Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Podívejte se do jedné z nejúchvatnějších sbírek Ferrari. Majitel je nešetří
13.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kanadský miliardář dal dohromady jednu z nejpůsobivějších kolekcí aut značky Ferrari. A používá své vozy aktivně, ač mají obrovskou hodnotu.
Jméno Lawrence Sheldona Struloviche vám nejspíše na první poslech nic neřekne. Pokud však zmíníme jeho poameričtělé příjmení Stroll, mohli by se zasvěcení již začít chytat. Jde totiž o automobilového nadšence, jakému není rovno. Takřka šedesátiletý Kanaďan udělal jmění v módním průmyslu, když investoval do značek jako Pierre Cardin, Ralph Lauren či Tommy Hilfinger. Právě ty mu totiž vynesly majetek v hodnotě 2,4 miliardy dolarů (cca 59,34 mld. Kč).
Značná část této sumy se, jak jsme již napověděli výše, skrývá v automobilových klenotech. K těm se ovšem dostaneme až za malý moment, nyní ještě dokončíme mapování Strollova příběhu. Zajímavý je totiž stejně jako jeho vozy. Kanaďan žijící aktuálně ve švýcarské Ženevě totiž není znám jen kvůli své sbírce, ale i jako vlastník závodního okruhu Circuit Mont-Tremblant, který se nachází v Quebecu.
Kromě toho má Stroll osmnáctiletého syna Lance, který již příští rok usedne za volant monopostu Formule 1 stáje Williams. Pro tu ostatně v letošním roce testoval, loni jej pak na stejný post angažovala i Scuderia Ferrari. Kromě toho se ovšem Stroll Jr. úspěšně etabloval ve Formuli 3, kde se letos stal Mistrem světa. První byl také v šampionátech italské Formule 4 a Toyota Racing Series.
Jablko tedy rozhodně nepadlo daleko od stromu, byť Lawrence Stroll pochopitelně začal se závoděním až ve chvílích, kdy již neměl hluboko do kapsy. Povětšinou tak činí s vozy Ferrari, což není překvapivé - kromě jiného totiž vlastní i dealerství italské automobilky v již zmiňovaném kanadském Quebecu. Nyní ale již přistupme k jeho sbírce, která je vskutku požehnaná.
Jednotlivé exempláře naleznete vyjmenované i vyobrazené níže, my „vypíchneme“ ty nejzajímavější či nejcennější. Tím úplně nej je Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider, za které Stroll v roce 2013 zaplatil 27,5 milionů dolarů (679,9 milionů korun). Jde o jeden z deseti vyrobených exemplářů, jež dostaly 3,3litrový dvanáctiválec se 300 koňmi.
Dále tu máme Ferrari 250 Testa Rossa Scalietti Spyder, jenž se na rozdíl od ostatních modelů řady 250 liší neobvyklou karoserií. Ta byla inspirována tehdejšími monoposty F1 a zaujme „otevřenými“ blatníky za předními koly. Právě s vozem tohoto typu přitom Phill Hill v roce 1958 vyhrál 24 hodin Le Mans, a to navzdory tomu, že většinu času strávil za volantem v noci za vydatného deště.
S vytrvalostními závody je spjato i Ferrari 512 M Sunoco, které v roce 1971 takřka deklasovalo celý závodní svět. Pod kapotou nabízelo 600 koní a v kvalifikacích poráželo favorizované Porsche 917. Nicméně vůz se prakticky pokaždé účastnil nezaviněného karambolu, aby navíc v závěru sezóny musel čelit změně pravidel pro následující rok. Nakonec tak skonči v soukromých rukou.
Podobných příběhů je se Strollovými vozy spjato opravdu hodně, přičemž na jejich vyjmenování bychom potřebovali celý seriál. Dnešní článek proto zakončíme slovy samotného sběratele, jež vás nejspíše překvapí. Kanadský miliardář totiž má sice svou sbírku uloženou v klimatizovaných stájích, nicméně zároveň jí také aktivně používá při závodech historických vozidel.
„Když řídím svoje vozy, jsem tvrdý: Zkoumám na sto procent jejich potenciál a pokud se tak děje při závodech, jdu do toho tvrdě i při vědomí značného risku. Nepřemýšlím o nich jako o muzejních exponátech. Když řídím, nezajímá mě jejich hodnota,“ uzavírá naše dnešní téma sám Stroll. My si tak jen můžeme přát, aby podobných lidí bylo na světě více. A dodejme, že mezi kupu Ferrari se dostalo i pár pozoruhodných vetřelců, však uvidíte sami...
Automobilová sbírka Lawrence Strolla
Ferrari 250 Testa Rossa Scaglietti Spyder
Ferrari 512 M Sunoco
Ferrari 512 BB LM
Ferrari 288 GTO
Ferrari 412 P
Ferrari 250 GTO
Ferrari F40 GTE
Ferrari F50
Ferrari Enzo
Ferrari Enzo FXX
Ferrari LaFerrari
Ferrari LaFerrari FXX K
Ferrari 360 GT
Ferrari 360 Challenge
Ferrari F430 Challenge
Ferrari 330 P4
Ferrari 333 SP
Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider
McLaren M8D
McLaren M22
McLaren F1
McLaren F1 GTR
Porsche 959
Ford GT40
Toto jsou některé kousky z působivé sbírky Lawrence Strolla
Zdroje: Autoblog.nl, VW Vortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva