Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Peugeot před 15 léty stvořil luxusní sedan se závodním motorem. Výrobu zatrhnul
29.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tenhle Peugeot měl být kladivem na německé supersedany a s luxusem i výkonným motorem k tomu měl dobré předpoklady. Do výroby ho ale nepustil.
Peugeot 607 si všichni pamatujeme jako luxusní francouzský křižník, který si člověk koupí, chce-li komfortně cestovat na dlouhé vzdálenosti. Nechybělo ale mnoho a Peugeot mohl jako vlajkovou loď nejen modelu 607, ale i celého svého portfolia nabízet také konkurenta pro německé supersedany. Nazval ho „Pescarolo” a představil na autosalonu v Paříži v roce 2002.
Peugeot 607 Pescarolo vypadá na první pohled jako obyčejná 607. Velmi rychle si ale všimnete upraveného předního nárazníku, který má mnohem, mnohem větší otvor pro přístup chladicího vzduchu, povytažených blatníků ukrývajících 19" kola a dvou koncovek výfuku v hliníkové spodní části zadního nárazníku.
Odlišností zvenčí tedy moc není, rozhodně nečekejte nějakou přehnanou agresivitu, tohle je pořád luxusní křižník. Podobný příběh to je i v interiéru této 607 - nečekejte zploštělý volant nebo „ušaté” závodní sedačky. Volant je pořád kulatý, jen sériové „sicny” nahradily kousky od Recara s lepším bočním vedením. Kromě toho se v této verzi objevil jako novinka také barevný displej na středové konzoli.
Téměř celý interiér je čalouněný tmavočervenou kůží. Všimněte si, jak elegantně to vypadá, když je ve stejné barvě většina interiéru - na rozdíl od dnešní praxe, kdy do jiné než černé barvy dostanete jen sedačky a možná loketní opěrku a malou část dveřních výplní. Tedy, pokud nejste ochotni investovat miliony korun za luxusní limuzínu typu Mercedes-Maybach.
To hlavní, co 607 Pescarolo odlišovalo od zbytku nabídky modelu a co jej stavělo do pozice konkurenta BMW M5, však bylo pod kapotou. Stále tam byl motor umístěný napříč a stále poháněl jen přední kola, ale byl to motor Sodemo-Peugeot A32, vyvinutý původně pro závodní vůz Peugeot-Courage C60. Vznikl z 2,9l V6 s kódovým označením ES9, který se montoval do 607 standardně a s atmosférickým plněním tam měl 211 koní.
Pro závodní účely byl jeho objem zvětšen na 3,2 litru a přibyla mu dvě turbodmychadla, která z něj dolovala až 659 koní. Takovou porci výkonu 607 Pescarolo pod kapotou neměl, motor tu byl naladěn na 405 koní, které putovaly výhradně na přední kola přes šestistupňový automat. Nemusí se to zdát moc, ale nezapomeňme, jsme v roce 2002 a tehdejší BMW M5 E39 nabídlo rovných 400 koní.
M5 ale tento výkon dolovala z atmosférického vidlicového osmiválce o objemu necelých pěti litrů, který byl spojen s manuálním šestikvaltem a poháněl zadní kola. Peugeot měl automat, byť o stejném počtu rychlostních stupňů, a hnal jen přední nápravu; automobilka nechtěla investovat do vývoje čtyřkolky a manuál vůbec nebyl v úvahách.
Spolu s komerčním neúspěchem Renaultu Safrane Biturbo to patřilo k důvodům, proč v případě 607 Pescarolo zůstalo u konceptu, proč se sériová výroba nikdy nerozběhla. Je to škoda, podobných aut není by nikdy dost a 607 Pescarolo mohla být zajímavá alternativa. Pravda, při velmi aktivní jízdě by vyžadovala zručného řidiče, zvládnout 405 koní na předních kolech není nic pro bačkory. Jako rychlé GT to ale mohl být skvělý dálniční křižník schopný dynamiky, kterou by 607 snad nikdo nikdy nehádal...
Peugeot 607 Pescarolo by dnes byla rarita, vznikl ale jen tenhle koncept
Zdroje: Autoblog.nl, AutoRoad.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva