Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice

Superspeciální verze supersportovního auta, to je Pagani Zonda Cinque.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice

8.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Superspeciální verze supersportovního auta, to je Pagani Zonda Cinque.

Horacio Pagani začal s výrobou supersportovních aut z hlediska historie jeho konkurence před velmi krátkou dobou a přesto si jeho Zonda získala své místo na výsluní. A jak plynul čas, přicházely její silnější a rychlejší verze. Začalo to verzí S s 555 koňmi, pokračovalo sportovnější F (602 koní) a prozatím skončilo okruhovou verzí R s motorem o výkonu 750 koní.

Objevilo se ale několik zákazníků, kteří by právě Zondu R chtěli mít možnost prohánět i po normálních silnicích. Pan Horacio je vyslyšel a vytvořil Zondu Cinque (italsky číslovka pět). Proč Cinque? Protože jich bude vyroběno jen pět a všechny už jsou zadané.

Jako vůbec první auto v krátké historii značky bude Zonda Cinque vybavena sekvenční převodovkou s řazením pádly pod volantem i pákou na středovém tunelu. A premiéru si zde odbudou také díly z nového materiálu, uhlíko-titanových vláken.

Karoserie auta je vyvedena v kombinaci speciální stříbrné a černé barvy s červenými detaily. Na přídi je umístěn delší spoiler, na zádi nové křídlo, nad kabinou je nový centrální vstup vzduchu pro motor a po stranách přídavné vstupy chladicího vzduchu pro zadní brzdy. Spodní část vozu je úplně plochá a zásluhou řešení zádní části dosahuje aerodynamický přítlak 750 kg při rychlosti 300 km/h. Celkově je Zonda Cinque o 20 kg lehčí, než model F.

O pohon se stará motor o objemu 7,3 l, výkonu 678 koní a krouticím momentu 780 Nm, který má původ u AMG. Akcelerace 0-100 km/h trvá 3,4 s, 0-200 km/h 9,6 s a maximální rychlost je přes 350 km/h.

Díly podvozku pomohl vyvinout švédský specialista, firma Öhlins, a jsou vyrobeny z hořčíku a titanu. Jednodílná kola od firmy APP jsou kovaná ze slitininy hliníku a hořčíku (9x19" vepředu, 12,5x20" vzadu) a jsou na nich obuty pneu Pirelli PZero se speciálním složením (255/35 R19 vepředu, 350/30 R20 vzadu).

V interiéru najdeme sportovní sedadla z uhlíkových vláken od firmy Toora čalouněná kůží, volant z uhlíkových vláken, čtyřbodové pásy a ocelovou ochrannou klec.


Vybrané technické detaily:

Motor: Mercedes Benz AMG, 678 koní

Výfuk: titanový vyvložkovaný keramikou

Převodovka: sekvenční 6stupňová od firmy Cima, robotizovaná firmou Automac enginnering

Brzdy: Brembo s uhlíko-keramickými větranými kotouči o velikosti 380x34 mm vepředu a 380x34 mm vzadu. Jednodílné 6pístkové brzdiče vpředu, 4pístkové vzadu.

Hmotnost: 1210 Kg

Rozdělení hmotnosti: 47%/53%

Brzdná dráha: 100-0 km/h 2,1 s, 200-0 km/h 4,3 s

Maximální boční přetížení: 1,45 G (se silničními pneu)


Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice - 1 - Zonda Cinque 2Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice - 2 - Zonda Cinque 3Pagani Zonda Cinque: okruhový speciál pro normální silnice - 3 - Zonda Cinque 4

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše