Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Muž si 17 let potají ve sklepě stavěl Lamborghini. Pak mu proboural cestu ven
18.9.2018 | Mirek Mazal
Když soused chodí kutit něco do sklepa, napadne vás, že tam dělá nějaké drobné opravy či nanejvýš modelaří. On tam přitom může dekády stavět auto jako loď v láhvi.
Před dvěma dekádami se Ken Imhoff při sledování filmu The Cannonball Run (u nás Tajný závod) zamiloval do Lamborghini Countach, které v této akční komedii sehrálo jednu z hlavních rolí. A snad nikdo nemohl tehdy ani tušit, že o sedmnáct let později usedne do vlastního auta s velkým křídlem, aniž by si jej koupil.
Taková možnost ostatně ani nepřipadala v úvahu, na to Ken nevydělával dost peněz, přesto od začátku přemýšlel, jak se k ikonickému sporťáku dostat. Šetřit nemělo smysl, snu se ale vzdát nechtěl, a tak zvolil jen o něco kratší cestu se světlem na konci tunelu. Pustil se do výroby takového vozu vlastníma rukama.
Na neskutečných sedmnáct let se tak stal otrokem svého přání a všechen volný čas strávil ve sklepě vlastního domu. Ve místnosti oblepené plakáty předchůdce Diabla stvořil od nuly reálné Lamborghini Countach. Každý kousek díla vznikal ručně, součástku po součástce celé roky budoval povedenou napodobeninu. Není mnoho lidí, kteří by se drželi výrobních procesů a zejména projektové dokumentace, aby domácí výrobek odpovídal továrním standardům. Výsledek práce Kena je ale skoro k nerozeznání od originálu.
Kenův splněný sen vznikl z hliníkových plechů kryjících trubkový rám. Na začátku použil dřevěnou kostru, na kterou nainstaloval karoserii vytvarovanou pomocí obráběcích nástrojů. Teprve pak stvořil nosnou konstrukci a přestože to je neobvyklý postup, podařilo se mu dodržet všechny tvary skutečného sporťáku z Itálie včetně veškerých detailů. Ze skutečného Lamba použil jen pár dílů, aby se měl při konstrukci čeho chytit, třeba přední nárazník, jinak ale vyrobil naprosto vše - včetně třeba středů kol z lehkých slitin.
Pod kapotou odpovídající továrním standardům Ken nainstaloval osmiválcový motor Fordu GT40 s výkonem 521 koní (383 kW) navazující na převodovku ZF s pěti stupni. Kola BBS se středy s býkem ve znaku skrývají brzdy z druhovýroby. Lakování vnějších částí karoserie proběhlo mimo suterén rodinného zázemí, putovaly do profesionální lakovny, závěrečná montáž vozu se ale konala opět u Kena ve sklepě. Strohý interiér vybavil závodními sedačkami s pětibodovými pásy, sportovním volantem.
Cínově šedý Countach je věrná kopie evropské specifikace modelu 5000 S z roku 1992 a Ken ji tvořil tak nenápadně, že ani nikdo ze sousedů neměl ponětí, na čem ve sklepě pracuje. Po dokončení se ale hrdý majitel ještě poněkud zapotil - ze sklepa nevedla cesta ven, stavěl ho tam doslova jako loď v láhvi. Musel tedy nechat zbořit kus domu, aby dostal svého miláčka ven, což opravdu udělal.
Po sedmnácti letech se ale funkční Lamborghini objevilo na slunečním světle. Celá paráda ho prý vyšla na 1 320 000 Kč v zakoupeném materiálu a nespočet hodin vlastní práce. Co je zajímavé, svoji radost Ken nabídl k prodeji na eBay, někteří ale tvrdí, že tak učinil jen proto, aby zjistil jeho cenu. Rezervní cena svého času nebyla dosažena, někteří ale tvrdí, že jej později přece prodal za asi 1,8 milionu Kč.
Ať už se to stalo nebo ne, je to fascinující příběh, který nejlépe dokumentují snímky níže. Pokud tedy váš soused často vyráží něco dělat do sklepa, nechcete se ho zeptat, jestli tam náhodou nestaví vlastní supersport? Jak vidíte, nebyl by první.
Replika je to hezká i funkční, nejrychleji s ní prý Ken uháněl 225 km/h. Více ohromující je ale proces, který vedl k jejímu vzniku
Zdroj: Wonder World@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB