Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Manželce ani muk. K mání je vzácný původní „ovdovovač”, 1 z 57 vyrobených
31.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toto auto vzniklo hned v několika generacích, jen jedno Porsche 911 GT2 je ale ten „správný” ovdovovač. Tento je dokonalý, po první majiteli.
Nejednoho puristu mohlo zklamat, když Porsche do nové 911 991 GT2 RS namontovalo automatickou převodovku PDK a nedalo zájemcům možnost si vybrat. Naději, že by to mohlo dopadnout jinak, přitom dávalo, že 911 GT2 dosud měly vždy jen manuál. A opačná očekávání jistě posiloval i fakt, že Porsche tvrdě narazilo s povinným PDK v 911 991 GT3 a při faceliftu to muselo napravovat. U GT2 se ale automobilka znovu rozhodla jinak.
Pokud kvůli převodovce nad 991 GT2 RS lámete hůl, ale v garáži vás pálí prázdné místo, máme řešení. A není z ranku těch polovičatých. Jmenuje se také Porsche 911 GT2, ovšem je to generace 993. Řeč je tedy o vůbec první GT2, vyráběné v letech 1993 - 1998, která si získala přezdívku „widowmaker” neboli ovdovovač. Za tak záludné auto tohle Porsche platí, a to hlavně kvůli 3,6litrovému plochému šestiválci se dvěma turbodmychadly pod kapotou, který dává 450 koní a 586 Nm. Jeho ostré nárůsty výkonu přiváděly do úzkých nejednoho řidiče a pak i jejich ženy... Ony řidiče ale ještě před tím stihlo přivést k extázi - stovka za 3,9 sekundy a čtvrtmíle za 12,1 s a cílovou rychlostí 188 km/h jsou špičkové hodnoty ještě dnes.
Ze sousloví „vyráběné v letech 1993 - 1998” si ovšem nedělejte iluze, že by jich bylo na silnicích nějak hodně. Celkem vzniklo 194 kusů a z toho pouhých 57 zamířilo do běžného provozu, zbytek byly závodní kousky, ať už pro tovární tým nebo pro soukromníky. Tenhle černý vůz je jedním z oněch 57 a troufáme si říci, že bude patřit k těm nejlepším. Je pravda slabší než aktuální GT2 RS, ale má manuál. A může být váš.
Jeho prvním a dosud jediným oficiálním majitelem byl Andreas Knapp-Voith z Düsseldorfu, objednal si ho v roce 1995. Připlatil za klimatizaci, elektrická okna, airbagy, rádio, kožené sedačky a odstranění loga GT2 na zádi. A se svým vozem najel celkem asi 18 000 km, z toho většinu v prvních třech letech vlastnictví.
V roce 1999 se dostal do nehody na Severní smyčce Nürburgringu, kde bylo auto poškozeno zepředu i zezadu. Knapp-Voith ho tedy poslal do Stuttgartu na opravu, kde z něj udělali téměř nový vůz. Od té doby prý ujel jen asi 3 000 km; měl tedy už spíš jen sbírat hodnotu, než skutečně dělat majiteli radost tím, pro co byl stvořen.
Po celou dobu vlastnictví ale byl vůz pečlivě udržován v servisních centrech Porsche, o čemž existují záznamy. Nový majitel k vozu dostane i kopii původní objednávky a všechny další dokumenty. Stejně jako servisní protokol z letošního roku - vůz prošel údržbou v servisu Porsche a je připraven znovu brázdit silnice i okruhy.
Bude k mání v aukci pořádané domem RM Sotheby's v Londýně 6. září letošního roku. Není známa ani minimální cena, ani odhad výsledné ceny, ale s milionem Eur bychom asi klidně mohli počítat. Tohle auto je vážně vzácná a krásná věc a pochopíme, pokud na něj budete mít zálusk za jakoukoli cenu. Jen o svých choutkách raději neříkejte manželce, tentokrát ne jen kvůli desítkám milionů korun, které na jejich ukojení mohou padnout...
Nádherný kousek vzácného a vyhledávaného auta. Levný nebude
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva