Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo si upravil auto jen pomocí montážní pěny. I přes otřesný výsledek je to kumšt
20.9.2018 | Mirek Mazal
Když spatříte hotové auto, pomyslíte si cosi o cirkusovém tuningu. Stojí za ním ale obdivuhodná práce s bruskou a nekonečnými kvanty montážní pěny.
Konstrukce sériově vyráběných automobilů je hra na kompromisy. Nová auta jsou postavena tak, aby uspokojila co největší množství zákazníků, pomineme-li tedy výjimky cílené na velmi bohatou klientelu. Obecným pravidlem je hledání zlaté střední cesty - někomu vyhovuje tvrdý podvozek, jinému plavné houpání, proto je výsledek někde uprostřed, který ani jednu stranu neurazí, žádnou ale ani nenadchne.
Právě proto se najde dost jedinců, kterým tovární nastavení auta nevyhovuje a začnou si vůz přizpůsobovat k obrazu svému. Často se ladí technika, ještě častěji vzhled. Občas to ale dojde neskutečně daleko, jako v tomto případě.
Možná sklony k exhibicionismu ovlivnily tvorbu neznámého muže z Litvy, který starší Mercedes CLK změnil na vozítko, které by se neztratilo v manéži vedle medvěda na motorce. Když uzříte jen výsledek, nejspíše si odplivnete, nebo se v lepším případě od plic zasmějete. Pohled na proces, který mu předcházel, ale zaslouží uznání - tohle by s takovými prostředky nesvedl jen tak někdo.
Hlavním pracovním nářadím tu totiž byla úhlová bruska s montážní pěnou, víc nic. Projekt přeměny odstartoval odřezáním všeho přebytečného a instalací 30palcových chromových disků. Nečekaný začátek pokračoval v podobném duchu, když Litevec sáhl právě po montážní pěně. Nastříkal vždy tučnou vrstvu pěny na původní karoserii a po zaschnutí z ní sochal tvary podle svého vkusu. Že jde o Mercedes byste po dokončení nepoznali, bez povšimnutí nezůstala ani přední maska, která dostala podobu trojúhelníkové chromové mříže. Zadní partie s kulatými světlomety a náznakem kachního ocasu po vzoru Porsche nebudí o nic menší rozpaky.
Na fotkách z garáže je vidět, že svérázný umělec občas partie přeměřuje pro zvýšení symetrie. A kupodivu se mu podařilo venkovní část vybrousit stejně na všech stranách. Je čas nahlédnout dovnitř auta, ani tam tuny pěny nechybí. Všechny výsledné tvary vznikly jen tak, pouze povrchová úprava a některé doplňky vyžadovaly trochu jiný materiál. Je tedy otázkou, co z takového potěmkinovského povozu zbude po přejetí pár nerovnosti a prvním bočním poryvu větru, o to ale zřejmě autorovi nešlo.
Jak už jsme zmínili, výsledek není dvakrát atraktivní, ale o konečné dílo v červeném laku tu zase tolik nejde - podobných úprav už jsme pár viděli. Aby se ale do tak zásadního překopání vozu někdo pustil jen se zmíněnými prostředky, to jsme ještě nezažili. Tady se na kompromisy nehrálo a Litevec šel přímo za svým cílem. Jestli stvořil něco lepšího než tovární CLK, to už posuďte sami, ale i to je tady nakonec druhotné...
Výrobní proces auta, které nemá konkurenci. V konečném důsledku obdivuhodné dílo s koly z autobusu a barvou Ferrari
Zdroj: Drive Tribe
Další zajímavé články:
Bleskovky
- Elon Musk veřejně pochválil starou Ladu, a to ani nemusela být na elektřinu
před hodinou - Servis zákaznici zničil auto při zkušební jízdě, přesto ji donutil zaplatit za opravu
před 7 hodinami - Skrytá kamera natočila dopravní policisty, jak si rozdělují úplatky, teď jdou do vězení
14.2.2019 - Nejlevnější SUV Škody natočeno v běžném provozu, teď teprve ukazuje svou velikost
14.2.2019 - Německá policie bojuje proti pachatelům moderních přestupků nečekaně moderně
13.2.2019
Nejčtenější články
- K mání je auto Jasona Stathama, docela levně. I proto, že za výbavu dal 2,9 milionu
19.1.2019 - Na nové Toyotě Supra je 9 falešných otvorů, stydí se za ně i šéftechnik značky
19.1.2019 - Extratřída mezi luxusními hotely na kolech skrývá v útrobách vše, na co pomyslíte
19.1.2019 - Kliky dveří nového Porsche 911 fungují dost svérázným způsobem
19.1.2019 - 75letý penzista popírá předsudky, jedno z nejostřejších BMW si užívá i v bahně
19.1.2019 - Prezidentovi Ukrajiny asi nestačil vládní Mercedes, pořídil si „vesmírnou loď”
19.1.2019 - Co dělat, abyste auto nastartovali i v tuhé zimě? A jak případně rychle oživit baterii?
19.1.2019 - Tatra 613 K: Ve vzácné verzi se mohla svézt jen elita mezi papaláši
20.1.2019 - Rusové začali vyrábět pancéřovaný buldozer, na stavbách ho vážně nečekejte
20.1.2019 - Asi nejošklivější svatební auto udělá z velkého dne teprve nezapomenutelný zážitek
20.1.2019
Nové na MotoForum.cz
- Poslední generálka 06:14
- Valentino Rossi má dnes 40 let 11:18
- Rossi dnes slaví 40. narozeniny 08:00
- Filip Salač po testech v Jerezu 15.2.2019
- Manuel Pagliani ukončil kariéru 15.2.2019
Nové na MotoForum.cz
- Poslední generálka 06:14
- Valentino Rossi má dnes 40 let 11:18
- Rossi dnes slaví 40. narozeniny 08:00
- Filip Salač po testech v Jerezu 15.2.2019
- Manuel Pagliani ukončil kariéru 15.2.2019
Živá témata na fóru
- Co právě teď posloucháte? 17:57 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 17:48 - abgx1
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 17:32 - Rageweawer
- S větrem ve vlasech.... 17:29 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 17:12 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 17:12 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 15:51 - Stepan
- Lyžárna 13:17 - jožko
- Původně to měla být MX5 ND, nakonec to je GT86 10:19 - jarka
- Onboard videa 09:58 - M.Z.
Autobazar
Škoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2017
350 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2018
320 000,- KčRenault Thalia 1.2 16V
r.v. 2012
90 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2015
190 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2017
250 000,- KčMazda 2 1.4 i
r.v. 2009
120 000,- KčRenault Thalia 1.2 16V
r.v. 2010
75 000,- KčRenault Clio 1.2 16V
r.v. 2009
75 000,- Kč