Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo si upravil auto jen pomocí montážní pěny. I přes otřesný výsledek je to kumšt
20.9.2018 | Mirek Mazal
Když spatříte hotové auto, pomyslíte si cosi o cirkusovém tuningu. Stojí za ním ale obdivuhodná práce s bruskou a nekonečnými kvanty montážní pěny.
Konstrukce sériově vyráběných automobilů je hra na kompromisy. Nová auta jsou postavena tak, aby uspokojila co největší množství zákazníků, pomineme-li tedy výjimky cílené na velmi bohatou klientelu. Obecným pravidlem je hledání zlaté střední cesty - někomu vyhovuje tvrdý podvozek, jinému plavné houpání, proto je výsledek někde uprostřed, který ani jednu stranu neurazí, žádnou ale ani nenadchne.
Právě proto se najde dost jedinců, kterým tovární nastavení auta nevyhovuje a začnou si vůz přizpůsobovat k obrazu svému. Často se ladí technika, ještě častěji vzhled. Občas to ale dojde neskutečně daleko, jako v tomto případě.
Možná sklony k exhibicionismu ovlivnily tvorbu neznámého muže z Litvy, který starší Mercedes CLK změnil na vozítko, které by se neztratilo v manéži vedle medvěda na motorce. Když uzříte jen výsledek, nejspíše si odplivnete, nebo se v lepším případě od plic zasmějete. Pohled na proces, který mu předcházel, ale zaslouží uznání - tohle by s takovými prostředky nesvedl jen tak někdo.
Hlavním pracovním nářadím tu totiž byla úhlová bruska s montážní pěnou, víc nic. Projekt přeměny odstartoval odřezáním všeho přebytečného a instalací 30palcových chromových disků. Nečekaný začátek pokračoval v podobném duchu, když Litevec sáhl právě po montážní pěně. Nastříkal vždy tučnou vrstvu pěny na původní karoserii a po zaschnutí z ní sochal tvary podle svého vkusu. Že jde o Mercedes byste po dokončení nepoznali, bez povšimnutí nezůstala ani přední maska, která dostala podobu trojúhelníkové chromové mříže. Zadní partie s kulatými světlomety a náznakem kachního ocasu po vzoru Porsche nebudí o nic menší rozpaky.
Na fotkách z garáže je vidět, že svérázný umělec občas partie přeměřuje pro zvýšení symetrie. A kupodivu se mu podařilo venkovní část vybrousit stejně na všech stranách. Je čas nahlédnout dovnitř auta, ani tam tuny pěny nechybí. Všechny výsledné tvary vznikly jen tak, pouze povrchová úprava a některé doplňky vyžadovaly trochu jiný materiál. Je tedy otázkou, co z takového potěmkinovského povozu zbude po přejetí pár nerovnosti a prvním bočním poryvu větru, o to ale zřejmě autorovi nešlo.
Jak už jsme zmínili, výsledek není dvakrát atraktivní, ale o konečné dílo v červeném laku tu zase tolik nejde - podobných úprav už jsme pár viděli. Aby se ale do tak zásadního překopání vozu někdo pustil jen se zmíněnými prostředky, to jsme ještě nezažili. Tady se na kompromisy nehrálo a Litevec šel přímo za svým cílem. Jestli stvořil něco lepšího než tovární CLK, to už posuďte sami, ale i to je tady nakonec druhotné...
Výrobní proces auta, které nemá konkurenci. V konečném důsledku obdivuhodné dílo s koly z autobusu a barvou Ferrari
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera