Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Toto jsou nejprostornější kombíky všech dob. Škody sem patří, na špičku ale nemají
5.1.2019 | Mirek Mazal
Pokud chcete moderní auto s opravdu obřím kurfem, lépe než u Škody nekoupíte. Z historického hlediska ale na čelo pomyslného žebříčku patří vozy docela jiné a vpravdě překvapivé provenience.
Velké automobily mají své kouzlo, kterému podléhá nemalá část zákazníků. Spousta lidí touží mít vůz, který dokáže odvézt zejména spoustu bagáže, třebaže této možnosti využijí jen párkrát do roka. Kombíky tak jdou zejména v Evropě dobře na odbyt ve většině automobilových tříd a výrobci se předhání v maximálních objemech jejich „kufrů”.
V posledních letech je v mainstreamových segmentech obvykle předem jasno, kdo nabídne nejvíc. Objem zavazadlového prostoru a vnitřní prostor vůbec je jednou z hlavních devíz škodovek všeho druhu a český výrobce své modely předem koncipuje tak, aby nabídly více než konkurence. Růst dovedl na hranici možností aktuální Superb a mezi v současnosti prodávanými automobily nemá v tomto směru konkurenci. Kolegové z britského Autocaru se ale na věc podívali z větší perspektivy a seřadili kombíky dle objemů jejich kufrů bez ohledu na dobu jejich vzniku. To rázem Superb na špičku zdaleka nestačí.
Jakkoli to může znít zvláštně, jsou to hlavně starší americká kombi - kde vozy tohoto typu dnes lidé obecně moc nemusí - která tento přehled jasně opanovala. Těch pár u nás vesměs neznámých modelů bude snad cenným rozšířením obzorů, jinak se výše než Superb dostalo i několik historických modelů z Evropy. Nezdržujme už úvodem, tady jsou světoví šampioni v objemu zavazadelníků osobních aut posledních dekád.
Nejprostornější kombíky historie dle maximálního objemu zavazadelníku
14. Mercedes-Benz S124 300E (1985)
Maximální objem kufru: 1 700 litrů
Označení S znamená praktický model Mercedesu založený na legendárním sedanu W124, který byl v produkci od roku 1985 po celých deset let. Během dekády získalo provedení s batohem na zádech vynikající pověst odolného stěhováku s kvalitní technikou. Zachovalé kusy lze dnes koupit za cenu okolo 100 tisíc Kč, jsou stále žádané pro šikovně přizpůsobená zadní sedadla, která po sklopení tvoří dlouhou rovnou plochu pro uložení nákladu.
13. Mercedes-Benz třídy E W213 (2016)
Maximální objem kufru: 1 820 litrů
Mercedes dokazuje, že pohodlné cestování s hromadou zavazadel patří mezi jeho domény. Třída E karoserie kombi si udržuje vysokou úroveň serióznosti, přitom v kufru skrývá až 1 820 litrů volného místa na všechny více či méně potřebné věci. Dlouhé a široké dno zavazadelníku mohou uvítat cestující na třetí řadě sedadel. Tohle auto si dnes můžete koupit jako nové v rozličných verzích s milionovými cenovkami.
12. Peugeot 505 (1979)
Maximální objem kufru: 1 940 litrů
Peugeot dal už dávno světu komfortní, robustní a cenově dostupný kombík. Model 505 se ukázal jako oblíbený ve Francii a dalších místech planety. Praktická varianta byla o 25 centimetrů prodloužena, což znamenalo přidání třetí řady sedaček. Sklopením zadních sedadel najednou vznikla prostor o objemu 1 940 litrů. Dnes se hrstka přeživších veteránů v dobrém stavu prodává za ceny do 100 tisíc Kč.
11. Škoda Superb Combi (2015)
Maximální objem kufru: 1 950 litrů
Superb se řadí mezi nejpraktičtější vozy v současné nabídce a velikost zavazadeníku to jen potvrzuje. Škoda udává maximálně 1 950 litrů objemu, který pojme velmi nadstandardní množství bagáže náročného výletníka. Podobně velkorysý je i prostor pro posádku, zejména pak vzadu, auto přitom s cenou začíná na stále přijatelných 689 tisících korunách. Jeho popularitě nejen v České republice se nelze divit.
10. Volvo 940 (1990)
Maximální objem kufru: 2 121 litrů Krabice s nápisem Volvo na zádi mnohým estétům dlouho nedaly spát. Zášť některé z nich přešla, když byli seznámeni s obrovským nákladovým prostorem, který mohl v případě modelu 940 nabídnout až 2 121 litrů objemu. K dosažení tohoto cíle nevedly žádné triky, výrobce prostě vytvořil dlouhý hranatý půdorys. Zájemci mohli využít velkorysosti k umístění třetí řady sedadel. Série 900 má také tu čest být posledním Volvem s pohonem zadních kol, dnes koupíte ojetinu této řady za pár desítek tisíc i ve velmi slušném stavu.
9. Nissan 300C Estate (1984)
Maximální objem kufru: 2 162 litrů
Další historický praktik přežíval mezi konkurenty jen tři roky, i přesto si získal značné množství fanoušků. Lidé rádi využili dlouhou rovnou podlahu kufru s místem pro další dvě místa k sezení. Třílitrový šestiválec si uměl poradit s plně naloženým autem. Novinkou bylo elektricky ovládané zadní boční okno umožňující přístup do kufru ze strany bez nutnosti otevření pátých dveří. Dnes je to spíše sběratelská rarita, ceny okolo 100 tisíc Kč tomu odpovídají.
8. Citroën CX (1975)
Maximální objem kufru: 2 172 litrů
Ještě o deset litrů víc než Nissan nabídl o dekádu dříve u nás o mnoho známější Citroën CX. Největší vůz své doby v Evropě si zaslouží vzpomínku, rozličné upravené verze se prodávaly i jako služební speciály pro různé obory. I standardní CX je dnes za raritu, nejlepší exempláře vyjdou i na statisíce korun, slušné na vyšší desítky.
7. Cadillac Fleetwood (1970)
Maximální objem kufru: 2 559 litrů
Jak jsme již zmínili, americké kombíky patří mezi historicky největší a pouť mezi nimi začínáme u Cadillacu Fleetwood. Už ten vypadá jako obr na kolech, ale je to pořád jen předvoj daleko větších mastodontů. Objem kufru 2 559 si Evropan těžko představí v praxi, ale pro USA je to taková větší klasika. V Evropě je to naprostý exot, některý z mála kusů na trhu vás přijde nejméně na půl milionu Kč.
6. Ford Falcon (1960)
Maximální objem kufru: 2 584 litrů
Ford Falcon kombi dorazil na konci roku 1960 a stal se okamžitým hitem příměstských obyvatel USA i Austrálie. Sedmá generace se vyráběla až do roku 2016, kdy došlo k ukončení produkce. Slušné exempláře původního Falconu jsou veterány, ceny v Evropě začínají na 200 tisících Kč.
5. Buick Roadmaster (1991)
Maximální objem kufru: 2 616 litrů
Mezi největší kombíky všech dob patří jednoznačně také Buick Roadmaster. Jeho historie se datuje do roku 1931, ale nekonečná přepravní plocha přišla až v roce 1991. Již tradičně se místo vybavení na měsíční dovolenou dala domontovat třetí řada sedadel. Majitelé se rovněž mohli rozhodnout pro falešný obklad exteriéru, který napodoboval dřevo. I na tohle auto dnes potřebujete téměř 200 tisíc Kč, pokud se nemá rozpadnout v první zatáčce.
4. Ford Country Squire (1950)
Maximální objem kufru: 2 724 litrů
Ford Country Squire byl základním kamenem amerického sortimentu kombíků Ford od roku 1950 do roku 1991. Všechny kusy přijížděly s dřevěným obložením karoserie a obrovským zavazadelníkem. Kufr byl přístupný i výklopnými dveřmi směrem nahoru nebo do strany. I tento dnes veterán si drží cenu, bez alespoň čtvrt milionu v kapse na něj nemyslete.
3. Oldsmobile Vista-Cruiser (1964)
Maximální objem kufru: 2 789 litrů
V roce 1964 Oldsmobile Vista-Cruiser nabízel pasažérům třetí řady sedadel nádherný výhled přes střešní prosklení. Tyto průhledné části spojily standardní střechu s vyvýšenou částí zadní poloviny vozu, což uvolnilo více prostoru pro hlavy cestujících a navýšila se kapacita zavazadlového prostoru na ohromných 2 789 litrů. Zvláštně tvarovaný Oldsmobile si drží cenu podobně jako Ford na předchozí příčce.
2. Buick Estate Wagon (1970)
Maximální objem kufru: 3 001 litrů
Hranici 3 000 litrů objemu kufru osobního vozidla překročil Buick s modelem Estate Wagon. Automobil sloužil jako nejobjemnější nákladní loď produkce General Motors. Dříve byl Estate Wagon nedílnou součástí amerického venkova, dnes se situace změnila a jeho roli přebraly SUV a pick-upy. Tuhle klasiku dnes můžete mít i za méně než 140 tisíc Kč.
1. Chevrolet Caprice Estate (1966)
Maximální objem kufru: 3 013 litrů
Jsme ve finále a podle toho vypadá číslo označující velikost zavazadlového prostoru. V 60. letech rostla ekonomická stabilita občanů USA a stejně se navyšovala touha po rozměrných automobilech. Jedním z největších byl Chevrolet Caprice, který sdílel většinu platformy s Buickem Estate Wagon. Do Chevroletu se naskládalo až devět lidí s volitelnou třetí řadou míst k sezení. Pokud dnes zatoužíte po privilegiu jezdit největším kombíkem historie, přijde vás to nejméně na 200 tisíc Kč.
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry