Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Může čtyřválcový Golf II stačit Bugatti Chiron? Koenigseggu? Kawasaki H2R?
27.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) Zdánlivě absurdní otázka má podobně absurdní odpověď. Je to tedy jen teorie, nezdá se však, že by praxe mohla být zásadním způsobem odlišná.
V pátek jsme vám ukázali zrychlení Bugatti Chiron z 0 na 350 km/h a rozplývali se nad ním jako nad novou laťkou nastavenou všem silničním supersportům, které zároveň dokážou být i běžně použitelnými auty. Je to hozená rukavice, kterou dříve nebo později někdo zvedne, přičemž nejpravděpodobnějším kandidátem je Koenigsegg Regera. Ten též ohromuje skvělými papírovými hodnotami zrychlení, jejich reálnost ale ještě bude muset osvědčit, třebaže při schopnostech Koenigseggu nemáme mnoho důvodů o nich pochybovat.
To je ale svět silničních, sériové vyráběných aut. Za hranicemi toho, co může sjet z výrobních linek zavedených automobilek, se skrývá svět tuningu, který dokáže nadělit tisíce koní i mnohem obyčejnějším strojům. Můžeme se ptát, jak dlouho vydrží fungovat, jak moc je možné se spolehnout na jejich fungování ve vysokých rychlostech či jaké to je používat je na běžné silnici, o jednom ale pochybovat nelze - jsou zatraceně rychlé. A leckdy to vůbec nedávají znát.
Na špici mezi extrémně upravenými auty, která na to ani trochu nevypadají, je VW Golf druhé generace Němce Boby Kettlera. Psali jsme o něm několikrát, protože je... fascinující. Naposledy, když ukázal zrychlení z 0 na 250 km/h pod 8 sekund, což je dynamika ještě o fous překonávající i zmíněných Chiron. Tento Golf navíc nekončí na 250 km/h, nekončí asi nikde, s pohonem 4x4 jede jako smyslů zbavený od 0 km/h do chvíle, než narazí na hranice možností posledního rychlostního stupně, a to má pod kapotou pouhý dvoulitrový čtyřválec s výkonem přes 1 200 koní.
Boba s ním jezdí sprinty pravidelně a jeho životnost není zase tak malá - víme o jedné velké opravě a byť to nemusí říkat celý příběh, už množství jeho reálných nasazení a zaznamenaných akcelerací o něčem vypovídá. Nyní se právě Boba Kettler rozhodl vzít video s natočenou akcelerací tohoto stroje a srovnat ji s různými auty. A teprve to dokonale vykresluje, jak rychlé auto to je.
Podívejte se na to sami prostřednictvím přiložených obrázků či videa. Takové BMW M5, jinak sakramentsky rychlý vůz, může mít náskok až k 220 km/h, přesto sprint k 300 km/h zdaleka nevyhraje. Zrychlí z 220 na 270 km/h za dobu, co Golf udělá 0-290 km/h... Podobně jsou na tom Lamborghini a chleba se začne lámat až při srovnání se zmíněným Chironem a Koenigseggem, zde poněkud extrémnějším One:1. A dojde i na komparaci s upraveným Nissanem GT-R na 1 600 koní nejrychleji akcelerující motorkou.
Jak to dopadlo? Podívejte se na to sami, předem ale můžeme říci, že tento nenápadný hatchback hledá konkurenci ve zrychlení vážně obtížně. Máme pocit, že záběry akcelerace Chironu pochází z dřívější simulace, nejde tedy o skutečné záběry. I ty už jsme ale viděli a podstatně jiný obrázek nedávají...
VW Golf II s výkonem 1 234 koní
Srovnání s konkurenty (a „konkurenty”) obrazem
Video se všemi srovnáními
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva