Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes srovnal 27 let starý závoďák s novým. Novější nebyl vždy lepší
8.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to srovnání samotné automobilky, a tak je třeba na něj pohlížet, ale kdy jindy máme možnost si srovnat legendu DTM s horkou novinkou?
Nejen skalní fanoušci Mercedesu budou vědět, že Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II vznikl jako homologační speciál pro šampionát DTM a konkrétně jako zbraň proti BMW M3 E30, které stuttgartské stroje neustále poráželo. Evo II se představilo v Ženevě roku 1990, ale vyprodané bylo ještě před zahájením autosalonu.
Mercedes si samozřejmě nechal několik kusů pro závody a některé z nich dodnes existují v muzeu či depozitáři automobilky. Občas se ale i provětrají na okruhu, jak to zachycuje i video níže. Mercedes tam vytáhl starou 190E 2.5-16 Evo II z roku 1990 a postavil ji proti zbrusu novému C 63 DTM.
Ne že by někdo chtěl tahle auta skutečně srovnávat v časech na kolo nebo tak něco, posun je obrovský. Při zrychlení třeba C 63 DTM, poháněné pětisetkoňovým atmosférickým osmiválcem o objemu čtyř litrů, starou 190E nechává v prachu. Na druhou stranu, při brzdění vidíme, že starší vůz je mnohem lepší. Důvod je jednoduchý - karbonové brzdy C 63 DTM vyžadují pro ideální fungování vysokou provozní teplotu a v jiném než závodním tempu nebudou na rychlé zabrzdění dostatečně zahřáté.
Hlavní rozdíl je ale v tom, že zatímco závodní 190E je se silniční homologační verzí docela blízce příbuzná, u nového auta je to úplně něco jiného. V podstatě je sériové třídě C Coupé C205 podobný jen tvar karoserie, to je všechno. A volant je bližší tomu ve Formuli 1, než čemukoliv, co potkáte na silnicích.
Úplně stejně rozdílné jsou zážitky za volantem. 190E je samozřejmě mnohem pomalejší a navíc musíte řadit klasickým manuálem, o podřazování bez meziplynů s dvojím vyšlápnutím spojky se pilot ani nepokouší. Na druhou stranu, v C 63 DTM to není jednodušší. Sice tedy máte sekvenční převodovku, ale protože je auto rychlejší, musíte být konstantně ve střehu. Zejména, když jste v DTM naposledy závodili právě se 190E, jako Karl Wendlinger, jeden z jezdců na videu. Podívejte se na to všechno níže, je to pozoruhodná podívaná...
Je to sice promo, ale přesto je srovnání velmi zajímavé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda