Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lada Niva s motorem 3,0 biturbo je úchvatná pocta ruské legendě
23.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lada Niva je za normálních okolností všechno možné, jen ne rychlé auto. Tahle má ale výkonu tolik, že na počkání pálí pneumatiky.
Velký motor nacpaný do malého auta je dobrým receptem na divoké zážitky za volantem. Malá auta bývají lehká a velké motory s nimi tedy umí pořádně cvičit; idea za takovým Renaultem Clio Renaultsport V6 nebyla jiná. Nutno také zmínit, že jejich jízdní vlastnosti, speciálně u těch „podomácku” stvořených, nebývají zrovna slavné. Otázkou je, jak jen tom červená Lada Niva na obrázcích níže, pod kapotou má ale motor velmi neskromný - legendární řadový šestiválec 2JZ-GTE z Toyoty Supra.
Niva má už v sérii motor vpředu podélně. Oproti čtyřválci o objemu 1,7 litru je ale řadová šestka o téměř dvojnásobném objemu podstatně delší, a zabudovat ho tak pod kapotu jistě nebylo nic snadného. Jak vidno, podařilo se, a to docela elegantně. A není tu jen motor, ze Supry pochází i převodovka.
Z prostorových důvodů bohužel nezůstala čtyřkolka, motor pohání „jen” zadní kola, a to přes diferenciál Ford s převodem 3,7. Do terénu se tak tahle Niva už tolik nehodí, zato gumovat umí krásně, jak ukáží i obrázky níže. Výkonu má dost; znalci jistě poznali, že 2JZ-GTE je přeplňovaná verze tohoto motoru, která v sérii dává nějakých 280 koní a 431 Nm. Obě turba zůstala, ovšem čísla výkonu jsou trochu jiná - při tlaku 0,6 baru dává motor 293 koní a 427 Nm.
Jsou to asi docela nepodstatné rozdíly, v každém případě je tady výrazně víc výkonu, než na kolik mohli konstruktéři Nivy při jejím vývoji pomýšlet. Podvozek tedy také doznal změn - přední náprava a všechny brzdy pochází ze Supry, zadní odpružení je z Jaguaru XJ6. Větší kola jsou samozřejmostí a všimněte si i úprav karoserie - nad světly jsou místo blinkrů nasávací otvory a směrovky se přestěhovaly do nárazníku.
Upraven byl i interiér, jsou tu sedačky z Volva S40 a palubní deska je vlastní výroby. Budíky pocházejí ze Supry a volič převodovky na středovém tunelu pravděpodobně také. Pokud vás mate volant vpravo, vězte, že tohle auto nevzniklo v Rusku, nýbrž v Jihoafrické republice, kde se takto rozhodli vzdát hold vozu, který si dokázal i tam získat srdce nejednoho příznivce off-roadového ježdění za málo peněz. Čas od času se objeví v prodeji, naposledy to bylo v přepočtu asi za 250 tisíc korun. To není zase tak moc na jednu z nejdivočejších Niv, které svět poznal...
Rychlejší Nivu, než je tahle, aby člověk pohledal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:44 - petr_riha
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1