Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice

Superspeciální verze supersportovního auta, to je Pagani Zonda Cinque.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice

8.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Superspeciální verze supersportovního auta, to je Pagani Zonda Cinque.

Horacio Pagani začal s výrobou supersportovních aut z hlediska historie jeho konkurence před velmi krátkou dobou a přesto si jeho Zonda získala své místo na výsluní. A jak plynul čas, přicházely její silnější a rychlejší verze. Začalo to verzí S s 555 koňmi, pokračovalo sportovnější F (602 koní) a prozatím skončilo okruhovou verzí R s motorem o výkonu 750 koní.

Objevilo se ale několik zákazníků, kteří by právě Zondu R chtěli mít možnost prohánět i po normálních silnicích. Pan Horacio je vyslyšel a vytvořil Zondu Cinque (italsky číslovka pět). Proč Cinque? Protože jich bude vyroběno jen pět a všechny už jsou zadané.

Jako vůbec první auto v krátké historii značky bude Zonda Cinque vybavena sekvenční převodovkou s řazením pádly pod volantem i pákou na středovém tunelu. A premiéru si zde odbudou také díly z nového materiálu, uhlíko-titanových vláken.

Karoserie auta je vyvedena v kombinaci speciální stříbrné a černé barvy s červenými detaily. Na přídi je umístěn delší spoiler, na zádi nové křídlo, nad kabinou je nový centrální vstup vzduchu pro motor a po stranách přídavné vstupy chladicího vzduchu pro zadní brzdy. Spodní část vozu je úplně plochá a zásluhou řešení zádní části dosahuje aerodynamický přítlak 750 kg při rychlosti 300 km/h. Celkově je Zonda Cinque o 20 kg lehčí, než model F.

O pohon se stará motor o objemu 7,3 l, výkonu 678 koní a krouticím momentu 780 Nm, který má původ u AMG. Akcelerace 0-100 km/h trvá 3,4 s, 0-200 km/h 9,6 s a maximální rychlost je přes 350 km/h.

Díly podvozku pomohl vyvinout švédský specialista, firma Öhlins, a jsou vyrobeny z hořčíku a titanu. Jednodílná kola od firmy APP jsou kovaná ze slitininy hliníku a hořčíku (9x19" vepředu, 12,5x20" vzadu) a jsou na nich obuty pneu Pirelli PZero se speciálním složením (255/35 R19 vepředu, 350/30 R20 vzadu).

V interiéru najdeme sportovní sedadla z uhlíkových vláken od firmy Toora čalouněná kůží, volant z uhlíkových vláken, čtyřbodové pásy a ocelovou ochrannou klec.


Vybrané technické detaily:

Motor: Mercedes Benz AMG, 678 koní

Výfuk: titanový vyvložkovaný keramikou

Převodovka: sekvenční 6stupňová od firmy Cima, robotizovaná firmou Automac enginnering

Brzdy: Brembo s uhlíko-keramickými větranými kotouči o velikosti 380x34 mm vepředu a 380x34 mm vzadu. Jednodílné 6pístkové brzdiče vpředu, 4pístkové vzadu.

Hmotnost: 1210 Kg

Rozdělení hmotnosti: 47%/53%

Brzdná dráha: 100-0 km/h 2,1 s, 200-0 km/h 4,3 s

Maximální boční přetížení: 1,45 G (se silničními pneu)


Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice - 1 - Zonda Cinque 2Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice - 2 - Zonda Cinque 3Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice - 3 - Zonda Cinque 4

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.