Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mini Quattro je dokonalá kapesní raketa, má 870 koní v... ničem
14.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Pravda, z původního Mini tu mnoho nezbylo, na působivosti nacpání tak obřího potenciálu do prostoru britského miniautíčka to ale ni nemění.
Původní Mini vznikalo jako ekonomické auto s důrazem na schopnost za pár liber přepravit čtyři lidi. Proto má také motor vpředu napříč. Přesto se z něj za léta stal fenomén, který pohltil obrovskou řadu lidí - závodníky nevyjímaje. A ani fanoušky Audi, soudě dle stroje nazvaného Mini Quattro, který máme dnes před sebou.
Autor stavby nikoli nepodobné Trabantu Turbo Quattro si říká Brede Alnes a pochází z Norska. Na rozdíl od východoněmecké legendy tady ale ze skutečného Mini zůstalo ještě méně - krom pár detailů je to jen silueta, ani karoserie nepochází z původního Mini. Jde o zakázkově upravenou laminátová slupka od firmy Z-Cars a je připevněna na trubkovém rámu, který tvoří šasí auta. A tím výčet věcí, pro které tohle auto není tak úplně Mini, jen začíná.
Základem je motor - původní litrový tříválec udělal místo 2,5l řadovému pětiválci Audi 07K/EA855, tedy motoru do Passatu, Golfu a Jetty pro severoamerický trh. Ani na něm toho moc sériového nezbylo - jsou tu písty značky JD, frézovaná kliková hřídel, konverze na systém mazání se suchou klikovou skříní, zakázkové sání i svody a zejména turbo Precision 64/68. Samozřejmostí je nová, zakázková řídící jednotka a výsledkem je 870 koní a 1 014 Nm. Zajímavé ovšem je, že motor je pořád pod přední kapotou, nestěhoval se doprostřed.
Síla putuje na manuální šestikvalt 02Q z Audi A3 TDI, ovšem dostala dvoutalířovou spojku Tilton. Maximální rychlost je 268,7 km/h při 8 tisících otáčkách za minutu - na turbomotor s takhle ohromným výkonem a tedy jistě vysokým plnicím tlakem to jsou vážně slušné otáčky. Pokud by se vám nechtělo počítat, motor má 350,8 koní na litr.
Zbytek přenosového ústrojí pochází také z Audi A3; je to v podstatě quattro se spojkou Haldex, ovšem samozřejmě doznalo úprav. Firma GKN dodala zakázkové poloosy a Haldex byl upraven tak, aby udržoval rozložení výkonu 50/50. Z Audi A3 pocházejí náboje kol, ovšem tlumiče dodal Bilstein a zbytek dílů podvozku byl vyroben zakázkově firmou Mobek Racing.
O zpomalení se vpředu starají brzdy AP Racing se čtyřpístkovými třmeny a 310mm kotouči, vzadu jsou třmeny z Audi S3 a kotouče značky EBC. AP Racing stojí také za brzdovým válcem a hydraulickým ovládáním spojky, brzdové destičky tu jsou Ferodo S3000. Na zemi to všechno drží 15" kola s pneumatikami Avon 230/55 R15.
Uvnitř najdeme kromě již zmíněného prostorového rámu, postaveného z bezešvých trubek o průměru 38 a 42 mm, také dvě závodní sedačky, dvě sady závodních pásů a dva hasicí přístroje, to všechno značky Sparco. Stejná firma dodala volant a budíky pochází od Auto Meteru. Jak stojí i výše, karoserie je laminátová a má karbonové sání na střeše, plexisklová boční a zadní okna a zrcátka údajně z Formule 1.
Pokud si říkáte, že na ježdění pro zábavu to je trochu jako jít s kanónem na vrabce, nutno dodat, že tohle auto závodilo. Má posvěcení Norské asociace závodních aut z roku 2016, takže může závodit v adekvátní kategorii. Bylo ještě před pár dny na prodej, ale pokud jsme vzbudili váš zájem, vězte, že už je prodáno. Majitele změnilo za 33 tisíc liber, tedy asi 1,05 milionu korun - na 870koňový stroj to není zase tak šílená cena...
Tohle závodní "ne-Mini" nabídne 870 koní a můžete s ním závodit
Starší fotky z webu Speedhunters ukazují auto detailněji, ale jsou z roku 2012, kdy pod kapotou byl ještě slabší čtyřválec. Zbytek by se ale příliš lišit neměl
Zdroje: Road & Track, Speedhunters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před hodinou - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 2 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 3 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 4 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva