Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jedna z posledních nejetých francouzských hvězd střední třídy, je to levná cesta k zánovnímu velkému autu
9.3.2023 | Petr Miler
Platí a zřejmě už navždy bude platit za jeden z posledních velkých francouzských hitů ve své třídě, od jeho doby už se automobilky ze země galského kohouta s takovými auty jen trápí. Téměř všechny jsou dnes dávno odjeté, tento je zánovní, přesto nestojí nijak velké peníze.
Francouzské automobilky byly kdysi ve střední třídě jako doma a jejich Laguny, čtyřistapětky nebo Xantie se prodávaly jako housky na krámě. Kdeže tyto sněhy jsou. Renault klasické střední třídy už neexistuje, Citroën klasické střední třídy už neexistuje a Peugeot modelu 508 pomalu vyhrává pohřební marš.
To model 406 byl svého času stále velmi populárním sedanem, kombíkem a kupé střední třídy, však plné ho byly i české silnice. Také dnes není problém na něj v provozu narazit, moc rozšířeným autem už ale není a v bazarech je pomalu raritou. Inzerce na Mobile.de aktuálně ukazuje pouhých 60 aut v nabídce, z čehož skoro polovina jsou více ceněná kupé. Sedanů je v prodeji jen 18 a naprostá většina z nich je v dost bídném stavu. Je to skutečně až taková vzácnost, za nízké desetitisíce tady nakoupíte snadno.
Dnes vám ale ukážeme exemplář, který je suverénně nejzachovalejší „čtyřistašestkou”, kterou si dnes můžete koupit, nejméně jetým sedanem, jaký jsme viděli za několik let a jistě jedním z posledních takto zachovalých vozů vůbec. Na jeho tachometru svítí jen 42 tisíc kilometrů a jeho prodávající říká, že je ve stavu ročního auta. A i když to od pohledu už kvůli ocelovým diskům kol bez krytů není žádný krasavec, z hlediska zachovalosti vypadá naprosto skvěle.
Zakoupen byl jako nový už v únoru roku 1995, takže je to dnes 28 let starý vůz - jak jen ten čas letí. Jeho první majitel motivů k jeho používání zjevně neměl mnoho, neboť auto naprostou většinu svého života strávilo ve vyhřívané garáži. A výsledkem je od pohledu mimořádně zachovalý vůz, jehož historii je prý podle současného prodávajícího z německého Völklingenu možné velmi snadno ověřit.
Auto tak trochu připomíná stroj času. Peugeot 406 v tomto stavu jsme opravdu neviděli léta, před sebou máme zánovní kus i 16 let po konci výroby. Je to navíc kousek před faceliftem, který většina fanoušků Peugeotu nehodnotí jako nejpovedenější, což jeho hodnotu jen zvyšuje. Zvenku na voze nemají být žádné podstatné škrábance, ošoupaná místa či sešlost daná vystavením slunečnímu svitu. A byť na interiéru je vidět, že do něj neusednete první, zůstává též velmi neopotřebovaný, třebaže je též velmi „devadesátkový”.
Specifikace auta je relativně skromná, pod kapotou bije benzinový motor 1,8i o výkonu 81 kW (110 koní), který jen 1 395 kg vážící vůz rozjede na stovku za 12,4 sekundy a s akcelerací ustane až ve 194 km/h. Z výbavy vidíme spíše jen ty nejdůležitější věci jako manuální klimatizaci, ale o to tu nejde. Podívejte se sami na fotky a dopřejte si pohled na Peugeot 406, který dnes v bazaru najdete leda jednou za uherský rok. A nebo si jej rovnou kupte - za 4 299 euro, tedy asi 101 tisíc Kč, to je docela levná cesta k zánovnímu autu střední třídy.
Peugeot 406 ve stavu zánovního auta by byl raritou už před léty, natož pak dnes. Za 101 tisíc to může být i zajímavý kauf. Foto: Samaxan, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 50 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva