K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu

Platí a zřejmě už navždy bude platit za jeden z posledních velkých francouzských hitů ve své třídě, od jeho doby už se automobilky ze země galského kohouta s takovými auty jen trápí. Téměř všechny jsou dnes dávno odjeté, tento je zánovní, přesto nestojí nijak velké peníze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu

9.3.2023 | Petr Miler

K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu

/

Foto: Samaxan, publikováno se souhlasem

Platí a zřejmě už navždy bude platit za jeden z posledních velkých francouzských hitů ve své třídě, od jeho doby už se automobilky ze země galského kohouta s takovými auty jen trápí. Téměř všechny jsou dnes dávno odjeté, tento je zánovní, přesto nestojí nijak velké peníze.

Francouzské automobilky byly kdysi ve střední třídě jako doma a jejich Laguny, čtyřistapětky nebo Xantie se prodávaly jako housky na krámě. Kdeže tyto sněhy jsou. Renault klasické střední třídy už neexistuje, Citroën klasické střední třídy už neexistuje a Peugeot modelu 508 pomalu vyhrává pohřební marš.

To model 406 byl svého času stále velmi populárním sedanem, kombíkem a kupé střední třídy, však plné ho byly i české silnice. Také dnes není problém na něj v provozu narazit, moc rozšířeným autem už ale není a v bazarech je pomalu raritou. Inzerce na Mobile.de aktuálně ukazuje pouhých 60 aut v nabídce, z čehož skoro polovina jsou více ceněná kupé. Sedanů je v prodeji jen 18 a naprostá většina z nich je v dost bídném stavu. Je to skutečně až taková vzácnost, za nízké desetitisíce tady nakoupíte snadno.

Dnes vám ale ukážeme exemplář, který je suverénně nejzachovalejší „čtyřistašestkou”, kterou si dnes můžete koupit, nejméně jetým sedanem, jaký jsme viděli za několik let a jistě jedním z posledních takto zachovalých vozů vůbec. Na jeho tachometru svítí jen 42 tisíc kilometrů a jeho prodávající říká, že je ve stavu ročního auta. A i když to od pohledu už kvůli ocelovým diskům kol bez krytů není žádný krasavec, z hlediska zachovalosti vypadá naprosto skvěle.

Zakoupen byl jako nový už v únoru roku 1995, takže je to dnes 28 let starý vůz - jak jen ten čas letí. Jeho první majitel motivů k jeho používání zjevně neměl mnoho, neboť auto naprostou většinu svého života strávilo ve vyhřívané garáži. A výsledkem je od pohledu mimořádně zachovalý vůz, jehož historii je prý podle současného prodávajícího z německého Völklingenu možné velmi snadno ověřit.

Auto tak trochu připomíná stroj času. Peugeot 406 v tomto stavu jsme opravdu neviděli léta, před sebou máme zánovní kus i 16 let po konci výroby. Je to navíc kousek před faceliftem, který většina fanoušků Peugeotu nehodnotí jako nejpovedenější, což jeho hodnotu jen zvyšuje. Zvenku na voze nemají být žádné podstatné škrábance, ošoupaná místa či sešlost daná vystavením slunečnímu svitu. A byť na interiéru je vidět, že do něj neusednete první, zůstává též velmi neopotřebovaný, třebaže je též velmi „devadesátkový”.

Specifikace auta je relativně skromná, pod kapotou bije benzinový motor 1,8i o výkonu 81 kW (110 koní), který jen 1 395 kg vážící vůz rozjede na stovku za 12,4 sekundy a s akcelerací ustane až ve 194 km/h. Z výbavy vidíme spíše jen ty nejdůležitější věci jako manuální klimatizaci, ale o to tu nejde. Podívejte se sami na fotky a dopřejte si pohled na Peugeot 406, který dnes v bazaru najdete leda jednou za uherský rok. A nebo si jej rovnou kupte - za 4 299 euro, tedy asi 101 tisíc Kč, to je docela levná cesta k zánovnímu autu střední třídy.


K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 1 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 01K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 2 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 02K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 3 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 03K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 4 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 04K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 5 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 05K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 6 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 06K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 7 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 07K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 8 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 08K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 9 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 09K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 10 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 10K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 11 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 11K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 12 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 12K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 13 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 13K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu - 14 - Peugeot 406 SL 1995 nejety prodej 14
Peugeot 406 ve stavu zánovního auta by byl raritou už před léty, natož pak dnes. Za 101 tisíc to může být i zajímavý kauf. Foto: Samaxan, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.