte proto, abyste ohromovali okolí rychlostí svého vozu. Máte-li zájem, cena je 27 600 Eur, tedy asi 699 tisíc korun. Není to málo, 613 v tomto stavu se ale dnes vídá jen zřídka...


K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 1 - tatra 613 renovovana prodej de 01K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 2 - tatra 613 renovovana prodej de 02K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 3 - tatra 613 renovovana prodej de 03K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 4 - tatra 613 renovovana prodej de 04K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 5 - tatra 613 renovovana prodej de 05K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 6 - tatra 613 renovovana prodej de 06K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 7 - tatra 613 renovovana prodej de 07K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 8 - tatra 613 renovovana prodej de 08K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 9 - tatra 613 renovovana prodej de 09K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 10 - tatra 613 renovovana prodej de 10K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 11 - tatra 613 renovovana prodej de 11K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 12 - tatra 613 renovovana prodej de 12K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 13 - tatra 613 renovovana prodej de 13K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 14 - tatra 613 renovovana prodej de 14K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí - 15 - tatra 613 renovovana prodej de 15
Sotva jetá Tatra 613 z roku 1982 je dnes vážně rarita

Zdroj: 27 Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.