Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes srovnal 27 let starý závoďák s novým. Novější nebyl vždy lepší
8.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to srovnání samotné automobilky, a tak je třeba na něj pohlížet, ale kdy jindy máme možnost si srovnat legendu DTM s horkou novinkou?
Nejen skalní fanoušci Mercedesu budou vědět, že Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II vznikl jako homologační speciál pro šampionát DTM a konkrétně jako zbraň proti BMW M3 E30, které stuttgartské stroje neustále poráželo. Evo II se představilo v Ženevě roku 1990, ale vyprodané bylo ještě před zahájením autosalonu.
Mercedes si samozřejmě nechal několik kusů pro závody a některé z nich dodnes existují v muzeu či depozitáři automobilky. Občas se ale i provětrají na okruhu, jak to zachycuje i video níže. Mercedes tam vytáhl starou 190E 2.5-16 Evo II z roku 1990 a postavil ji proti zbrusu novému C 63 DTM.
Ne že by někdo chtěl tahle auta skutečně srovnávat v časech na kolo nebo tak něco, posun je obrovský. Při zrychlení třeba C 63 DTM, poháněné pětisetkoňovým atmosférickým osmiválcem o objemu čtyř litrů, starou 190E nechává v prachu. Na druhou stranu, při brzdění vidíme, že starší vůz je mnohem lepší. Důvod je jednoduchý - karbonové brzdy C 63 DTM vyžadují pro ideální fungování vysokou provozní teplotu a v jiném než závodním tempu nebudou na rychlé zabrzdění dostatečně zahřáté.
Hlavní rozdíl je ale v tom, že zatímco závodní 190E je se silniční homologační verzí docela blízce příbuzná, u nového auta je to úplně něco jiného. V podstatě je sériové třídě C Coupé C205 podobný jen tvar karoserie, to je všechno. A volant je bližší tomu ve Formuli 1, než čemukoliv, co potkáte na silnicích.
Úplně stejně rozdílné jsou zážitky za volantem. 190E je samozřejmě mnohem pomalejší a navíc musíte řadit klasickým manuálem, o podřazování bez meziplynů s dvojím vyšlápnutím spojky se pilot ani nepokouší. Na druhou stranu, v C 63 DTM to není jednodušší. Sice tedy máte sekvenční převodovku, ale protože je auto rychlejší, musíte být konstantně ve střehu. Zejména, když jste v DTM naposledy závodili právě se 190E, jako Karl Wendlinger, jeden z jezdců na videu. Podívejte se na to všechno níže, je to pozoruhodná podívaná...
Je to sice promo, ale přesto je srovnání velmi zajímavé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva