Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Lambo ještě před premiérou Urusu uznává, že nejúžasnější SUV vyrobilo už dávno
13.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Urus nebude prvním SUV od výrobce supersportů, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vzácné LM002 přišlo dříve a Italové ví, že Urus se mu nemůže vyrovnat.
Lamborghini LM002 nepřestává fascinovat svým spojením techniky offroadů a supersportů. Díky tomu má toto „Rambo Lambo“ spoustu zvláštností, které jsme ne až tak dávno do detailu probírali. Za všechny zmiňme specifické pneumatiky Pirelli Scorpion, které stojí 128 tisíc korun, jedna. Při přezutí celého auta se tak můžete připravit na účet přesahující 500 tisíc korun, což u osobních aut překoná asi jen Bugatti Veyron, u Chironu už bude levnější. Nejde však o jedinou zvláštnost, kupříkladu jistá stísněnost v kabině je u dva metry širokého vozu nemalým překvapením. Stejně jako fakt, že kapotu motoru musela ozdobit boule, aby se pod ní vešel motor.
LM002 jsme tedy prozkoumali důkladně, nastává čas pro jeho ideového nástupce. jménem Urus Lamborghini se již chystá na jeho příchod, premiéra se odehraje za necelé dva měsíce, přesně 4. prosince. Italové tak nyní zkouší celý svět přesvědčit, že nejsou jen výrobci supersportů či traktorů, ale i firmou s letitými zkušenostmi mimo asfalt, neboť LM002 bylo zcela nepochybně první supersportovním SUV světě. Z tiskové zprávy k tomu vydané ale není těžké pochopit, že u Lamborghini jsou si vědomi, že na vpravdě nejšílenější model své historie, exota mezi exoty navazují, „jen” výkonným luxusním SUV nesoucím prestižní značku.
Nakonec o lecčems svědčí už základní fakta. Model LM002 byl představen v roce 1986, přičemž během následujících sedmi let vzniklo pouze 328 exemplářů. I na poměry této značky byl totiž drahý - stál více než špičkové verze Countache, se započtením inflace a dnešním kursem skoro 6 milionů Kč. A tolik dnes v základu nestojí ani Bentley Bentayga. Jeho 5,2litrový dvanáctiválec převzatý ze supersportu Countach navíc polykal celé čerpací stanice rychleji než samotné kilometry, ačkoliv za pomalý vůz nelze LM002 považovat ani náhodou. I přes 2,7tunovou hmotnost totiž zvládal stovku za 7,8 sekundy a maximálně pokořil 210 km/h.
Urus jistě bude rychlejší, už jen kvůli nižší hmotnosti. Novinka navíc dostane také aerodynamičtější karoserii a přestože jí v motorovém prostoru čeká sešup směrem ke čtyřlitrovému objemu a pouze osmi válcům, výkon naroste z někdejších 450 na 600 koní. Tedy na stejnou porci, kterou kdysi produkovala i volitelná pohonná jednotka, a sice dvanáctiválec L804 určený pro pohon rychlých závodních člunů. A nedá se očekávat ani tak vysoká základní cena.
Zpět však k modelu LM002, konkrétně k exempláři se šasí č. 12231. Ten patří přímo Lamborghini, jež jej plně zrenovovalo skrze svou divizi Polo Storico. Pravidelně jej můžete spatřit ve firemním muzeu, nicméně pokud vaše nejbližší cesta nepovede napříč městečkem Sant'Agata Bolognese či v jeho blízkosti, nezoufejte - značka jej vyvezla do terénu a pořídila novou sadu fotek i video. Společnost přitom SUV dělá i zmiňovaný Countach.
Zmínit již jen můžeme, že LM002 bylo vůbec prvním Lamborghini s pohonem všech kol. Tato technologie ovšem i díky nyní mateřskému Audi v Itálii zdomácněla, momentálně je spíše událostí, pokud si někdo pořídí zadokolku. Nicméně i Urus se bude chlubit několika prvenstvími, zmíněný osmiválec v to ale nepočítáme, v minulosti jej značka užila již několikrát. Chystaná hybridní verze ale bude v rámci sériových aut prvotinou...
Tohle je Lamborghini LM002, které vlastní samotná automobilka. Ta jej plně zrestaurovala a pravidelně ukazuje ve svém muzeu. V rámci propagace chystaného modelu Urus jej však vyvezla na projížďku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda