Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je skoro nejetá Tatra 613 z roku 1982. Něco takového už se nevidí
27.1.2018 | Petr Miler
Čekali byste, že si 20 let nevyráběné auto půjde dnes koupit jako skoro nové? Je to výjimečná příležitost, právě teď se ale jedna taková naskytla.
Proslulou „papaláškáru” ze 70. a 80. let minulého století asi nemusíme příliš představovat, mimo jiné proto, že jsme to v minulosti nejednou udělali. Kupříkladu ne až tak dávno jsme psali o verzi 613-4 Electronic, která dokázala i mluvit. Ta ovšem pocházela ze samého konce vývoje tohoto modelu, už z časů postkomunistického Československa. Kousek, který máme před sebou dnes, je z dob končící normalizace, z roku 1982. A jako KITT mluvit vážně neumí.
Koupit 613 obecně není až takový problém, koupit zachovalou 613 už ale potíž je. Tato ovšem není jen zachovalá, je jako nová. Jestli tenhle konkrétní kousek jezdil pro nějakou důležitou vládní organizaci, ať už u nás nebo třeba v NDR, nám známo není. Je ale zjevné, že nejezdil téměř vůbec - najeto má jen 7 890 originálních kilometrů, tedy skoro nic a vypadá podle toho. Je to skutečně extrémně zachovalý kus.
Jeho německý prodejce hovoří také o renovaci, ale popravdě řečeno ji na autě nevidíme. Kupříkladu interiér vypadá naprosto originálně včetně trochy té patiny, která k 35 létům existence vozu, třebaže minimálně ježděného, patří. Pravděpodobně šlo tedy jen o uvedení vozu do provozuschopného stavu poté, co stál osm let ve skladu bez hnutí. Právě takový osud jej v poslední dekádě potkal.
Rok výroby 1982 znamená verzi T613-2, a tedy 3,5l V8 se vzduchovým chlazením, výkonem 168 koní a točivým momentem 265 Nm. Z dnešního pohledu žádný zázrak, ne na osmiválec, ale 35 let starou Tatru 613 si jistě nekoupíte proto, abyste ohromovali okolí rychlostí svého vozu. Máte-li zájem, cena je 27 600 Eur, tedy asi 699 tisíc korun. Není to málo, 613 v tomto stavu se ale dnes vídá jen zřídka...
Sotva jetá Tatra 613 z roku 1982 je dnes vážně rarita
Zdroj: 27 Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis