Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Něco vám na této fotce nehraje? Budete se divit, ale tohle auto vystihuje nejlépe
17.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Vypadá to na hloupé míchání dílů z jiných aut, však podle volantu jde o Volvo a podle prahu o BMW. Jenže ani jedno není lež, tento stroj je pozoruhodným křížencem.
Vymontovat slabší motor z auta a nahradit ho silnějším není výjimečná kratochvíle automobilových fanatiků. Mění se pohon v rámci nabídek jednotlivých automobilek i napříč automobilovým spektrem. Méně často se zvolí opačný postup, kdy se nechá technika původního vozu, která se obleče do nového kabátu.
Ve Finsku takto vznikl kříženec BMW a Volva, ale nebojte se, výsledek stojí za zhlédnutí. Šikovný automechanik se rozhodl zbavit karoserie BMW M3 E36 a na německém základu postavit Volvo 162 s moderní, nebo alespoň modernější technikou. Dal si záležet na zpracování, výsledkem je líbivý černě lakovaný... hybrid.
Proti původní 162 je sice vidět několik rozdílů, hlavně na zadní partii a uvnitř, ale nelze popřít celkovou výraznou podobnost. Dokončené dílo se soustředilo na karoserii, po otevření dveří je iluze Volva pryč. Kabina se všemi ovládacími prvky a vybavením zůstala bavorská. M3 dodala také černé kožené sportovní sedačky, palubní desku, výplně a prahy dveří. Hlavním rozdílem je znak Volva na tříramenném volantu švédského původu.
Takový interiér sice lze vnímat jako pihu na kráse, přesto si výsledek mnoha hodin strávených v dílně zaslouží velký obdiv. Autor musel přizpůsobit kde co, aby byl výsledný dojem dokonalý. Řezání, broušení, svařování a improvizace nebylo nic výjimečného. Proporce výkonného BMW a Volva 162 jsou hodně odlišné, plechy tak bylo nutné doladit. Celý proces stavitel pečlivě dokumentoval, aby měl památku na nekonečnou stavbu německo-švédského míšence.
Černé kupé s chromovými doplňky by sneslo menší kola, ale i tak se musí uznat, že spáry na karoserii jsou pravidelné a možná i přesnější než u některých nových aut. Starší vrcholné BMW se jasně pozná jen po usednutí za volant
Výběr z dokumentace, kterou autor celé kreace pečlivě vytvářel během práce
Zdroj: Photobucket
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024 - V Rusku znovu vyráběná „Hyundai” skrývají pod přelepem loga tajemství, které ani automobilka nechce komentovat
22.3.2024 - I nová Ferrari podle šéfa značky „rozvíří emoce”, značka se prý spalovacích motorů nikdy nevzdá
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda