Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se

Evropské testy spotřeby jsou jistě zajímavé, ale dočtete se v nich jen bludy. Americké realistické a neunikají jim ani vozy Bugatti či Koenigseggu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se

10.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Evropské testy spotřeby jsou jistě zajímavé, ale dočtete se v nich jen bludy. Americké realistické a neunikají jim ani vozy Bugatti či Koenigseggu.

Vysoce výkonné automobily se nás ohromují objemem motoru, počtem válců pod kapotou, zrychlením či maximální rychlostí. A tak to má i být, v jejich případě jsou právě to ta správná data. Jenže majitelé si o nich nejen čtou, musí s nimi i jezdit a pak čelí trochu jiným číslům. Na fakturách za servis obvykle bývají pro jiné astronomické částky, podobě vysoké jsou i náklady na benzín.

Ti, kteří o supersportech jen sní, s oblibou tvrdí, že když už někdo na takové auto má, přece nebude řešit spotřebu. Jenže ani milionář nechce navštěvovat všechny benzínové stanice na trase a z každého výletu udělat nákladový ekvivalent týdenní dovolené v pětihvězdičkovém hotelu.

Pravda, u majitelů aut značek jako Bugatti nebo Koenigsegg nebo už to zřejmě bude pod jejich rozlišovací schopnost, ne každý sporťák ale stojí desítky milionů. A u těch více i měně obyčejných je spotřeba paliva prostě zajímavý údaj - už proto, že si jej můžeme dát do kontextu s tím, za kolik jezdíme den co den s o poznání běžnějšími stroji.

Využili jsme tedy aktualizovaného přehledu výsledků realistických testů spotřeby americké EPA a ukážeme vám spotřebu těch nejužranějších výkonných modelů na trhu, nevyjímaje ani stroje zmíněných značek. Testy EPA mají daleko k těm evropským a i když pochopitelně též dokladují spotřebu při jediném, klidném jízdním stylu, je to spotřeba skutečná, při takovém ježdění dosažitelná. Evropské testy jsou naohýbané všemi směry, aby pro automobilky vyšly tak, jak samy potřebují.

Každého výrobce výkonných aut zastupuje nejsilnější model v nabídce a žebříček pořadí jsme sestavili od nejvyšší spotřeby. Za zmínku stojí pár rekordmanů. Očekávatelným vítězem se stalo Bugatti Chiron s kombinovanou spotřebou 21,4 l/100 km. O stupínek níže najdeme Lamborghini Aventador S s 19,60 l/100 km a bronz získal Jeen Grand Cherokee Trackhawk s 18,09 l/100 km v kombinaci. Až čtvrtý je Keonigsegg Agera RS. Ten bere Bugatti rekordy v rychlosti a i zde je lepší, v kombinaci žádá 18,1 l/100 km. Pro přehlednost soupis ukončíme pátým místem s Ferrari 812 Superfast požadujícím též 18,1 l/100 km - pro zbytek výsledků vás odkážeme na přiložené tabulky, je v nich celkem 22 aut.

Pro srovnání, jen o kousek méně výkonná, ale hybridní Acura NSX vykázala kombinovanou potřebu 11,2 l/100km. Na paměti je přitom potřeba mít, že naměřené hodnoty vycházejí z běžných testů prováděných za stejných podmínek, za kterých malý hatchback bere přibližně 6 l/100 km. Jezdí se při nich rychlostmi, pro které zdaleka nejsou potřeba stovky koní, přesto jsou spotřeby vysoké.

V případě řádného využití potenciálu by to bylo značně více - nakonec víme, že u Chironu není podle slov automobilky problém ani bájných „sto na sto”. Naštěstí ale nejde nikdy o tolik, kolik si při svém vzletu žádá třeba raketoplán. Ten se podle dostupných údajů při startu pohybuje se spotřebou 0,29 litru paliva na... 1 centimetr. Skutečně, kdyby takto startoval sto kilometrů, „jel” by se spotřebou 2 918 918 litrů paliva na 100 km. A pak si stěžujte na vašich 10 litrů na sto...

Nejužranější auta současnosti podle testů americké EPA


Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 1 - Auta s nejvyssi spotrebou dle EPA USA 01Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 2 - Auta s nejvyssi spotrebou dle EPA USA 02

Pět nejužranějších modelů obrazem

Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 3 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 02Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 4 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 09Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 5 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 34
Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 6 - Lamborghini Aventador S 2017 prvni sada 01Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 7 - Lamborghini Aventador S 2017 prvni sada 06Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 8 - Lamborghini Aventador S 2017 prvni sada 13
Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 9 - 2015 jeep grand cherokee srt 05Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 10 - 2015 jeep grand cherokee srt 07Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 11 - 2015 jeep grand cherokee srt 11
Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 12 - Koenigsegg Agera RS zive 06Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 13 - Koenigsegg Agera RS zive 10Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 14 - Koenigsegg Agera RS zive 20
Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 15 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 02Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 16 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 04Kolik „žerou” nejvýkonnější auta dneška dle realistických testů? Podívejte se - 17 - Ferrari 812 Superfast 2017 prvni sada 11
Tohle jsou nejužranější auta současnosti podle americké EPA. Společnost je to veskrze očekávaná...

Zdroj: EPA

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.