Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Monstra rallye skupiny B vs. moderní stroje WRC: jak si stojí proti sobě? > Diskuzní fórum
Monstra rallye skupiny B vs. moderní stroje WRC: jak si stojí proti sobě?
| 27 příspěvků | 17.4.2016 Marek Bednář
Reagovat
Nepřihlášený SPEEDY | Audi Quattro to je jednodu.. | 17.4.2016 14:40 | reagovat |
![]() | Audi Quattro to je jednoducho pre mňa najväčšia legenda Rally športu. Neskutočný stroj | |
Nepřihlášený mkgery | Lancia S4 byla lepší jen n.. | 17.4.2016 15:28 | reagovat |
![]() | Lancia S4 byla lepší jen neměla tolik času to dokázat | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jim | Reakce na: Lancia S4 byla lepší jen n.. | 17.4.2016 16:18 | reagovat |
![]() | Souhlas. Lancia je největší legenda. | |
Nepřihlášený | Za mě taky Lancia | 17.4.2016 16:25 | reagovat |
![]() | Za mě taky Lancia | |
Nepřihlášený tiburon | Lepší byl i Peugeot | 17.4.2016 16:45 | reagovat |
![]() | Lepší byl i Peugeot | |
Nepřihlášený Sobota | Nevím, ale 500 hp ve stroj.. | 17.4.2016 20:00 | reagovat |
![]() | Nevím, ale 500 hp ve strojích které je neuměly efektivně přenést na cestu mě nijak neimponuje a to si tuto dobu velmi dobře pamatuji. Daleko bližší je mi dnešní efektivita sice výkonově slabších WRCček, ale jízdně o několik světelných let daleko schopnějších strojů, které berou zatáčky jako špičkový chirurg složitou operaci mozku. Pokud někomu imponuje jen hrubá síla (dostat z motoru 500hp není z dnešního pohledu žádné umění) tak nechť se dívá na americké závody dragsterů, tam jsou výkony neomezené a zrychlení ještě o několik řádů lepší než u někdejší skupiny B, ale kdo má rád zatáčení, musí jednoznačně upřednostnit dnešní techniku. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Tiburon | Reakce na: Nevím, ale 500 hp ve stroj.. | 17.4.2016 21:32 | reagovat |
![]() | Ano, přesně tak. | |
Nepřihlášený | Lancia Delta S4 - synonymu.. | 17.4.2016 22:07 | reagovat |
![]() | Lancia Delta S4 - synonymum skupiny B. Úžasný stroj. | |
Nepřihlášený faubléé | Reakce na: Nevím, ale 500 hp ve stroj.. | 17.4.2016 22:20 | reagovat |
![]() | ...a právě proto, že se jednalo o hrubou sílu, bylo o dost důležitější umění všech těch pilotů, protože na nich bylo převést co nejefektivněji výkon na trať.. ne s podporou všemožných asistentů a jiných vychytávek dnešní doby..dnes jezdí jako po kolejích, prakticky stejnou stopu, co auto, to stejný obsah, výkon, váha, nikdo nemůže výrazněji vybočit a vyrukovat s něčím technicky vyjímečným a fascinujícím, jako tenkrát např. Lancia v případě S4.. A tvrzení, že z dnešního pohledu není umění dostat z motoru 500 koní...co to je proboha za stupidní přirovnání..?? | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Sobota | Reakce na: ...a právě proto, že se je.. | 17.4.2016 22:47 | reagovat |
![]() | tvůj názor, pro mě je pětisetkoňová kraksna co neumí pořádně zatočit stejně zajímavá jako ten americký dragster, to nevylučuje, že se to někomu může líbit a nijak mu to neberu. Ale mě se to prostě nelíbí a mám daleko raději technicky dokonalá auta byť se slabším motorem. A představa, že dnes auta řídí elektronika je nesmysl, Loeb, Ogier nebo z mladších Neuville jsou pořád špičkoví jezdci, kteří dokáží s WRC neskutečné divy na které průměrný jezdec nemůže ani pomyslet a když se postaví na start nějakého sranda závodu bez ohledu na kategorie (Race of Champions), tak vždy jezdci WRC září na předních místech a bez problému se vyrovnají špičkám z F1. Jaké stupidní přirovnání? Nic k ničemu nepřirovnávám, pouze konstatuji, že v dnešní době by pro žádnou automobilku nebyl problém postavit WRC, F1, WEC nebo jiný speciál s tisíci nebo i daleko více hp, kdyby padly regulace a opět by to bylo jen o závodění v přímce a ne o technické vymazlenosti celku včetně podvozku a schopnosti efektivně uplatnit výkon v zatáčce. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený dr.120L | sk. B. byla uchvatna (acko.. | 17.4.2016 23:58 | reagovat |
![]() | sk. B. byla uchvatna (ackoliv sem ji nezazil primo, byl jsem moc mlady) ale auta byla, jak se rika, rychlejsi nez podvozek. Ze serioveho auta mela jen pribliznou podobu, slo o trubkovy ram a sklolaminatovou kapotu. soucasna WRCa jsou rychlejsi a spravedlivejsi nez becka, ale bohuzel drazsi, rozhoduji desetiny a a kazda stoji hrozne moc penez. Je spravne, ze becka se potkaji uz jen na exhibicich kde nemohou nikomu uskodit | |
Nepřihlášený JaRy | Synonymem pro WRC je Quatt.. | 18.4.2016 07:38 | reagovat |
![]() | Synonymem pro WRC je Quattro. Dnešní naleštěné homoklády jsou ve srovnání s quattrem směšné. Konstrukčně jsou zcela sterilní. Každý ňouma viz. korejci, kteří do toho vrazí dost peněz vyrobí identický klon konkurentů a je king. Konstrukčně je to o ničem. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený Jakub | Já skupinu B nezažil, ale.. | 18.4.2016 08:03 | reagovat |
![]() | Já skupinu B nezažil, ale myslím si, že kdyby existovala dodnes, tak ty auta mají daleko větší výkon, vypadají úplně jinak protože aerodynamika (dost možná že i všechny skoro stejně) a měly by i daleko efektivnější systém pohonu kol. Jenomže takový auta patří spíš na uzavřenou trať s bezpečnostními zónami... Rallye by mělo být hlavně o bezprostřední blízkosti auta a diváků na přírodní trati a to není možné s nízkoletícíma střelama, kde sebemenší chyba pilota znamená malér. | |
Nepřihlášený Dalibor | Reakce na: Synonymem pro WRC je Quatt.. | 18.4.2016 08:12 | reagovat |
![]() | To je mi novinka, Korejci vyrobili auto pro WRC, ale kingové nejsou ani omylem, to auto je nespolehlivé, pomalé a dostává na prdku všude, kde se ukáže Polo WRC. | |
Zobrazit reakce.. | ||
Nepřihlášený rock | Hlas pro quattro coby ztěl.. | 18.4.2016 09:39 | reagovat |
![]() | Hlas pro quattro coby ztělesnění skupiny B :-)
Jinak to kouzlo spočívá taky v tom, že to byly přemotorované bestie s (na dnešní dobu) mizernými jízdními vlastnostmi, které na trati držely jen absurdní schopnosti pilotů (chtěl jsem napsat koule, ale to bych opomněl na Michele) a zbožný přání všech zúčastněných. Fyzika v tom hrála jenom okrajovou roli :-)
Dnešní WRC jsou technicky o světelný roky dál, ale zábava a vzrušení už to takový není. | |
Nepřihlášený Wasabi | Group B a C. 80. léta to b.. | 18.4.2016 14:32 | reagovat |
![]() | Group B a C. 80. léta to byly Pánové řídiči, mechanická síla bez počitačů, nejde z dnešní pasivní dobou vůbec srovnávat. | |
Nepřihlášený JaRy | Reakce na: To je mi novinka, Korejci.. | 18.4.2016 16:54 | reagovat |
![]() | Jde o to, že korejci nikdy žádné auto pro soutěže neudělali. Stačilo jim jen pajcnout globální řešení, koupit shodné komponenty od subdodavatelů, kteří dodávají ostatním a jedou hned ve druhé skupině wrc společně s fordem, citrónem...... | |
Nepřihlášený dr.120L | motor mas shodny, brzdy, t.. | 19.4.2016 00:26 | reagovat |
![]() | motor mas shodny, brzdy, tlumice, gumy a xx dalsich veci take takze jedine umeni je to poladit dohromady tak, aby to bylo nejrychlejsi. Dneska se ti nemuze stat jako driv ze i s 2 min penalizaci dojel prvni :) | |
Nepřihlášený Otes | Ty motor se testovaly s tl.. | 21.4.2016 18:17 | reagovat |
![]() | Ty motor se testovaly s tlaky k až 1000k...kdyby vznikla chystaná skupina S, to by teprve byl masakr kolem trati. Delta S4 zvládala zrychlení na 100ku i pod 3 vteřiny a prý v sezóně 87 mohl motor dosahovat kolem 700k!! S 600k zrychlovala na 100ku za 2,3 vteřin!!! Výkon byl pořádný oproti dnešním WRC, ale ten tubolaaaaaag :-), s dnešním systémem ALS nesrovnatelné, tedy kromě Lancie S4, která na to šla s turbem i kompresorem...To se nedá srovnávat WRC a sk.B, ty výkony a potažmo i jízdní vlastnosti na tu dobu byly prostě extra. Stejně jako F1 80. let s 1400-1500k motory nastavenými motory na kvalifikace(především Renault a BMW). Také dnešní F1 a aerodynamika, gumy, zase jinde... Dnes mají WRC lehce přes 300k a to je lehce dosažitelný výkon dnešních HH, ale v 80. letech kolem 500k? Který HH jste si mohli koupit s takovým výkonem?? Problém i pro Supersporty..takže asi tak, to je to kouzlo Béček. | |
Nepřihlášený BforEver | Reakce na: tvůj názor, pro mě je pěti.. | 30.8.2016 14:32 | reagovat |
![]() | zavodeni v primce? skupina B se jezdila na letisti? asi ne... WRC je pro kluky, pro chlapy byla skupida B! (Juha Kankkunen) | |
Nepřihlášený kkk | Reakce na: Nevím, ale 500 hp ve stroj.. | 14.12.2016 22:58 | reagovat |
![]() | Každý má právo na názor, a to že máte radši moderní WRC Vám tady nikdo nebere. Ale říct o autech která měla zrychlení z 0-100 na !! šotolině !! za 2,5s že nedokáže efektivně přenést výkon na cestu, to se dá považovat za čistou idiocii... | |
Nepřihlášený chiquitin | autore článku...možná byst.. | 12.2.2019 18:24 | reagovat |
![]() | autore článku...možná byste měl psát o něčem, čemu víc rozumíte....napsat, že ti nejlepší jezdci nemluvili o autech jako o neuřiditelných bestiích, je trochu mimo...ale možná nepovažujete Henriho Toivonena jako leadera šampionátu v roce 1986 a největšího aspiranta na titul za "dobrého jezdce", když jej neuřídil... Trochu se o to zajímám a rozhodně ta auta za neuřiditelná považuji, pokud chtěl někdo dosáhnout jejich limitů v terénu, ..už jen proto, že zmíněný Henri Toivonen testoval na závodním okruhu F1 v Estorilu cca. 3 týdny po F1 a s tou bestií skupiny "B" zajel čas, který by ho při GP Portugalska kvalifikoval do 1.!!! desítky mezi vozy F1....a vy tu budete psát, že ta auta vlastně až tak moc neuřiditelná v terénu nebyla...vše je uřiditelné, ale limit těch aut byl za hranicí uřiditelnosti...Röhrl sice vyhrál šampionát v roce 82, ale v roce 86 ta auta byla už jinde a vítězili jiný jezdci..84 Blomqvist, 85 Salonen, 86 Kankkunen (ačkoli se zdál být jistým mistrem Toivonen)...v roce 86 měla Lancia možná někam k 900 koním na necelou tunu váhy (a jak bylo řečeno výše, byla schopná na okruhu držet krok s vozy F1, což si asi nikdo reálně nedokáže dnes představit)...oficiální měření nikdo neprováděl ...tehdy se to navíc tak neřešilo, takže existují spíš jen kvalifikované odhady pár zasvěcených...pište fakta a ne své názory... |

Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 16:54 - honziss
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 15:58 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 15:57 - řidičBOB
- Má nebo nemá hydroštely? 13:46 - shatter362
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 12:31 - Hanz
- BMW Divize 12:03 - Snowman000
- Audi A6 - výměna volantu 11:11 - martinecko
- Jednostopé okénko 09:16 - mattonecz
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 22:07 - jarka
- Další zajímavá autovidea 21:30 - Vrooom
Autobazar
VW Polo 1.4 i
r.v. 2011
176 000,- KčVW Polo 1.2
r.v. 2007
100 000,- KčVW Polo 1.2 TSI
r.v. 2015
216 000,- KčVW Polo 1.2
r.v. 2008
110 000,- KčVW Polo 1.2 TSI
r.v. 2015
260 000,- KčVW Polo 1.2 TSI
r.v. 2015
226 000,- KčVW Polo 1.2
r.v. 2009
150 000,- KčVW Polo 1.2 TSI
r.v. 2014
230 000,- Kč