Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Může čtyřválcový Golf II stačit Bugatti Chiron? Koenigseggu? Kawasaki H2R?
27.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) Zdánlivě absurdní otázka má podobně absurdní odpověď. Je to tedy jen teorie, nezdá se však, že by praxe mohla být zásadním způsobem odlišná.
V pátek jsme vám ukázali zrychlení Bugatti Chiron z 0 na 350 km/h a rozplývali se nad ním jako nad novou laťkou nastavenou všem silničním supersportům, které zároveň dokážou být i běžně použitelnými auty. Je to hozená rukavice, kterou dříve nebo později někdo zvedne, přičemž nejpravděpodobnějším kandidátem je Koenigsegg Regera. Ten též ohromuje skvělými papírovými hodnotami zrychlení, jejich reálnost ale ještě bude muset osvědčit, třebaže při schopnostech Koenigseggu nemáme mnoho důvodů o nich pochybovat.
To je ale svět silničních, sériové vyráběných aut. Za hranicemi toho, co může sjet z výrobních linek zavedených automobilek, se skrývá svět tuningu, který dokáže nadělit tisíce koní i mnohem obyčejnějším strojům. Můžeme se ptát, jak dlouho vydrží fungovat, jak moc je možné se spolehnout na jejich fungování ve vysokých rychlostech či jaké to je používat je na běžné silnici, o jednom ale pochybovat nelze - jsou zatraceně rychlé. A leckdy to vůbec nedávají znát.
Na špici mezi extrémně upravenými auty, která na to ani trochu nevypadají, je VW Golf druhé generace Němce Boby Kettlera. Psali jsme o něm několikrát, protože je... fascinující. Naposledy, když ukázal zrychlení z 0 na 250 km/h pod 8 sekund, což je dynamika ještě o fous překonávající i zmíněných Chiron. Tento Golf navíc nekončí na 250 km/h, nekončí asi nikde, s pohonem 4x4 jede jako smyslů zbavený od 0 km/h do chvíle, než narazí na hranice možností posledního rychlostního stupně, a to má pod kapotou pouhý dvoulitrový čtyřválec s výkonem přes 1 200 koní.
Boba s ním jezdí sprinty pravidelně a jeho životnost není zase tak malá - víme o jedné velké opravě a byť to nemusí říkat celý příběh, už množství jeho reálných nasazení a zaznamenaných akcelerací o něčem vypovídá. Nyní se právě Boba Kettler rozhodl vzít video s natočenou akcelerací tohoto stroje a srovnat ji s různými auty. A teprve to dokonale vykresluje, jak rychlé auto to je.
Podívejte se na to sami prostřednictvím přiložených obrázků či videa. Takové BMW M5, jinak sakramentsky rychlý vůz, může mít náskok až k 220 km/h, přesto sprint k 300 km/h zdaleka nevyhraje. Zrychlí z 220 na 270 km/h za dobu, co Golf udělá 0-290 km/h... Podobně jsou na tom Lamborghini a chleba se začne lámat až při srovnání se zmíněným Chironem a Koenigseggem, zde poněkud extrémnějším One:1. A dojde i na komparaci s upraveným Nissanem GT-R na 1 600 koní nejrychleji akcelerující motorkou.
Jak to dopadlo? Podívejte se na to sami, předem ale můžeme říci, že tento nenápadný hatchback hledá konkurenci ve zrychlení vážně obtížně. Máme pocit, že záběry akcelerace Chironu pochází z dřívější simulace, nejde tedy o skutečné záběry. I ty už jsme ale viděli a podstatně jiný obrázek nedávají...
VW Golf II s výkonem 1 234 koní
Srovnání s konkurenty (a „konkurenty”) obrazem
Video se všemi srovnáními
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan