Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Oceány brázdí další luxusní loď se závodní tratí. Je tou vůbec nejdelší svého druhu
26.11.2018 | Petr Miler
Až vás partnerka coby automobilového nadšence pozve na krásnou dovolenou na lodi, asi se zhrozíte. Když ale půjde o tuto loď, dostanou vaše pocity rázem docela jiný rozměr.
Pokud nejde třeba o závodní čluny s vazbami na automobilový svět, lodě nás příliš nezajímají. A jakožto automobilové fandy nás snad i odrazuje představa dovolené na obří výletní lodi plující kdesi uprostřed oceánu. Kdyby šlo aspoň loď, na které člověk vnímá, kde se pohybuje, takový obrovský „parník” ale není do značné míry nic jiného než velký hotel spojený se zábavním parkem, který obklopuje vodní příkop. Oceán je v tu chvíli jen omezením možnosti dělat cokoli jiného než využívat možností daných samotnou lodí.
Kdyby se mě tedy partnerka pokusila překvapit dovolenou na takovém místě, vnitřně bych se asi zhrozil, třebaže navenek bych to nedal znát. Pokud by ale volba padla na tu správnou loď, zase takové neštěstí by to být nemuselo. Firmu Norwegian Cruise Line (NCL), která navzdory svému jménu nesídlí v Norsku, ale v USA, totiž nenapadlo nic lepšího, než začít na své obří výletní lodě umísťovat i závodní okruhy. A ne jen tak ledajaké.
Mluvit můžeme v množném čísle, neboť premiérově se tato „výbava” dočkala nasazení už na lodi Norwegian Joy. Ta slouží hlavně asijské klientele a aby snad druhá polovina světa nebyla ochuzen o podobné zážitky, rozhodli se u NCL postavit ještě jedno podobné plavidlo, které si říká Norwegian Bliss. A právě o něm vám dnes povíme.
Také Bliss na své palubě hostí okruh, který je oproti tomu na Norwegian Joy ještě o 40 procent delší. A i v tomto případě hostí elektřinou poháněné motokáry, které nelze označit za pomalé. Dosahují rychlosti až 30 mph, tedy 48 km/h, což je na motokáru už dost vysoká rychlost. Aby se provozovatelům lodi nestalo, že při takovém kalupu postupně vyletí do moře všechny motokáry s i částí hostů, je při každé jízdě rychlost zpočátku omezena, aby si lidé zvykli na chování stroje. Dalším nepříjemnostem pak mají zabránit bariéry.
Trať se nachází nad všemi 19 palubami a je znovu dvoupatrová, i díky tomu může být přes 550 metrů dlouhá. To už vážně není málo, uvážíme-li motokárové využití a fakt, že i některé okruhy, na kterých se konají závody Formule 1, mají délku jen něco kolem 3 kilometrů. Pokud by se vám někdy podařilo na palubu lodi dostat, tato kratochvíle pochopitelně není zdarma, byznys výletních lodí je do značné míry založen na tom, co vám prodají během vašeho pobytu. Za 8 kol tedy zaplatíte 9,95 amerického dolaru, asi 227 Kč.
Šéf NCL říká, že jeho firma podobné trati na lodích nestaví proto, aby byla jiná za každou cenu, není to jen marketingový tahák. Lidé prý tuto kratochvíli milují a mají ji rádi o to více, že je to ta poslední, kterou by na podobném místě čekali. S tím lze souhlasit, nakonec i my bychom kvůli ní vzali takovou dovolenou zavděk.
Pokud byste měli zájem se přidat k cestujícím na některém z turnusů, ani k Norwegian Bliss to nebudete mít nejblíže - v létě korzuje poblíž Aljašky, v zimě v Karibiku. A kdyby vás zrovna závodní okruh s motokárami nezaujal, pak vězte, že loď skýtá i spoustu jiných možností vyžití, včetně možnosti postřílet mimozemšťany okupující opuštěnou vojenskou základnu, pochopitelně jen na oko...
Druhá obří výletní loď se závodním okruhem svým vybavením překonává tu první. Nejdelší trať svého druhu na ni měří přes 550 metrů
Zdroje: NCL, Miami Herald
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry