Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Manželce ani muk. K mání je vzácný původní „ovdovovač”, 1 z 57 vyrobených
31.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toto auto vzniklo hned v několika generacích, jen jedno Porsche 911 GT2 je ale ten „správný” ovdovovač. Tento je dokonalý, po první majiteli.
Nejednoho puristu mohlo zklamat, když Porsche do nové 911 991 GT2 RS namontovalo automatickou převodovku PDK a nedalo zájemcům možnost si vybrat. Naději, že by to mohlo dopadnout jinak, přitom dávalo, že 911 GT2 dosud měly vždy jen manuál. A opačná očekávání jistě posiloval i fakt, že Porsche tvrdě narazilo s povinným PDK v 911 991 GT3 a při faceliftu to muselo napravovat. U GT2 se ale automobilka znovu rozhodla jinak.
Pokud kvůli převodovce nad 991 GT2 RS lámete hůl, ale v garáži vás pálí prázdné místo, máme řešení. A není z ranku těch polovičatých. Jmenuje se také Porsche 911 GT2, ovšem je to generace 993. Řeč je tedy o vůbec první GT2, vyráběné v letech 1993 - 1998, která si získala přezdívku „widowmaker” neboli ovdovovač. Za tak záludné auto tohle Porsche platí, a to hlavně kvůli 3,6litrovému plochému šestiválci se dvěma turbodmychadly pod kapotou, který dává 450 koní a 586 Nm. Jeho ostré nárůsty výkonu přiváděly do úzkých nejednoho řidiče a pak i jejich ženy... Ony řidiče ale ještě před tím stihlo přivést k extázi - stovka za 3,9 sekundy a čtvrtmíle za 12,1 s a cílovou rychlostí 188 km/h jsou špičkové hodnoty ještě dnes.
Ze sousloví „vyráběné v letech 1993 - 1998” si ovšem nedělejte iluze, že by jich bylo na silnicích nějak hodně. Celkem vzniklo 194 kusů a z toho pouhých 57 zamířilo do běžného provozu, zbytek byly závodní kousky, ať už pro tovární tým nebo pro soukromníky. Tenhle černý vůz je jedním z oněch 57 a troufáme si říci, že bude patřit k těm nejlepším. Je pravda slabší než aktuální GT2 RS, ale má manuál. A může být váš.
Jeho prvním a dosud jediným oficiálním majitelem byl Andreas Knapp-Voith z Düsseldorfu, objednal si ho v roce 1995. Připlatil za klimatizaci, elektrická okna, airbagy, rádio, kožené sedačky a odstranění loga GT2 na zádi. A se svým vozem najel celkem asi 18 000 km, z toho většinu v prvních třech letech vlastnictví.
V roce 1999 se dostal do nehody na Severní smyčce Nürburgringu, kde bylo auto poškozeno zepředu i zezadu. Knapp-Voith ho tedy poslal do Stuttgartu na opravu, kde z něj udělali téměř nový vůz. Od té doby prý ujel jen asi 3 000 km; měl tedy už spíš jen sbírat hodnotu, než skutečně dělat majiteli radost tím, pro co byl stvořen.
Po celou dobu vlastnictví ale byl vůz pečlivě udržován v servisních centrech Porsche, o čemž existují záznamy. Nový majitel k vozu dostane i kopii původní objednávky a všechny další dokumenty. Stejně jako servisní protokol z letošního roku - vůz prošel údržbou v servisu Porsche a je připraven znovu brázdit silnice i okruhy.
Bude k mání v aukci pořádané domem RM Sotheby's v Londýně 6. září letošního roku. Není známa ani minimální cena, ani odhad výsledné ceny, ale s milionem Eur bychom asi klidně mohli počítat. Tohle auto je vážně vzácná a krásná věc a pochopíme, pokud na něj budete mít zálusk za jakoukoli cenu. Jen o svých choutkách raději neříkejte manželce, tentokrát ne jen kvůli desítkám milionů korun, které na jejich ukojení mohou padnout...
Nádherný kousek vzácného a vyhledávaného auta. Levný nebude
Zdroj: RM Sotheby's
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch