Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se
10.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Evropské testy spotřeby jsou jistě zajímavé, ale dočtete se v nich jen bludy. Americké realistické a neunikají jim ani vozy Bugatti či Koenigseggu.
Vysoce výkonné automobily se nás ohromují objemem motoru, počtem válců pod kapotou, zrychlením či maximální rychlostí. A tak to má i být, v jejich případě jsou právě to ta správná data. Jenže majitelé si o nich nejen čtou, musí s nimi i jezdit a pak čelí trochu jiným číslům. Na fakturách za servis obvykle bývají pro jiné astronomické částky, podobě vysoké jsou i náklady na benzín.
Ti, kteří o supersportech jen sní, s oblibou tvrdí, že když už někdo na takové auto má, přece nebude řešit spotřebu. Jenže ani milionář nechce navštěvovat všechny benzínové stanice na trase a z každého výletu udělat nákladový ekvivalent týdenní dovolené v pětihvězdičkovém hotelu.
Pravda, u majitelů aut značek jako Bugatti nebo Koenigsegg nebo už to zřejmě bude pod jejich rozlišovací schopnost, ne každý sporťák ale stojí desítky milionů. A u těch více i měně obyčejných je spotřeba paliva prostě zajímavý údaj - už proto, že si jej můžeme dát do kontextu s tím, za kolik jezdíme den co den s o poznání běžnějšími stroji.
Využili jsme tedy aktualizovaného přehledu výsledků realistických testů spotřeby americké EPA a ukážeme vám spotřebu těch nejužranějších výkonných modelů na trhu, nevyjímaje ani stroje zmíněných značek. Testy EPA mají daleko k těm evropským a i když pochopitelně též dokladují spotřebu při jediném, klidném jízdním stylu, je to spotřeba skutečná, při takovém ježdění dosažitelná. Evropské testy jsou naohýbané všemi směry, aby pro automobilky vyšly tak, jak samy potřebují.
Každého výrobce výkonných aut zastupuje nejsilnější model v nabídce a žebříček pořadí jsme sestavili od nejvyšší spotřeby. Za zmínku stojí pár rekordmanů. Očekávatelným vítězem se stalo Bugatti Chiron s kombinovanou spotřebou 21,4 l/100 km. O stupínek níže najdeme Lamborghini Aventador S s 19,60 l/100 km a bronz získal Jeen Grand Cherokee Trackhawk s 18,09 l/100 km v kombinaci. Až čtvrtý je Keonigsegg Agera RS. Ten bere Bugatti rekordy v rychlosti a i zde je lepší, v kombinaci žádá 18,1 l/100 km. Pro přehlednost soupis ukončíme pátým místem s Ferrari 812 Superfast požadujícím též 18,1 l/100 km - pro zbytek výsledků vás odkážeme na přiložené tabulky, je v nich celkem 22 aut.
Pro srovnání, jen o kousek méně výkonná, ale hybridní Acura NSX vykázala kombinovanou potřebu 11,2 l/100km. Na paměti je přitom potřeba mít, že naměřené hodnoty vycházejí z běžných testů prováděných za stejných podmínek, za kterých malý hatchback bere přibližně 6 l/100 km. Jezdí se při nich rychlostmi, pro které zdaleka nejsou potřeba stovky koní, přesto jsou spotřeby vysoké.
V případě řádného využití potenciálu by to bylo značně více - nakonec víme, že u Chironu není podle slov automobilky problém ani bájných „sto na sto”. Naštěstí ale nejde nikdy o tolik, kolik si při svém vzletu žádá třeba raketoplán. Ten se podle dostupných údajů při startu pohybuje se spotřebou 0,29 litru paliva na... 1 centimetr. Skutečně, kdyby takto startoval sto kilometrů, „jel” by se spotřebou 2 918 918 litrů paliva na 100 km. A pak si stěžujte na vašich 10 litrů na sto...
Nejužranější auta současnosti podle testů americké EPA
Pět nejužranějších modelů obrazem
Tohle jsou nejužranější auta současnosti podle americké EPA. Společnost je to veskrze očekávaná...
Zdroj: EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch