Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo dal dohromady úžasnou sbírku 13 vzácných BMW. Teď je na prodej, jen celá
14.11.2018 | Petr Prokopec
Pokud milujete BMW, nad touto kolekcí se vám budou sbíhat sliny v ústech. Jsou v ní skoro všechna nejlepší auta značky posledních dekád a může být celá vaše, levněji než jedno Bugatti.
Za 2,3 milionu dolarů, tedy v přepočtu za skoro 53 milionů korun, dnes můžete pořídit mnohé a zároveň také prakticky nic. Pokud třeba toužíte kupříkladu po šestipokojovém bytu v pražské Pařížské ulici, bude vám ještě dalších 70 milionů scházet. Na druhou stranu za koupíte někde na venkově za stejnou sumu půlku vesnice. V rámci automobilového světa vám pak daná suma nepostačí ani na jedno Bugatti Chiron, jeho základní cena je ještě o 400 000 USD (9,2 mil. Kč) vyšší. Ovšem může si pořídit klidně 13 BMW. A ne jen tak ledajakých.
Za pevně stanovenou sumu 2,3 milionu dolarů je totiž momentálně u společnosti Enthusiast Auto Group k mání kolekce výjimečných vozů z produkce mnichovské automobilky, jejímž zlatým hřebem je BMW M1. Tento model vznikl pouze v 399 exemplářích, navíc jako vůbec první auto v historii značky dostal motor uložený uprostřed. Nabízený kus je z roku 1981, kdy došlo k zastavení montážních linek. Vůz prošel renovací, bude tedy jako nový.
Ve stejné kondici je samozřejmě i zbývající dvanáctka, ze které hned čtyři exempláře nosí logo „M3“ - jde o ucelenou sbírku v rámci celé kolekce, neboť tu máme M3 E30 Sport Evolution (1990), M3 E36 Lightweight (1995), M3 E46 Competition Package (2005) a M3 E92 Lime Rock Park Edition (2013). Ve všech případech je tedy řeč o atmosférických motorech, poslední zmíněná osmiválcová verze byla vyrobena pouze ve 200 kusech. U všech došlo k odstranění omezovače rychlosti, maximálka se tak vyšplhala až na 301 km/h.
Dále tu máme „Zetkovou“ kolekci, jež zahrnuje modely Z1 (1991), Z3 M Coupe (2001), Z4 M Coupe (2007) a Z8 Roadster. První z nich disponuje unikátními dveřmi, jež se zasunují do bočních prahů. BMW svého času tvrdilo, že jejich výměna v případě potřeby zabere pouhých 40 minut, ve skutečnosti však jde o náročnou 6hodinovou operaci. U takového Z8 vás nic takového nečeká, na druhou stranu však jde o jediný vůz z této čtveřice, jenž disponuje osmiválcovou jednotkou - samozřejmě atmosférickou.
Stejnou pohonnou jednotku se 400 koňmi dostalo do vínku také BMW M5 E39 (2002), v případě úplně první generace tohoto čtyřdveřového sedanu (E28 z roku 1988) je však třeba počítat se šestiválcem. V obou případech však agregáty doplňuje manuální převodovka, která ostatně nechybí ani modelu M6 E24 (1988). Tento vůz je přitom v Evropě znám pod označením M635CSi, zároveň pak vůči nabízenému americkému provedení disponuje vyšším výkonem (290 vs 260 koní) i nižší hmotností (1 500 vs 1 619 kg).
Ve finále pak již jen můžeme zmínit nejnovější vůz kolekce, a sice BMW 1M Coupe z roku 2011, který jako jediný v nabídce disponuje přeplňovaným agregátem. To ale jeho schopnosti nesnižuje, zvláště v kontextu s relativně nízkou hmotností (1 495 kg). Mnichovská automobilka přitom u tohoto vozu zpočátku počítala pouze s omezenou sérií 2 700 exemplářů, nakonec však díky enormnímu zájmu publika vzniklo 6 309 kusů. Každý pak dostal funkci overboost, jež točivý moment navyšovala na 500 Nm.
Tím je naše virtuální prohlídka u konce, míč je nyní na vaší straně. Možná překvapivě ale dodáme, že bude možná lepší jej zahrát do autu. Pokud totiž vezmeme v potaz skutečnost, že M1 se v průměru prodává za 600 tisíc dolarů (13,8 mil. Kč), pak na každý ze zbývajících vozů připadá průměrná cena 141 666 USD (3,3 mil. Kč). To je ale ve většině případů přestřelená suma, ale samozřejmě, poskládat taková auta a dát je do prvotřídního stavu také něco stojí...
Tato kolekce třinácti vzácných BMW je aktuálně na prodej. Může být vaše jen celá naráz za ne zrovna nízkých 53 milionů Kč
Zdroj: Enthusiast Auto Group@Facebook
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva