Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Levná sběratelská rarita? Tato skoro nejetá Škoda Octavia I jí je
16.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejde tu ani tak o to, že na tachometru nemá skoro nic. Je to vůz, který pomáhal psát historii Škody a přetvořit značku do podoby, v jaké ji známe teď.
Ne, neklame vás zrak. To, co na se díváte, je skutečně skoro nová Škoda Octavia první generace. Tedy skoro nová svým nájezdem a celkovým stavem - na tachometru má 8 791 km a vypadá, jako by včera opustila výrobní linku. Ve skutečnosti je ale stará přes 20 let, neboť nové Octavie I před faceliftem už v závodech škodovky dávno nikdo nevyrábí.
Takový vůz na prodej by byl zajímavý za všech okolností, však kdy jste naposledy viděli tento model v tak netknutém stavu? Škoda Octavia nepatří mezi auta, která by si někdo koupil a zavřel do garáže s cílem na nich vydělat. A i když by se asi našlo pár starších majitelů, kteří to s jinými pohnutkami přece jen udělali, toto není ten případ. Kousek, který máme dnes před sebou, je ještě zajímavější, a to hned ze dvou důvodů.
Jednak není drahý, dokonce si troufneme říci, že je levný. Prodáván je za pouhých 55 tisíc Kč, což je cena, kterou jsme za pěknou označili i v případě o málo více jeté Felicie 1,6 z té doby. Tohle je Octavie, navíc s velmi pozoruhodnou historií.
Není to vůz, který by si někdo před 20 léty koupil a nějak se dožil dnešních dnů bez větší úhony, je to bývalý prototyp samotné Škody. Nevíme, co přesně na něm bylo testováno, s ohledem na přítomnost automatické převodovky možná právě ta. Na každý pár jde o stroj, které v rané fází existence tohoto pro škodovku zcela klíčového modelu pomáhal s jeho dalším vývojem a tím i návratem firmy mezi světově respektované automobilky
Taková auta obvykle končí ve šrotu, tady se ale nějakým způsobem stalo, že zamířilo mimo Škodu Auto do soukromých rukou. Nemá tedy technický průkaz a jako takový nemůže být přihlášen do běžného provozu. Právě proto ale skončil na 20 let v garáži, odkud jej dnes majitel se zmíněným, jistě testovacím nájezdem na „eFkových” značkách v provozu či bez nich kdesi na polygonech prodává.
To je zřejmě důvodem nízké ceny, ale popravdě řečeno nevíme, proč by jen kvůli tomu měla být až tak nízká. Někdo z českých sběratelů by podobný kus historie ocenil ve své sbírce jak je i za více. A i kdyby ne, legálně pojízdné auto z tohoto vozu snad udělat lze též. Pokud jej koupíte jako soubor náhradních dílů, stačí si sehnat „papíry” třeba z totálně zničeného vozu stejného ražení (a že takových Octavií 1,6 bude...) a obojí dát dohromady.
Nevím, jak dnes, ale za mého mládí se to dělalo a není to žádný „švík” - i totálně zničené auto můžete znovu dostat do provozu jeho kompletní stavbou od nuly s pomocí náhradních dílů (klidně použitých). A pokud máte jiné už postavené, je to pořád to samé, akorát s trochu menším úsilím. Výsledek pochopitelně musí projít technickou kontrolou, ale ta bude jen stvrzením, že auto je ve stavu, v jakém do provozu bez kompromisů může.
I kdybyste ale o tento kousek nestáli ani jako sběratelé, ani jako uživatelé (což by vzhledem k jeho historii byla možná i škoda...), je zajímavé na jen pohledět. Však Octavia I v tomto stavu už se dnes nevidí. Navíc taková, která by klidně v muzeu mohla vzpomínat na časy, kdy se z komunistického AZNP stávala dnešní Škoda Auto...
Na první pohled Škoda Octavia I zajímavá svým stavem, na ten druhý zajímavá i svou historií a cenou
Zdroj: Tipcars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22