Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Trabant z Guinessovy knihy rekordů točí až 9 000 otáček, stovku dá za 3,2 sekundy
9.10.2019 | Mirek Mazal
Auto proslulé svou mizernou dynamikou se pod rukama jednoho německého nadšence změnilo k nepoznání. Místo stovky za 21 sekund teď zvládá totéž skoro o 18 s rychleji.
Lidově řečeno BMV alias Bakelitové Motorové Vozidlo, pro ostatní prostě Trabant s dvouválcem a duroplastovou karoserií, zůstává symbolem motorismu v NDR. Výroba hustě kouřícího plastového stroje probíhala dlouhých 27 let ve východoněmeckém závodu VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Cenově dostupné auto pro masy zažilo v prostředí prakticky bez existující konkurence jistý komerční úspěch, ale pokud jde o výkon, nebyl to žádný závoďák.
Pohon standardně obstarával napříč umístěný dvoudobý motor o objemu 0,6 litru s výkonem 19 kW (26 koní). Pohotovostní hmotnost sice díky duroplastové konstrukci zůstala u 600 kilogramů, v plném nasazení škytající Trabant přesto v oblaku dýmu zrychloval na stovku za dlouhých 21 sekund. Původně brzda provozu se v rekordně upravené verzi změnila k nepoznání a prohání soupeře na vrchařských soutěžích.
Německý závodník Ronny Urland ukrajuje vteřiny časomíry v kompletní přestavbě Trabantu 610S. Široký rozchod odlehčených kol a masivní bodykit s velkým křídlem doplňují zásadní vylepšení motorové jednotky. Dýchavičný řadový dvouválec předu totiž vystřídal upsotřed umístěný agregát Honda H22 s omezovačem otáček u parádní hodnoty 9 000 ot./min.
Hlasitý prototyp nyní váží 860 kilogramů, ale vpřed jej žene 201 kW (274 koní) výkonu. To stačí na sprint z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v závislosti na zpřevodování maximální rychlost až 235 km/h. To je od roku 2010 stvrzené a dodnes nepřekonané maximum v Guinessově knihy rekordů. Kdo by čekal, že v ní kdy něco takového najdeme...
Trabant Ronnyho Urlanda dělá dobrou reklamu plastovému modelu z NDR. Po kompletní přestavbě a osazení bezmála 300koňového motoru zvládá stovku za 3,2 sekundy
Majitel zásadně přestavěného provedení 610S navštěvuje závody do vrchu, kde se s takto upraveným strojem rozhodně neztrácí
Zdroje: Drive Tribe, Tag 24, HillClimb Monsters@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před hodinou - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva