Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mercedes srovnal 27 let starý závoďák s novým. Novější nebyl vždy lepší
8.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to srovnání samotné automobilky, a tak je třeba na něj pohlížet, ale kdy jindy máme možnost si srovnat legendu DTM s horkou novinkou?
Nejen skalní fanoušci Mercedesu budou vědět, že Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II vznikl jako homologační speciál pro šampionát DTM a konkrétně jako zbraň proti BMW M3 E30, které stuttgartské stroje neustále poráželo. Evo II se představilo v Ženevě roku 1990, ale vyprodané bylo ještě před zahájením autosalonu.
Mercedes si samozřejmě nechal několik kusů pro závody a některé z nich dodnes existují v muzeu či depozitáři automobilky. Občas se ale i provětrají na okruhu, jak to zachycuje i video níže. Mercedes tam vytáhl starou 190E 2.5-16 Evo II z roku 1990 a postavil ji proti zbrusu novému C 63 DTM.
Ne že by někdo chtěl tahle auta skutečně srovnávat v časech na kolo nebo tak něco, posun je obrovský. Při zrychlení třeba C 63 DTM, poháněné pětisetkoňovým atmosférickým osmiválcem o objemu čtyř litrů, starou 190E nechává v prachu. Na druhou stranu, při brzdění vidíme, že starší vůz je mnohem lepší. Důvod je jednoduchý - karbonové brzdy C 63 DTM vyžadují pro ideální fungování vysokou provozní teplotu a v jiném než závodním tempu nebudou na rychlé zabrzdění dostatečně zahřáté.
Hlavní rozdíl je ale v tom, že zatímco závodní 190E je se silniční homologační verzí docela blízce příbuzná, u nového auta je to úplně něco jiného. V podstatě je sériové třídě C Coupé C205 podobný jen tvar karoserie, to je všechno. A volant je bližší tomu ve Formuli 1, než čemukoliv, co potkáte na silnicích.
Úplně stejně rozdílné jsou zážitky za volantem. 190E je samozřejmě mnohem pomalejší a navíc musíte řadit klasickým manuálem, o podřazování bez meziplynů s dvojím vyšlápnutím spojky se pilot ani nepokouší. Na druhou stranu, v C 63 DTM to není jednodušší. Sice tedy máte sekvenční převodovku, ale protože je auto rychlejší, musíte být konstantně ve střehu. Zejména, když jste v DTM naposledy závodili právě se 190E, jako Karl Wendlinger, jeden z jezdců na videu. Podívejte se na to všechno níže, je to pozoruhodná podívaná...
Je to sice promo, ale přesto je srovnání velmi zajímavé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan