Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb

Je tak výjimečné a nevídané, že jej krom fanoušků mnichovské značky nebude znát téměř nikdo a svého času vznikla jen hrstka oficiálních fotek. Jedno je teď k mání skoro nejeté.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb

12.11.2020 | Petr Prokopec

Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb

/

Foto: BMW

Je tak výjimečné a nevídané, že jej krom fanoušků mnichovské značky nebude znát téměř nikdo a svého času vznikla jen hrstka oficiálních fotek. Jedno je teď k mání skoro nejeté.

Nemusíte být zas až takoví fandové BMW, abyste si mysleli, že moderní historii mnichovské automobilky máte dobře zmapovanou. Řady 3, 5, 6 a 7 jsou jasná věc, později přišly i 8, 1, 4 a 2, nějaká eMka, pár SUV s písmenem X v názvu, sportovní Zetka a nakonec i elektrické a hybridní typy s „íčkem” ve jméně... Nezdá se to být až tak složité. Přesto existuje pár modelů, o jejichž existenci ví jen pár zasvěcených a přesně takový teď máme před sebou.

Může se zdát, že jde jen o další exemplář řady 7 generace E38, které jsou tu a tam stále k vidění i na českých silnicích, ale není tomu tak. Toto je velmi vzácná varianta L7 - nikoli 750Li či cokoli podobného, ale prostě jen L7 -, která nevznikla ani ve čtyřciferném množství exemplářů. Je to jedna z největších vzácností historie BMW a představovala absolutní vrchol mnichovské produkce své doby.

Verze L7 přišla na svět v roce 1997, tedy tři roky po zahájení výroby generace E38. Založena byla na dvanáctiválcovém modelu 750i, i ve srovnání s jeho prodlouženou verzí byl ovšem rozvor prodloužen o 25 centimetrů na 3,3 metru. Díky tomu se celková délka protáhla na 5,37 m. Základní řada 7 tak vedle L7 vypadala jako trpaslík, nabídnout totiž mohla pouze 2,93metrový rozvor a 4,98metrovou délku.

Veškeré prodloužení šlo ve prospěch prostoru vzadu, do dvojice komfortních křesel tak mohou usednout i 2,2 metru vysocí hráči basketbalu. Překvapivě však do Spojených států BMW L7 nezamířilo, místo toho bylo určeno pouze pro Evropu, Střední východ a jihovýchodní Asii. Během prvních dvou let výroby vzniklo 462 kusů, po faceliftu v roce 1998 bylo do roku 2001 vyrobeno dalších 437 vozů ve verzích s levo- i pravostranným řízením.

Modernizace ovšem byla vcelku umírněná, v rámci vzhledu se týkala víceméně jen předních a zadních světlometů. Standardem se pak ve všech případech staly hlavové airbagy, pod kapotou se však u provedení L7 nepohnul ani šroubek. Po celou dobu tedy vůz profitoval z 5,4litrového dvanáctiválce, který byl naladěn na 322 koní a 490 Nm. S tímto výkonem všech 899 aut - to je finální bilance vyrobených exemplářů - zvládalo až 250 km/h.

Spíše než na jízdní dynamiku se ovšem provedení L7 zaměřilo na komfort, proto bylo možné uvnitř počítat s elektricky stavitelnými sedadly, zadními opěrkami pro nohy, chladničkou, televizí s tunerem a videopřehrávačem, přehrávačem na 6 CD či navigací . Za příplatek byl k dispozici dokonce i palubní osobní počítač nebo fax, který by vám dnes pochopitelně nebyl k ničemu - tedy krom pořádání exkurzí do historie.

Od roku 2000 navíc BMW začalo nabízet i příplatkovou skleněnou stěnu, jenž mohla dělit řidiče a cestující vzadu. Všechny tyto prvky můžete vidět na jedné z hrstky oficiálních fotek, které byly svého času i později prodávány, v prodeji se ale nyní objevil méně honosně vyrobený kus, který můžete vidět na zdrojovém odkazu. Ten pro změnu disponuje audiovizuálním systémem značky Lenco schovaným v sedadle řidiče, se kterým si může přehrát videokazety, pokud tedy ještě nějaké seženete.

Přímo tento vzácný stroj pochází ze samotného závěru výroby s pouhými 42 tisíci km a zdá se být ve velmi dobrém stavu. Prodávající říká, že auto jezdí jako nové není důvod mu při daném nájezdu a servisní historii nevěřit. Mluvit v případě možnosti koupě o výjimečné příležitosti je slabé slovo - je to jediná L7 na prodej široko daleko, navíc vizuálně skoro nedotčená.

Buď jak buď, auto je k mání za 48 500 euro, tedy asi 1,28 milionu Kč. To je vskutku vysoká částka na brzy 20 let starý vůz, ale podívejte se hlavně na prostor a luxus, který L7 nabízí cestujícím vzadu - něco takového zaujme i dnes a za zmíněnou cifru koupíte mezi novými vozy leda Škodu Superb 2,0 TSI Laurin & Klement v provedení blízkém základnímu. Pravda prostorný, výkonný a vybavený vůz, vedle L7 je ale i ten vzadu stísněný a skromný.


Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb - 1 - BMW L7 oficialni ilu 01Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb - 2 - BMW L7 oficialni ilu 02Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb - 3 - BMW L7 oficialni ilu 03Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb - 4 - BMW L7 oficialni ilu 04Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb - 5 - BMW L7 oficialni ilu 05Vzácný vrchol německého luxusu je k mání skoro nejetý za cenu nové Škody Superb - 6 - BMW L7 oficialni ilu 06
BMW L7 bylo na přelomu milénia vrcholem německého automobilového luxusu. I dnes okouzlí tím, co nabízel hlavně cestujícím vzadu. Jeden pramálo jetý kus je dnes na prodej za necelých 1,3 milionu Kč. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: Mobile.de

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše