K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová

Je tak vzácná, že se v prodeji objevuje jen jednou za delší čas. A je tak úžasná spojením své neotesané brutality s luxusní civilizovaností, že do kolen pošle i lidi, kteří o italských autech nechtějí ani slyšet. Delta S4 Stradale je jednou z největších automobilových legend, podle toho ale také bude stát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová

19.1.2024 | Petr Miler

K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová

/

Foto: Girardo and Co., publikováno se souhlasem

Je tak vzácná, že se v prodeji objevuje jen jednou za delší čas. A je tak úžasná spojením své neotesané brutality s luxusní civilizovaností, že do kolen pošle i lidi, kteří o italských autech nechtějí ani slyšet. Delta S4 Stradale je jednou z největších automobilových legend, podle toho ale také bude stát.

Fanouškům rallye jistě nemusíme připomínat, co to je Lancia Delta S4, legenda skupiny B, která měla podpořit prodeje silniční Delty, třebaže s ní technicky neměla téměř nic společného. Vyšlo to perfektně a Delta S4 měla i nástupce ve formě verzí HF a Integrale.

Před zrodem ikony rallye však musel vůz, který chtěl vstoupit do zápolení, splnit určitá pravidla. Jedním z nich byla výroba 200 exemplářů soutěžního auta v silniční specifikaci. Tomu obvykle výrobci neměli problém dostát, dvě stovky aut nebyly zase tak moc, jenže Italové měli i s tím potíže. Tolik aut tedy nikdy nevyrobili, i když Mezinárodní automobilové federaci nabulíkovali opak. Proto ji říkáme lhářka. Kolik těchto aut vzniklo, nikdo neví přesně, hovoří se ale o 70 až 80 vozech. Díky bohu aspoň za ně.

Každá silniční Delta S4 dostala označení Stradale a oproti soutěžní verzi jí přibyl posilovač řízení, zvuková izolace, palubní počítač nebo klimatizace. A není to jen tak, aby se neřeklo, tento stroj uvnitř hýří až svérázným luxusem - asi byste do něj neřekli, že s minimálními úpravami může létat po rallyových erzetách takovou rychlostí, jako málokdo před ním i málokdo po něm, vypadá díky noblesní kabině neuvěřitelně zkrotle.

V útrobách totiž musela zůstat úplně stejná osmnáctistovka jako u soutěžní verze a i ona měla kompresor Rootsova typu a turbodmychadlo KKK, každou součástku s vlastním mezichladičem. To z ní dělá jedno z hrstky silničních aut přeplňovaných turbem i kompresorem zároveň.

Motor byl podle některých zdrojů naladěn na 250 koní a 290 Nm, což znamenalo zrychlení na stovku za 6 vteřin a maximálku 225 km/h. Podle jiných zdrojů tu koní bylo 300. Je to ale celkem nepodstatné, obojí byly hodnoty uměle snížené pro toto provedení. V mistrovství světa v rallye byl tentýž agregát laděn na 550 i víc koní, i s polovičním výstupem se ale zejména akcelerace vozu v roce 1985, kdy se zrodil, řadila mezi silničními auty k vynikajícím.

Pochopitelně, Delta S4 Stradale tehdy nebyla levná a levná není ani dnes. Kousek, který si můžete prohlédnout na fotkách níže, je na prodej u britské firmy Girardo and Co. Jako nová byla tahle Delta v roce 1986 dodána italskému majiteli, ten ani žádný další s ní ovšem pořádně nejezdili - auto má dodnes najeto 23 628 km a podle toho vypadá - je jako nové, byť některé „znaky Itálie” nezapře.

Údržba nicméně prováděna byla, jak se u aut ve sbírkách na úrovni sluší, K autu je tu tak krom původního manuálu i vyplněná servisní knížka a má také certifikát pravosti přímo od automobilky Lancia. Pokud si pamatujete na článek o jiné červené Deltě S4 Stradale z roku 2015, tak tenhle kousek je možná o něco horší, přesto bude stát víc než tehdejších 319 tisíc Eur.

Cenu prodávající odmítá uvést jen tak, podle výsledků aukcí z posledních let ale odhadujeme prodejní cenu někam mezi 400 a 500 tisíc Eur, tedy asi 10 až 12,4 milionu korun. Jestli za takové peníze stojí, je otázka. Je to na každý pád skutečně vzácný kousek, z oněch 70 až 80 aut jich může být v tomto stavu dnes snadno jen pár...


K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 1 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 01K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 2 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 02K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 3 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 03K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 4 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 04K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 5 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 05K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 6 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 06K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 7 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 07K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 8 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 08K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 9 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 09K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 10 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 10K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 11 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 11K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 12 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 12K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 13 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 13K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 14 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 14K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 15 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 15K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 16 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 16K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 17 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 17K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 18 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 18K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 19 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 19K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 20 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 20K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 21 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 21K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 22 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 22K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 23 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 23K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 24 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 24K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 25 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 25K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 26 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 26K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 27 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 27K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 28 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 28K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 29 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 29K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 30 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 30K mání je jedna z největších silničních brutalit. Vzácná, luxusem zkrocená lhářka Lancie pro rally sk. B je pořád jako nová - 31 - Lancia Delta S4 Stradale 1986 krasna prodej 31
Tahle Delta S4 Stradale může být vaše, bez zbytečných 10 milionů korun v kapse bychom se ale asi na cenu ani neptali. Foto: Girardo and Co., publikováno se souhlasem

Zdroj: Girardo and Co.

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše