Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Nenápadný servis kousek od ČR skrývá nejúchvatnější sbírku japonských aut
19.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V Eckentalu, asi 150 km od českých hranic, se v nenápadném servisu skrývá přes 100 Japonců hlavně od Mitsubishi. Všude, kam se podíváte.
Napadlo vás někdy, kde se na světě skrývá nejúžasnější sbírka vozů Mitsubishi? Pokud ne, jistě nejste sami. A pokud jste odhadovali Japonsko, platí nepochybně totéž. Koneckonců, Mitsubishi je japonská značka a spousta zajímavých modelů se vyráběla jen pro japonský trh. Jenže byli byste na omylu - bavíme-li se o známých sbírkách, nachází se ta nejúchvatnější v Německu. A právě tu dokumentuje zhruba stovka fotek, kterou si můžete prohlédnout níže.
Tilo Macht se svou manželkou Anjou provozují prodejnu a servis Autohaus Macht v bavorkském Eckentalu, městečku kousek od Norimberka. Specializují se na servis Mitsubishi, Subaru, Suzuki a Saabů; je to možná zvláštní kombinace, ale její první tři čtvrtiny můžou napovídat něco o obsesi japonskými značkami. Ta obsese jde ale daleko za hranice toho, co by člověk nazval servisem, prodejnou a fandovstvím. Je to skutečně Posedlost s velkým „P”.
Když k tomuto místu dorazíte, uvítá vás řada několika japonských aut, obsahující Lancery, které vypadají, jako by zrovna přijely z rallye. Už to zaujme, těžko by vás ale v tu chvíli napadlo, že jde jen o nepatrnou špičku obrovského ledovce, který se ukrývá v přilehlých budovách a zahrnuje cokoliv od běžných Coltů přes postarší japonské krabice až po vzácné Mitsubishi FTO, které bylo k mání jen v Japonsku. Je jich tu víc než stovka.
Tilo Macht je synem prodejce vozů Mitsubishi a pohyboval se mezi nimi odmalička. Vypěstoval si k nim tedy lásku a vidí je jednak jako nástroj reklamy a jednak jako dlouhodobou investici. Potud vysvětlení, proč sbírá zrovna Mitsubishi; po pravdě, když někdo sbírá vozy Porsche nebo Ferrari, není to nic tak neobvyklého. Mitsubishi, de facto mainstreamová značka, by nás jako sběratelský artikl opravdu nenapadla, aspoň ne v takhle obrovském měřítku.
V řadě aut na ulici vidíme několik pseudo-soutěžních Lancerů, které ale mají značky pro běžný provoz. Rallye speciálům se ale podobají tak moc, až organizátoři jedné rallye údajně naváděli Machta do servisního prostoru, když se na událost přijel jen podívat. Běžně se se svými auty účastní historických rallye, ale tenkrát zůstal mezi diváky. Také tu je starý hranatý Lancer z Maďarska, který má motor z Lanceru Evo III a turbo a sání z Nissanu Skyline R34 GT-R. Kousek vedle stojí červené Sapporo Turbo; pokud tohle jméno slyšíte poprvé, nejste sami.
Vstup do servisu opravdu jen naznačí, co lze očekávat všude kolem něj
Když pak jdete dozadu podél haly, uvítá vás modrozelené Mitsubishi Eclipse a za plotem kei-car Subaru Sambar s přídí připomínající VW T1. Následuje vzácný Lancer 1800 Turbo, který Machtovým poslalo Muzeum Mitsubishi v Japonsku. A pak je tu nenápadný Colt, který má pod kapotou dvoulitrovou V6 o 200 koních z modelu FTO a podvozek a brzdy z Lanceru Evo III. V hale stojí další Colt, který má dostat 2,5l V6 z Galantu, kdyby dvoulitr byl málo.
A pak vstoupíte do haly a podíváte se vlevo, kde je jádro sbírky - hromada starých, zaprášených, nepoužívaných Mitsubishi. Začínáme hnědým Lancerem Kombi z roku 1977, údajně jedním ze dvou v celém Německu. Vedle stojí staré Pajero a za hnědým kombíkem je Mitsubishi FTO, zmíněné zkraje našeho článku. Vedle stojí žluté Celeste s 2,3l dieselem z Pajera, který do něj byl namontován v Nizozemsku, a před tímhle autem vidíme modrý Galant Coupé, který je prý jediný v Evropě.
Spousta aut z této sbírky jsou v Evropě naprostými raritami
Garáž obsahuje řadu Starionů, některé s továrním rozšířením blatníků, vidíme také další staré Lancery, několik Eclipse v různých mírách tuningu a pod různě tlustými nánosy prachu. Ty jasně říkají, že auta v téhle sbírce nejsou pečlivě udržovaná, většina z nich není možná ani provozuschopná a kdyby se s nimi chtěl někdo projet, musel by na nich strávit pár dnů práce, aby znova fungovaly.
Jenže to není všechno. Za touhle místností je další, ve které stojí pár dalších Starionů a Eclipse, druhé ze dvou Sapporo kabrio nebo třeba šedý Colt Turbo, údajně vůbec první prodaný Colt v Německu. Hvězdou snad celé sbírky je ale starý Colt 1000, který Machtovi získali z Austrálie. Nebude rychlý a očividně nejezdí často, ale je to prý jeden z pouhých 10 kusů, které zbývají na celém světě.
Mnohdy pod nánosy prachu se ukrývají auta, za která by někteří snad i vraždili
Všude kolem se válejí pneumatiky a kola, ale také třeba bloky motoru, ležící bez ladu a skladu na hromadě nebo prostě překážející na podlaze. Když mezi sloupy pneumatik zahlédnete zádě dalších aut, protáhnete se dovnitř a vidíte další hromadu zaprášených Coltů, Galantů a Lancerů.
Spousta dalších aut stojí venku; stačí se protáhnout vedle náklaďáku odtahovky značky Isuzu - jako by to mohlo být něco jiného, než Japonec - a spočinete zrakem na dvorku plném dalších Mitsubishi a Subaru. Spousta z nich má oloupaný lak, další spousta zarůstá křovím - bohužel, chtělo by se dodat. Mezi japonci vidíme i jeden relativně nový Saab; že s ním půjde odjet, si ale iluze neděláme.
Jak stojí i výše, Tilo a Anja vidí tuhle hromadu aut jako investice. Jenže čím déle budou stát takhle bez hnutí a bez péče, tím více se z nich bude stávat hromada šrotu. Spoustu aut se nevyplatí zachraňovat už nyní, ale vidíme minimálně jednu Imprezu RA a jedno Mitsubishi FTO, které by jistě udělaly radost nejednomu petrolheadovi - a skutečně by jezdily, nestály by bez života uprostřed hromady dalších aut.
Udržovat stovku aut v provozu je samozřejmě velmi nákladné a dá se tedy pochopit, že z celé sbírky skutečně jezdí odhadem tak 15 procent aut. Spousta ostatních by ale jezdit ještě velmi snadno mohla. Jestli se to někdy stane rukama Machtových, však netušíme. Tahle sbírka je v každém případě dechberoucí, však si ji projděte sami...
Kompletní fotogalerie
Tilo Macht se ženou shromáždil úctyhodné houfy japonských aut. Bohužel, většina z nich nejezdí
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB