Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Někdo si upravil auto jen pomocí montážní pěny. I přes otřesný výsledek je to kumšt
20.9.2018 | Mirek Mazal
Když spatříte hotové auto, pomyslíte si cosi o cirkusovém tuningu. Stojí za ním ale obdivuhodná práce s bruskou a nekonečnými kvanty montážní pěny.
Konstrukce sériově vyráběných automobilů je hra na kompromisy. Nová auta jsou postavena tak, aby uspokojila co největší množství zákazníků, pomineme-li tedy výjimky cílené na velmi bohatou klientelu. Obecným pravidlem je hledání zlaté střední cesty - někomu vyhovuje tvrdý podvozek, jinému plavné houpání, proto je výsledek někde uprostřed, který ani jednu stranu neurazí, žádnou ale ani nenadchne.
Právě proto se najde dost jedinců, kterým tovární nastavení auta nevyhovuje a začnou si vůz přizpůsobovat k obrazu svému. Často se ladí technika, ještě častěji vzhled. Občas to ale dojde neskutečně daleko, jako v tomto případě.
Možná sklony k exhibicionismu ovlivnily tvorbu neznámého muže z Litvy, který starší Mercedes CLK změnil na vozítko, které by se neztratilo v manéži vedle medvěda na motorce. Když uzříte jen výsledek, nejspíše si odplivnete, nebo se v lepším případě od plic zasmějete. Pohled na proces, který mu předcházel, ale zaslouží uznání - tohle by s takovými prostředky nesvedl jen tak někdo.
Hlavním pracovním nářadím tu totiž byla úhlová bruska s montážní pěnou, víc nic. Projekt přeměny odstartoval odřezáním všeho přebytečného a instalací 30palcových chromových disků. Nečekaný začátek pokračoval v podobném duchu, když Litevec sáhl právě po montážní pěně. Nastříkal vždy tučnou vrstvu pěny na původní karoserii a po zaschnutí z ní sochal tvary podle svého vkusu. Že jde o Mercedes byste po dokončení nepoznali, bez povšimnutí nezůstala ani přední maska, která dostala podobu trojúhelníkové chromové mříže. Zadní partie s kulatými světlomety a náznakem kachního ocasu po vzoru Porsche nebudí o nic menší rozpaky.
Na fotkách z garáže je vidět, že svérázný umělec občas partie přeměřuje pro zvýšení symetrie. A kupodivu se mu podařilo venkovní část vybrousit stejně na všech stranách. Je čas nahlédnout dovnitř auta, ani tam tuny pěny nechybí. Všechny výsledné tvary vznikly jen tak, pouze povrchová úprava a některé doplňky vyžadovaly trochu jiný materiál. Je tedy otázkou, co z takového potěmkinovského povozu zbude po přejetí pár nerovnosti a prvním bočním poryvu větru, o to ale zřejmě autorovi nešlo.
Jak už jsme zmínili, výsledek není dvakrát atraktivní, ale o konečné dílo v červeném laku tu zase tolik nejde - podobných úprav už jsme pár viděli. Aby se ale do tak zásadního překopání vozu někdo pustil jen se zmíněnými prostředky, to jsme ještě nezažili. Tady se na kompromisy nehrálo a Litevec šel přímo za svým cílem. Jestli stvořil něco lepšího než tovární CLK, to už posuďte sami, ale i to je tady nakonec druhotné...
Výrobní proces auta, které nemá konkurenci. V konečném důsledku obdivuhodné dílo s koly z autobusu a barvou Ferrari
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva