Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj

Přijde vám desetiválec v Gallardu málo exotický? Pravda, je i v některých Audi. I proto dostane tenhle kousek něco úplně jiného, vpravdě šíleného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj

13.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přijde vám desetiválec v Gallardu málo exotický? Pravda, je i v některých Audi. I proto dostane tenhle kousek něco úplně jiného, vpravdě šíleného.

Dva rotory jsou ve světě aut s Wankelovými motory relativně běžné, tři se také dají najít, ovšem čtyři rotory jsou naprostou vzácností. Pokud je nám známo, žádné sériové auto čtyřrotorový Wankel nikdy nemělo. Fanoušci tohoto motoru však jistě vzpomenou na projekt Ahura, na kterém pracoval Rob Dahm.

Ona Mazda ale není jediným autem, které má mít v útrobách čtyři rotory. Kanadská firma Derwin Performance staví čtyřrotorový Wankel pro Lamborghini Gallardo. Čtete správně, italský sporťák původně s atmosférickým vidlicovým desetiválcem, skoro dokonalým motorem svého druhu, dostane v Kanadě Wankel o čtyřech rotorech. A bude prý o něco silnější.

„Exotické auto potřebuje exotický motor. (V Severní Americe se supersportům zejména zahraničního původu říká „exotics” - pozn. aut.) Původní V10 je normální pístový motor, který můžete mít i v Audi R8 - a to podle mě moc exotické není. Stejně jako dvou- nebo třírotorový Wankel. Ale čtyřrotorový, to už je něco jiného. Ten se do Lamborghini opravdu hodí a navíc bude na truc těm, kteří rotační motor nemají rádi,” píše majitel firmy Derwin Performance, která se do přestavby pouští.

„Klikovou” hřídel dodá nejmenovaná firma z Nového Zélandu; nedivili bychom se, kdyby to byla ta stejná, u které kdysi Rob Dahm objednal díly pro svůj projekt Ahura, ale potvrzeno to nemáme. Zbytek si u Derwinu vyrobí sami a výfuk bude dílem spřátelené dílny, která se zase zabývá zakázkovými výfukovými systémy.

Sériová V10 má v původním Gallradu výkon 500 a později 510 koní, podle toho, o jaký modelový rok se jedná. Čtyřrotorový Wankel bude mít prý okolo šesti stovek koní. Projekt je zatím v začátcích a podle toho, kolik úsilí spolkla Dahmova Ahura, to bude běh na dlouhou trať. Držíme ale Kanaďanům palce, třebaže bychom si ve svém hypotetickém Gallardu nechali původní desetiválec...


Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj - 1 - lamborghini gallardo ctyrrotor derwin prvni 01Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj - 2 - lamborghini gallardo ctyrrotor derwin prvni 02Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj - 3 - lamborghini gallardo ctyrrotor derwin prvni 03Nadšenci staví Gallardo s čtyřrotorovým Wankelem, je to ďábelský stroj - 4 - lamborghini gallardo ctyrrotor derwin prvni 04
Tohle Gallardo dostane čtyřrotorový Wankel

Zdroj: Derwin Performance@Facebook

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše