Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Majitelka ujela 563 tisíc km s autem od VW. Ten si ho vzal a zdarma vrátil jako nové
21.8.2019 | Petr Miler
Chcete mít své auto znovu jako nové? Tak s ním jezděte a jezděte, chce se s nadsázkou říci. Zdánlivý protimluv v praxi zřetelně funguje, jak ukazuje další případ ze Spojených států.
Jezdit s autem co nejintenzivněji nebo co nejdéle obvykle znamená stát se svědkem jeho značného zestárnutí či úplného skonu. Případy ze světa ale ukazují, že tomu tak nemusí být vždy. Vzpomeňme příběh majitele jedné Toyoty, který po rychlém ujetí 1 milionu mil (1,6 milionu km) dostal od automobilky stejný nový vůz zdarma. Není to ale jediný podobný případ. V tom, který vzpomeneme dnes, pro majitele přesněji majitelku ani nebylo nutné dostat se s kilometráží tak daleko.
Řeč je o dámě jménem Kathleen Brooks, která má velmi ušlechtilé poslání - pomáhá ženám, které bojují a nebo zvítězily nad rakovinou prsu tím, že jim zajišťuje zejména kosmetickou péči během léčení či rekonvalescence. Sama Kathleen třikrát nad stejnou nemocí vyhrála, a tak jistě dobře ví, co ženy zasažené touto zákeřnou chorobou trápí.
Při této práci používá Volkswagen Brouk, nejde ale o žádnou z jeho moderních iterací, nýbrž o původní Brouk z roku 1966. Přímo Kathleen si jej jako nový koupila tak trochu jako vánoční dárek v prosinci toho roku a nikdy jej neopustila. Po více jak 50 let tedy užívá jako vůz na denní ježdění jeden a ten samý Brouk a za všechna ta léta s ním najela přes 350 tisíc mil (asi 563 tisíc km). Není divu, že ji k srdci přirostl tak moc, že se jej nikdy nechtéla zbavit.
„Řekla jsem to už mnohokrát. Ona a já jsme si tak podobní - je stará, vyšisovaná, pomačkaná, omlácená a zrezlá, ale víte co? Pořád jezdí. A tak dlouho, dokud se o ni budu starat jak nejlépe dovedu, bude jezdit dál,” řekla na adresu vozu, který familierně přezdívá Annie, paní Kathleen.
Tento příběh dojal samotný Volkswagen, který se rozhodl udělat něco, co běžně nedělá. Zmíněné dámě nabídl, že ji její Annie kompletně zrestauruje ve své továrně v mexickém městě Puebla. A ona souhlasila. Vůz si tak na 11 měsíců vzal postupně do parády tým 60 zaměstnanců a učňů a udělal z něj znovu v podstatě nové auto.
„Často slýcháme příběhy o oddaných majitelích Volkswagenů, ale na příběhu Kathleen a Annie bylo něco výjimečného, co jsme považovali za nutné ocenit. Původní Brouk odstartoval naše působení ve Spojených státech. Není to jen Brouk, je to člen rodiny a po všem, co naši zaměstnanci zažili s tímto výjimečným autem, máme pocit, že Annie je součástí naší rodiny též,” řekl k celému případu Derrick Hatami, šéf obchodu a marketingu v americkém zastoupení VW.
Jak naznačuje už časový rámec, samotná renovace nebyla jednoduchá, však jde více než půlstoletí staré auto používané skoro každý den. Jak by vás asi napadlo, nejkomplikovanější byl pro automobilku boj s korozí hlavně v podlahových částech, své si užil i se zavěšením, převodovkou a elektrikou. VW říká, že asi 40 procent dílů musel vyměnit za nové a 357 původních renovovat. Pár věcí také přidal navíc - třeba kotoučové brzdy, které se na Brouku objevily až později, nebo modernější rádio s Bluetooth, ovšem se stále původním vzhledem.
Výsledek můžete spatřit v galerii níže a opravdu dokáže zapůsobit. Volkswagen si s autem vyhrál a přidal třeba i polstrování sedadel s vyšitými nápisy Kathleen a Annie. Cílem přitom prý nebylo stvořit muzejní kousek, ale vůz, který dál bude schopen sloužit majitelce každý den. Všechna čest oběma, vlastně všem třem stranám - tohle je obdivuhodné auto s obdivuhodnou majitelkou. A i přístup výrobce je třeba ocenit.
Kathleen Brooks jezdila s jedním a tím samým autem denně přes 50 let, pak se s ním dobrovolně rozloučila
Volkswagen ji totiž nabídl kompletní renovaci vozu zdarma ve své továrně v Mexiku. Zabrala 11 měsíců...
...Kathleen ale litovat nemusí, zpět dostala auto jako nové
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva