Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jak bohatí skladují své vozy? Tady je jeden z utajovaných luxusních „hotelů” pro auta
10.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bohatí majitelé výjimečných aut mají jistě své vlastní nemovitosti, kam by se jejich vozy vešly. Ale proč je mít tam, když jinde mohou mít veškerou péči?
Luxusní hotely pro majetnou klientelu dnes najdete pomalu na každém rohu. Stále častější je pak i výskyt těch zvířecích, do kterých mohou lidé strčit své domácí mazlíčky na pár dní, třebas během dovolené. Není tak vlastně ani překvapením, že vznikat začínají také jakési hotely pro auta. Podobná místa už známe z USA, existují ale i v Evropě. Pod názvem First Car Lounge jsou hned dva takové provozovány ve Švýcarsku, přičemž za jejich zrodem stojí dva nadšenci Adrian Gattiker a Christian Gell.
„Na počátku všeho stála vize dvou automobilových fanatiků, kteří začali uvažovat nad tím, kde by mohli uskladnit své vozy,“ říká ke zrodu hotelu Gell. Dodává přitom, že poprvé dali s Gattikerem hlavy dohromady již před deseti lety. S konkrétními plány ovšem vyrukovali až v roce 2009, k otevření prvního hotelu poblíž curyšského jezera došlo o tři léta později. Poptávka ale velmi rychle převýšila možnosti zařízení.
V roce 2016 proto došlo na otevření druhého podniku, jímž se stal přebudovaný hangár u letiště v Emmenu. Jen u dvou hotelů ale nejspíše Gattiker a Gell nezůstanou, zájem je totiž i nadále enormní. Není se přitom čemu divit, neboť Švýcarsko je rájem luxusních a supersportovních vozů. First Car Lounge jim pak nabízí ubytování, jaké má konkurenci snad jen v těch nejlepších privátních garážích. A možná ani v nich ne.
Zabezpečení obou lokalit bylo totiž inspirováno bankovními sejfy. Ochranka tedy hlídá celý areál, do budov je pak umožněn vstup pouze s přístupovou kartou a za pomoci osobního kódu. Uvnitř pak motoristy a zejména jejich vozy čeká obří otevřené prostranství koncipované maximálně pro stovku vozů. Díky tomu je usnadněn vjezd i výjezd za každé situace.
Kromě toho jsou oba „hotely” klimatizovány, na korozi nebo rozpálené interiéry tedy rovnou zapomeňte. Každé stání navíc disponuje elektrickou zásuvkou, což umožňuje konstantní dobíjení baterií. Gattiker a Gell počítali s tím, že majitelé aut si občas vyzvednou svého mazlíka jen na krátkou projížďku, než jej zase vrátí zpět. Kvůli tomu ostatně došlo i na laborování při výběru lokality.
Jak hotel v Feusisbergu, tak v Emmenu se nacházejí poblíž páteřních komunikací a dálnic, stejně jako mají na dosah zakroucené horské silničky. Není tedy problém vyrazit si kupříkladu na francouzskou riviéru nebo do alpských průsmyků. Stejně tak ovšem hotely slouží i jako klubovna pro majitele, kteří se zde mohou setkávat a plánovat společné vyjížďky.
Dodat pak jen lze, že zvenčí se budovy snaží tvářit co nejnenápadněji, aby nepřitahovaly nežádoucí pozornost a jejich přesná umístění nejsou veřejně známa - třebaže z leteckých fotek není těžké je vystopovat. Uvnitř se skrývají miliardy, neboť třeba jen Gattiker zde má ultravzácný Mercedes-Benz 300SL Gullwing v bavorské modři. Povšimnout si ale můžete i BMW M1, Lamborghini Miura či mnoha dalších aut s cenami v řádu stovek milionů korun.
Rádi bychom vše uzavřeli zmínkou o ceně, tu však Gattiker a Gell sdělují pouze vážným zájemcům. Nicméně s ohledem na poskytované služby se dá předpokládat, že o levnou záležitost rozhodně nejde. Na druhé straně stálá teplota a provozuschopný stav hodnotu aut jen zvyšují a majitelům tudíž jejich náklady do jisté míry vracejí...
Hotely First Car Lounge nabízejí exkluzivním vozům péči i ochranu, s jakou nemohou počítat mnohdy ani v garážích samotných majitelů. Není proto divu, že zájem převyšuje nabídku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan