Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Mini Quattro je dokonalá kapesní raketa, má 870 koní v... ničem
14.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Pravda, z původního Mini tu mnoho nezbylo, na působivosti nacpání tak obřího potenciálu do prostoru britského miniautíčka to ale ni nemění.
Původní Mini vznikalo jako ekonomické auto s důrazem na schopnost za pár liber přepravit čtyři lidi. Proto má také motor vpředu napříč. Přesto se z něj za léta stal fenomén, který pohltil obrovskou řadu lidí - závodníky nevyjímaje. A ani fanoušky Audi, soudě dle stroje nazvaného Mini Quattro, který máme dnes před sebou.
Autor stavby nikoli nepodobné Trabantu Turbo Quattro si říká Brede Alnes a pochází z Norska. Na rozdíl od východoněmecké legendy tady ale ze skutečného Mini zůstalo ještě méně - krom pár detailů je to jen silueta, ani karoserie nepochází z původního Mini. Jde o zakázkově upravenou laminátová slupka od firmy Z-Cars a je připevněna na trubkovém rámu, který tvoří šasí auta. A tím výčet věcí, pro které tohle auto není tak úplně Mini, jen začíná.
Základem je motor - původní litrový tříválec udělal místo 2,5l řadovému pětiválci Audi 07K/EA855, tedy motoru do Passatu, Golfu a Jetty pro severoamerický trh. Ani na něm toho moc sériového nezbylo - jsou tu písty značky JD, frézovaná kliková hřídel, konverze na systém mazání se suchou klikovou skříní, zakázkové sání i svody a zejména turbo Precision 64/68. Samozřejmostí je nová, zakázková řídící jednotka a výsledkem je 870 koní a 1 014 Nm. Zajímavé ovšem je, že motor je pořád pod přední kapotou, nestěhoval se doprostřed.
Síla putuje na manuální šestikvalt 02Q z Audi A3 TDI, ovšem dostala dvoutalířovou spojku Tilton. Maximální rychlost je 268,7 km/h při 8 tisících otáčkách za minutu - na turbomotor s takhle ohromným výkonem a tedy jistě vysokým plnicím tlakem to jsou vážně slušné otáčky. Pokud by se vám nechtělo počítat, motor má 350,8 koní na litr.
Zbytek přenosového ústrojí pochází také z Audi A3; je to v podstatě quattro se spojkou Haldex, ovšem samozřejmě doznalo úprav. Firma GKN dodala zakázkové poloosy a Haldex byl upraven tak, aby udržoval rozložení výkonu 50/50. Z Audi A3 pocházejí náboje kol, ovšem tlumiče dodal Bilstein a zbytek dílů podvozku byl vyroben zakázkově firmou Mobek Racing.
O zpomalení se vpředu starají brzdy AP Racing se čtyřpístkovými třmeny a 310mm kotouči, vzadu jsou třmeny z Audi S3 a kotouče značky EBC. AP Racing stojí také za brzdovým válcem a hydraulickým ovládáním spojky, brzdové destičky tu jsou Ferodo S3000. Na zemi to všechno drží 15" kola s pneumatikami Avon 230/55 R15.
Uvnitř najdeme kromě již zmíněného prostorového rámu, postaveného z bezešvých trubek o průměru 38 a 42 mm, také dvě závodní sedačky, dvě sady závodních pásů a dva hasicí přístroje, to všechno značky Sparco. Stejná firma dodala volant a budíky pochází od Auto Meteru. Jak stojí i výše, karoserie je laminátová a má karbonové sání na střeše, plexisklová boční a zadní okna a zrcátka údajně z Formule 1.
Pokud si říkáte, že na ježdění pro zábavu to je trochu jako jít s kanónem na vrabce, nutno dodat, že tohle auto závodilo. Má posvěcení Norské asociace závodních aut z roku 2016, takže může závodit v adekvátní kategorii. Bylo ještě před pár dny na prodej, ale pokud jsme vzbudili váš zájem, vězte, že už je prodáno. Majitele změnilo za 33 tisíc liber, tedy asi 1,05 milionu korun - na 870koňový stroj to není zase tak šílená cena...
Tohle závodní "ne-Mini" nabídne 870 koní a můžete s ním závodit
Starší fotky z webu Speedhunters ukazují auto detailněji, ale jsou z roku 2012, kdy pod kapotou byl ještě slabší čtyřválec. Zbytek by se ale příliš lišit neměl
Zdroje: Road & Track, Speedhunters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před hodinou - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 3 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 4 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 6 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch